Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشکری خراسان جنوبی گفت: از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون ۱۹ هزار و ۷۰۰ نفر از باغ‌ها و ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر ازموزه‌هایی خراسان جنوبی بازدید کردند. ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

حسن رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: از 28 اسفندماه سال گذشته تاکنون 793 هزار و 944 نفر در واحدهای اقامتی سطح استان اقامت داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به استقبال زیاد مردم از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی افزود: تنها در ششم فروردین ماه سال جاری 98 هزار و 526 نفر در واحدهای اقامتی استان اقامت داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری خراسان جنوبی گفت: از 28 اسفندماه سال گذشته تا ششم فروردین ماه جاری در مجموع یک میلیون و 765 هزار و 380 نفر بازدید از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی استان انجام شده است.

رمضانی افزود: از مجموع بازدیدها 776 هزار و 963 نفر بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی سطح استان بوده است همچنین 667 هزار و 251 نفر از جاذبه‌های طبیعی استان دیدن کردند.

16 هزار نفر از باغ‌ها و موزه‌های خراسان جنوبی بازدید کردندبهار 98| تبریز شهر موزه‌های ایران، مسافران نوروزی را فرا می‌خواند+ تصاویربهار 98|موزه‌های آستان قدس رضوی؛ جستجو لابلای تاریخ ایران و جهان+تصاویر

وی با بیان اینکه در حال حاضر 37 واحد بومگردی در استان فعال است ادامه داد: 321 هزار و 266 نفر نیز از جاذبه‌های دست ساز استان بازدید داشتند و بیشترین بازدیدها از اماکن و جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و نهبندان انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون 19 هزار و 700 نفر از باغ‌های تاریخی بیرجند بازدید کرده‌اند اظهار داشت: باغ تاریخی اکبریه بیرجند بیش ز 10 هزار مسافر نوروزی را به خود جلب کرده است  و نزدیک به شش هزار نفر نیز از باغ تاریخی امیرآباد بازدید داشته‌اند.

رمضانی گفت: ارگ کلاه فرنگی بیرجند نزدیک به سه هزار و 700 بازدید کننده داشته و هر ساله مجموعه باغ‌های تاریخی بیرجند توجه زیادی از گردشگران را به خود جلب می‌کند که برای معرفی این بناها بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه 14 هزار و 500 نفر از موزه‌های خراسان جنوبی بازدید کردند افزود: خوشبختانه امسال از موزه‌های سطح استان استقبال بسیار خوبی توسط مردم و مسافران نوروزی انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: در نوروز امسال 17 موزه میزبان بازدید علاقه‌مندان و مسافران نوروزی است و از مجموع این موزه‌ها هشت موزه مردم شناسی، باستان شناسی، مشاهیر، پهلوانی، عروسک، فسیل، وقف و اشیاء مردم شناسی در مرکز استان وجود دارد.

رمضانی با اشاره به اینکه تاکنون بیشترین بازدیدها مربوط به موزه باغ عمارت اکبریه بوده است گفت: طی ایام تعطیلات امسال تاکنون بیش از 10 هزار نفر از این مجموعه بازدید داشته‌اند.

انتهای پیام /ش

R41348/P/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۱۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بهاباد شناسی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش بهاباد شناسی با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد و فرمانداری شهرستان بهاباد و موزه تاریخ شهرستان بهاباد به مناسبت هفته اسناد ملی و میراث مکتوب و بزرگداشت شیخ کلینی (ره) و هفته میراث فرهنگی و روز موزه ها با حضور جمعی از نویسندگان، مورخین و مفاخر علمی و فرهنگی استان یزد برگزار می شود.

بازدید از ده عروس، بازدید از موزه تاریخ، برگزاری همایش بهاباد شناسی، رونمایی از کتاب جاذبه‌های گردشگری شهرستان بهاباد و امضای تفاهم‌نامه همکاری فی ما بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد و موزه تاریخ بهاباد و بازدید از سنگ نگاره های تاریخی و محوطه باستانی بهاباد از بخش های این همایش استانی است.

کد خبر 6093354

دیگر خبرها

  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • همایش بهاباد شناسی برگزار می شود
  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • بازدید رایگان از موزه‌های سیستان و بلوچستان ویژه معلمان و اساتید
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی