Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره هواشناسی خلیل‌آباد گفت: حجم بارش‌ها از ابتدای سال زراعی در خلیل‌آباد معادل 214 میلی‌متر ثبت‌شده که بیانگر وضعیت خوب بارندگی در این شهرستان است و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 154 میلی‌متر افزایش بارندگی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  علی اصغر زاده در گفت‌وگو با خبرنگار یار خراسانی، بابیان اینکه طبق پیش‌بینی‌هایی که شده بود از دو شب گذشته بارش‌ها آغاز شد و اوج بارش‌ها در اواخر شب صورت گرفت، اظهار داشت: بارش تجمعی بسیار عالی در کاشمر و خلیل‌آباد انجام‌شده است و اوج فعالیت و ناپایداری این سیستم تا پایان شب گذشته بود و امروز نیز شاهد کاهش بارش بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، از روز پنج‌شنبه ۸ فروردین با ورود سامانه جدید به استان از بعدازظهر ناپایداری به‌صورت ابرناکی شروع و احتمال بارش در روز جمعه ۹ فروردین به‌صورت رگبار وجود دارد.

رئیس اداره هواشناسی کاشمر و خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه از اوایل هفته جدید ناپایداری‌ها از بعدازظهر یک‌شنبه ۱۱ فروردین شروع خواهد شد، تصریح کرد: بارش‌ها به اوایل هفته آینده موکول می‌شود و بر اساس سیستمی که از غرب کشور وارد می‌شود منطقه ما را در بین 12 تا 14 فروردین نیز درگیر خواهد کرد.

وی با اشاره به میزان بارندگی ثبت‌شده در ایستگاه‌ها، اذعان کرد: در 24 ساعت گذشته نیز در ایستگاه کاشمر ۲۵.۱ میلی‌متر، ایستگاه ریوش ۳۴ میلی‌متر، ایستگاه خلیل‌آباد ۲۳.۵ میلی‌متر، ایستگاه قوچ پلنگ ۳۳ میلی‌متر، ایستگاه تنورجه ۵۴.۸ میلی‌متر، ایستگاه اکبرآباد ۳۴ میلی‌متر و ایستگاه مهدی‌آباد ۱۷ میلی‌متر ثبت بارش صورت گرفته است.

اصغر زاده با تأکید بر اینکه شهرستان خلیل‌آباد از ابتدای سال زراعی نیز 214 میلی‌متر حجم بارش تجمیعی داشته که 154 میلی‌متر افزایش بارش صورت گرفته و خلیل‌آباد وضعیت مطلوب‌تری نسبت به میانگین استانی دارد، عنوان کرد: کاشمر و خلیل‌آباد به لحاظ دمایی از ابتدای سال زراعی یک شرایط نرمال و خوبی داشته و شرایط گرمی حکم‌فرما نبود و منفی یک و هفت‌دهم کاهش دما نسبت به سال قبل داشته‌ایم.

وی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: بارش‌های مؤثری در بخش کشاورزی صورت گرفت و در حال حاضر شرایط نرمال و فوق‌العاده‌ای حاکم است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۱۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، زارع زاده در این زمینه اظهار داشت: مراحل اجرای پروژه مرمت بند تغذیه مصنوعی رحیم آباد ابرکوه (مرحله دوم) که از سال 1401 آغاز شده است، در مراحل پایانی به سر می برد. 

وی با بیان اینکه مرمت بند رحیم آباد ابرکوه تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: به منظور تکمیل فرایند مرمت این بند، عملیات اجرایی در جناح راست با عنوان مرمت بند رحیم آباد ( مرحله سوم) با انتخاب مشاور و پیمانکار آغاز شده است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد همچنین اظهار داشت:عملیات لایروبی سیل بند دم هفت اردکان و بند تغذیه مصنوعی رودخانه شور ابرکوه نیز شروع شده است. 

زارع زاده در پایان هدف از مرمت و نگهداری بندهای تغذیه مصنوعی استان را افزایش حجم مخزن به منظور کنترل سیلاب و افزایش نفوذ آب و تغذیه سفره های آب زیرزمینی دانست.

دیگر خبرها

  • همزمان با هفته کارگر از کارگران نمونه خلیل‌آباد تجلیل به عمل آمد
  • تمهیدات ویژه برای استفاده از پنل‌های خورشیدی در خلیل آباد
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرستان خلیل آباد
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • ثبت بیشترین بارندگی در پیکوه طبس با ۲۱ میلی متر
  • مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون