Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان، با اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح از جمله سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر و کمیته امداد و انعکاس آن به این معاونت بلامانع است.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اخبار و شایعات منتشره در خصوص موضوع ساماندهی جمع آوری کمک‌های مردمی و مسدودسازی حساب‌های فاقد مجوز، به استحضار مردم عزیز و خیّرین گرامی می رساند؛ در راستای انجام هماهنگی و جلوگیری از موازی کاری یا اسراف یا انجام هزینه های اضافی از یک سو و جلوگیری از کلاهبرداری فرصت طلبان، جمع آوری کمک های مردمی با اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح از جمله سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر و کمیته امداد و انعکاس آن به این معاونت بلامانع خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطلاعیه می افزاید: علاقمندان جهت دریافت اطلاعات تکمیلی می توانند به کانال اطلاع رسانی معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور در ایتا مراجعه کنند.

در کانال این معاونت به نقل از محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر آمده است: با توافق های صورت گرفته، آن دسته از موسسات خیریه و تشکل های مردم نهاد که در حال حاضر در زمینه کمک‌رسانی به سیل زدگان با همکاری هلال احمر و سایر دستگاه های امداد رسان فعال هستند و همچنین با سیستم مدیریت بحران در مناطق هماهنگی لازم را دارند، می توانند با مراجعه به سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر واقع در خیابان آیت الله طالقانی، نبش سپهبد قرنی، یا تماس با شماره تلفن 4-88919133 در خواست‌های خود را اعلام کنند تا ضمن مکاتبه و هماهنگی های بعدی، بتوانیم در حوزه هدایت و جمع آوری کمک های آنها، اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی افزود: جمعیت هلال احمر یک نهاد مردمی است و تعامل با همه افراد، موسسات و نهادهای دیگر را جزو اصول کاری خود می‌داند؛ به همین دلیل نگاه جمعیت هلال احمر این است که از تمام ظرفیت های مردمی به خصوص خیریه ها و تشکل های مردم نهاد که به ویژه در حوزه مدیریت بحران فعالیت می کنند، استفاده کند و برای این موضوع آمادگی هر گونه همکاری را با آنها برای کمک به سیل زدگان دارد.

وی ادامه داد: با توجه به قوانین و آیین نامه های حوزه بحران، مسئولیت جمع آوری کمک های مردمی در مواقع بحران با جمعیت هلال احمر و البته با همکاری برخی از دستگاه ها مانند کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و بهزیستی است، اما با این حال ما وظیفه خود می دانیم تا بدون هیچ چشمداشتی در کنار همه افراد و نهادهایی قرار بگیریم که با نیت خداپسندانه برای حل مشکلات آسیب دیدگان قدم پیش می گذارند.

نصیری افزود: ساماندهی جلب مشارکت های مردمی در بحران ها و حوادث یک نیاز اساسی است. همانطور که همه قبول دارند باید طوری رفتار کنیم که نه انحصار ایجاد شود و نه هرج و مرج و بی نظمی و احتمال سواستفاده از احساسات افکار عمومی. جمعیت هلال احمر آمادگی دارد تا با رعایت همه الزامات قانونی و ایجاد حق اختیار برای مردم طرح های کارشناسی را پیشنهاد و اجرایی کند.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000DGA برچسب ها: فضای مجازی ، کمک های مردمی ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: فضای مجازی کمک های مردمی بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۲۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از امدادرسانی نیروهای عملیاتی این جمعیت به بیش از ۱۳۰۰ نفر متأثر از سیل و آب‌گرفتگی در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، بابک محمودی با اشاره امدادرسانی نیروهای عملیاتی این جمعیت به بیش از ۱۳۰۰ نفر متأثر از سیل و آب‌گرفتگی در ۴۸ ساعت گذشته اظهار کرد: ۱۱ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد از چهارم تا ششم اردیبهشت تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی افزود: در این بین نیروهای این جمعیت طی ۶۲ مورد عملیات امداد و نجات به ۱۲۸۴ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۸۹ نفر را به مناطق امن انتقال و از ۸۸ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۹ تخته پتو، ۲۶ تخته موکت و ۱۵ بسته غذایی توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثران توزیع شد.

وی اضافه کرد :۱۰۵ تیم عملیاتی متشکل ۴۰۳ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثران امدادرسانی کردند.

کد خبر 747792

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان
  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی