Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@17:56:18 GMT

سرگذشت عجیب حمید غفاری، 19 سال روی صندلی

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۴۲۰۸۷

سرگذشت عجیب حمید غفاری، 19 سال روی صندلی

چوکای تالش بود و قلعه عقاب ها و چوکای تالش بود و حمید رضا غفاری. بازیکنی که در تیم ملی جوانان همراه با بازیکنانی چون مهدی مهدوی کیا، مهدی پاشازاده و ... به اردو دعوت می شد و ...

به گزارش "ورزش سه"، بازی خوب حمید در خط دفاعی چوکای تالش او را مورد توجه تیم سپاهان قرار داده بود اما ترجیح داد هم چنان در ترکیب تیم های گیلانی بازی کند و در کنار خانواده باشد در حالی که اگر به سپاهان می رفت شاید آن اتفاق تلخ برای او رخ نمی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حمید در 13 بهمن سال 1379 در بازگشت از تمرین چوکا به خانه دچار سانحه رانندگی شد و این حادثه تلخ باعث ضایعه نخاعی او شد و اکنون 19 سال است که او به جای دویدن در مستطیل سبز در اتاق روی صندلی می نشیند.

با جود همه روزها، ماهها و سال های سختی که حمید پشت سر گذاشته نه گله ای در سر دارد و نه کینه ای در دل. طبیعتا این اتفاق اگر در فوتبال حرفه ای برای او  رخ می داد دست کم دغدغه درمان و گذران زندگی نداشت چرا که در فوتبال حرفه ای بازیکن به معنی واقعی بیمه است. در فوتبال ایران با وجود اینکه بازیکن قراردادهای چند صد میلیونی می بندد بیمه نیست و اگر حادثه تلخی برای او رخ دهد درامد او برای همیشه قطع می شود و باشگاه ها هم کمتر به بازیکن مصدوم توجه می کنند.

 

دل حمید رضا غفاری امروز دریایی تر از همیشه است. او می گوید: گله ای از خداوند ندارم. راضی ام به رضای او. تقدیر من این گونه رقم خورده و حتما این به سود من است. تشکر می کنم از پدر و مادرم و همسرم که در همه این سال ها کنارم بودند و البته برخی از دوستانم که فرامونش نکرده اند. به یقین تنها کاری که از دست من برای این ها بر می آید دعا برای آنهاست.

بزرگ ترین کاری که در همه این سال ها برای حمید شده در دوران ریاست محمد دادکان بوده. او به استخدام فدراسیون فوتبال در آمده است و حقوق می گیرد. حقوقی که البته در ماه های اخیر نزدیک بود قطع شود اما با پیگیری های صورت گرفته از سوی محمد مایلی کهن و نیک بین یکی از معاونان وزیر ورزش و جوانان دوباره برقرار شد.


با جود همه کم توجهی ها به حمید هنوز چهره هایی هستند که باعث دلگرمی بازیکن سابق تیم چوکای تالش می شوند. همان طور که به نامش اشاره شد یکی از این آدم های خوب محمد مایلی کهن است و البته نادر فریاد شیران که هم به صورت تلفنی از احوال حمید باخبر می شوند و هم حضوری. یکی دیگر از این آدم ها فرهاد کاظمی است. حمید رضا غفاری در استقلال شهرداری رشت چهار ماه کمکی برای فرهاد کاظمی بازی کرد و همین فرصت کم باعث شد تا فرهاد کاظمی در همه این سال ها از حال شاگرد خود باخبر شود.

 

حمید از مصاحبت با فرهاد کاظمی خیلی خوشحال می شود. می گوید: او وقتی به اینجا می آید پر از انرژی معرفت و توان است و در یک کلام اینطور بگویم آدمی است که حال آدم ها را خوب می کند. پدر حمید به خاطره از فرهاد کاظمی اشاره می کند. او می گوید سرمربی تیم بادران خطاب به همسرم (مادر حمید) گفته هر موقع خواستی به کربلا بروی مدیون من هستی اگر به من نگویی تا من تو را راهی کنم. چون تو یک مادر نمونه هستی که در همه این سال ها به خوبی از حمید مراقبت کردی بدون اینکه ذره ای اعتراضی به این وضعیت داشته باشی.

بله از خوشبختی حمید این است که به موازات عدم حمایت از سوی باشگاه سابقش و هم چنین ساختار فوتبال کشور و مدیران ورزشی شهرستان و استان پدر و مادری دارد که همانند شمع به دور پروانه هستند. و البته یک همسر خوب که با وجود گذشت تنها چند ماه از ازدواج و در حالی که فرزندی نداشتند به پای زندگی ایستاد و امروز در کنار حمید به زندگی ادامه می دهد تا وفاداری را معرفی کند.

 

صادق درودگر، سید جلال حسینی و چند تای دیگر هر از گاهی به حمید سر می زنند. من هم از هر گاهی که مسیرم به گیلان می افتد به دیدار حمید می روم. نه به نیت ترحم و نه با این نگاه که امید و روحیه بدهم برای اینکه خود روحیه بگیرم و حالم خوب شود و برای اولین بار طی این 19 سال یک عکس با افتخار با حمید گرفتم تا بگویم دورود به دل وسیع تو که خویشتن دار و شکر گذار است در حالی که ما با تن سالم و گذر از همه جا و این همه تکاپور ذره ای به اندازه تو قدرشناس نیستیم و مدام گله می کنیم. آفرین به تو پسر که از بی مهری ها حرفی نمی زنی و همیشه قدردان کسانی هستی که به تو خوبی می کنند. آفرین به مناعت طبع تو، آفرین به صبر و تحمل تو و آفرین به تو که روحیه می دهی. و من باز هم می آیم تا از تو روحیه بگیرم.

 

علی بنی شیخ الاسلامی

دسته یک

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: دسته یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۲۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس‌| جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فرهاد مجیدی که چندی پیش از اتحاد کلباء امارات جدا شد، این روزها در دبی حضور دارد و شایعات زیادی در خصوص تیم آینده او به گوش می‌رسد. سرمربی سابق استقلال علی‌رغم چند پیشنهاد داخلی فعلا تمایلی نسبت به بازگشت به فوتبال ایران نشان نداده و احتمالا می‌خواهد به کارش در امارات ادامه دهد.

مجیدی دیشب (پنجشنبه) تصویری همراه با فرزند خود امیربردیا در اینستاگرام به اشتراک گذاشت.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899644

دیگر خبرها

  • مطهری یک نفس راحت در تراکتور کشید (عکس)
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • صعود تراکتور در ضیافت پنالتی‌ها
  • عکس‌| جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات
  • قلب تبریز درد می کند/ روز مرگ تراکتور در فصل جاری کم نبود!
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری!/ عکس
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! | ببینید
  • دومین مربی تیم ملی هم جدا شد!