Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورو نیوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا از روسیه خواست تا نیروهای نظامی‌اش را از خاک ونزوئلا خارج کند و یک بار دیگر هشدار داد که تمام گزینه‌ها برای تحقق این خواسته آمریکا روی میز آماده است.

ترامپ در دفتر کارش در جمع خبرنگاران و درحالیکه با «فابیانا روزالس» همسر «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا دیدار داشت اعلام کرد: «روسیه باید از ونزوئلا خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

دو هواپیمای نیروی هوایی روسیه روز شنبه در فرودگاهی بیرون کاراکاس فرود آمدند و بنا بر گزارش رویترز نزدیک به ۱۰۰ نیروی نظامی روسی را به خاک این کشور آوردند.

دولت ایالات متحده باور دارد که نیروهای نظامی وارد شده به خاک ونزوئلا شامل نیروهای ویژه و نیروهای امنیت سایبری هستند.

وقتی خبرنگاران از ترامپ درباره اینکه چطور آمریکا روسیه را مجبور به ترک خاک ونزوئلا خواهد کرد او چنین پاسخ داد: «همه گزینه‌ها روی میز است.»

دونالد ترامپ و مایک پنس معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا با روزالس دیدار کرده و حمایت‌شان از خوان گوایدو را اعلام کردند. خوان گوایدو خود را رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا خوانده و تا به اینجای کار حمایت شماری از کشورها از جمله ایالات متحده، اتحادیه اروپا، کانادا و اکثر کشورهای آمریکای لاتین را به دست آورده است. در همین حال روسیه، چین، ترکیه و ایران از جمله کشورهایی هستند که کماکان مادورو را به عنوان رئیس‌جمهوری ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.

کد خبر 4577368 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا روسیه ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۱۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح دستاوردهای نیروهای روسی از زبان شویگو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه گفت: از ابتدای سال جاری، نیروهای روسی ۵۴۷ کیلومتر مربع از قلمرو مناطق جدید کشور را در دو هفته گذشته تحت کنترل خود درآورده است.

وی افزود: طی دو هفته گذشته، نیروهای روسیه، شهرک های نووباخموتوفکا، سمنووکا، بردیچی در دونتسک را آزاد کرده اند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه تاکید کرد که در نتیجه عملیات نظامی روسیه علیه کی‌یف، نیروهای اوکراینی تاکنون بیش از ۱۱۱ هزار سرباز را در سال ۲۰۲۴ از دست داده اند.

شویگو به انهدام ادوات و تجهیزات نظامی نیروهای اوکراینی نیز اشاره کرد.

وزیر دفاع روسیه گفت: نیروهای اوکراینی روزانه هزار نفر را به دلیل درخواست آمریکا و متحدانش برای مقابله با نیروهای مسلح روسیه به هر قیمتی از دست می دهند.

کد خبر 6095912

دیگر خبرها

  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • تشریح دستاوردهای نیروهای روسی از زبان شویگو
  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد
  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد