Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@17:49:43 GMT

طرح آرامش بهاری در سمنان با اسکان 56 هزار نفر همراه بود

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۴۱۶۰۶

طرح آرامش بهاری در سمنان با اسکان 56 هزار نفر همراه بود

سمنان- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: در هفته اول اجرای طرح آرامش بهاری بیش از 56 هزار نفر در بقاع متبرکه استان اسکان یافتند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی روز پنجشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: 46 پایگاه اسکان مسافران و زائران در بقاع متبرکه در قالب طرح آرامش بهاری همزمان با فرارسیدن سال نو در کنار اجرای برنامه های فرهنگی و معنوی 56 هزار مسافر نوروزی را اسکان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اجرای طرح میقات الرضا(ع) در استان سمنان در برخی از امامزادگان، واحدهای اقامتی و زائرسراها، خاطرنشان کرد: این مراکز فرصتی برای استراحت، اقامت و بهره مندی معنوی زائران حرم رضوی و مسافران عبوری است.

** ثبت هفت موقوفه جدید در استان سمنان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: این موقوفه های جدید در شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و میامی ایجاد شد.
واحدی، ارزش هفت موقوفه جدید را 20 میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: صدیقه قاری مداح در شهرستان سمنان یک قطعه زمین زراعی به مساحت 38 هکتار با حقابه را به نیت تامین هزینه‌های قرآنی و فرهنگی امامزاده علی ابن جعفر (ع) سمنان و هزینه‌های جاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان وقف کرد.
وی بیان کرد: این واقف سمنانی زمین زراعی دیگری به متراژ 25 هکتار با حقابه را به نیت تأمین هزینه‌های جاری امامزاده علی ابن جعفر (ع) سمنان و اجرای برنامه‌های قرآنی اداره اوقاف شهرستان سمنان وقف کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان یادآور شد: سومین وقف جدید سال 98 استان سمنان زمین زراعی به متراژ 25 هزار مترمربع با حقابه با نیت تأمین هزینه ویژه‌برنامه‌های اداره اوقاف شهرستان سمنان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، نیز توسط این واقف به ثبت رسید.
وی گفت: قاری مداح زمین زراعی 6 هزار و 700 مترمربعی دیگری با حقابه را با نیت تأمین هزینه تجهیز خیمه معرفت ویژه‌برنامه‌های سازمان اوقاف در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان سمنان با اولویت امامزاده علی ابن جعفر (ع) سمنان و هزینه دارو و درمان افراد بی‌بضاعت وقف کرد.
وی با بیان اینکه پنجمین موقوفه جدید سال 98 استان سمنان در شهرستان میامی ثبت شد، افزود: یحیی فلاحتی 6 ساعت آب چاه میامی را با نیت تعزیه‌داری شهادت امام جعفر صادق (ع) در میامی وقف کرد.
وی بیان کرد: عده‌ای از خیران به‌صورت مشارکتی 6 دانگ اعیانی موقوفه به مساحت 150 مترمربع را با نیت تأمین هزینه‌های آبادانی و ایجاد مراکز عمومی و کمک به فقرا و ایتام روستای ملاده در شهرستان مهدیشهر وقف کردند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: آقاعلی طاهریان نیز 6 دانگ یک باب آپارتمان مسکونی به متراژ 64 مترمربع را با نیت برگزاری مراسم مذهبی در مسجد جامع سمنان وقف کرد.
طرح آرامش بهاری همزمان با سال نو از 28 اسفند 97 تا 14 فروردین 98 در 53 بقعه متبرکه و امامزاده استان سمنان اجرا می شود.
6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي اوقاف و امور خيريه آرامش بهاري اسكان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۱۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر

حجت الاسلام سیدعباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اعلام این خبر گفت: به همت حاج عبدالله نوری، از خیران و نیکوکاران بخش اسیر شهرستان مُهر، مسجد بقعه متبرکه شاه محمد (ع) این شهرستان به وسعت مترمربع مفروش شد.

او افزود: این نیکوکار خیراندیش که از اهالی بخش اسیر است که تخته فرش به ارزش سه میلیارد ریال جهت اهداء به مسجد بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد (ع) تهیه و در اختیار بقعه متبرکه قرار داده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به سنت حسنه عمران و آبادانی مساجد و بقاع متبرکه توسط خیران و نیکوکاران گفت: از گذشته تا به امروز همواره عمران و آبادانی اماکن مذهبی در اختیار نهاد خاصی نبوده و این مردم نیک اندیش هستند که با ارادت قلبی خود به خاندان اهلبیت عصمت و طهارت (ع) نسبت به آبادانی و توسعه فضا‌های مذهبی بر اساس نیات خود اقدام کرده اند.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه و هیئت امناء اماکن مذهبی همواره خادم مردم شریف و خیران است و در راستای تحقق نیات خیرخواهانه واقفان و نیک اندیشان تلاش می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • آفتاب گرم بهاری در مازندران