Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@17:00:35 GMT

«پیراهنی بر آب» اثر«لیلا باقری»

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۴۳۷۸۹

«پیراهنی بر آب» اثر«لیلا باقری»

چاپ نخست کتاب«پیراهنی بر آب» اثر«لیلا باقری»را انتشارات هیلا چاپ و روانه بازار کرده است.

 

 به گزارش خبرگزاری شبستان، رمانی فانتزی پیرآهنی بر آب در روزگاری كه خشكی به هستی مردم زده و آن‌ها در آرزوی آب هستند روایت می‌شود. روایت بخشی از زندگی «پری» كه همراه با مادرش زندگی می‌كند و ناخواسته وارد ماجراهایی عجیب می‌شود و دنیایی كه برایش غریب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پری با آدم‌های تازه آشنا و مجبور می‌شود خان‌های مختلفی را پشت سر بگذارد و به سمت سرنوشت نامعلومش برود.

معمولاً آنچه از رمان فانتزی در ذهن داریم، رمان‌های خارجی است با قصه‌ها و رویدادهایی كه اغلب غربی محسوب می‌شوند. اما پیراهنی بر آب مملو از باورها، آداب، قصه‌ها و شخصیت‌هایی برگرفته از فضای ایرانی است. گرچه مخاطب با رمانی به سبك امروزی مواجه است اما با پیشرفت داستان به گذشته‌های دور خود پیوند می‌خورد.

خواننده در این رمان بارها با صحنه‌های خارق‌العاده غافلگیر می‌شود و هرچه به انتهای رمان نزدیك‌تر شود، شگفتی داستان هم بیشتر خواهد شد.

پیراهنی بر آب ما را با شهری زیرزمینی و موجودات خیالی و باستانی ایرانی چون هوبره آتشین بال، موسیقار، درخت تیغال و ... رو به رو می‌کند و ما را به درون تخیل ناب ایرانی می‌برد.

چاپ نخست کتاب«پیراهنی بر آب» اثر«لیلا باقری»را انتشارات «هیلا» چاپ و روانه بازار کرده است.

پایان پیام/37

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل خسارت سیل بارندگی و سیلاب مسافران نوروزی کمک به سیل زدگان شیراز خسارت سیلاب سیلاب خبرگزاری شبستان دولت هیلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۳۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«حذف و اضافه» رمانی درباره همه آنچه در دانشگاه‌ها می‌گذرد

به گزارش قدس آنلاین، رضا رسولی نویسنده از نگارش رمان جدید خود خبر داد و گفت: فضای دانشگاه‌ها و اتفاق‌های جذاب و شورانگیز آن، مناسبات استادان با دانشجویان، مسئله‌ها و دغدغه‌های استادان و حتی مشکلات و گرفتاری‌هایی که استادان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، تقریبا هیچ نمودی در ادبیات داستانی ما ندارد و در واقع هیچ نویسنده‌ای زندگی علمی، آموزشی استادان را روایت نمی‌کند،‌ این در حالی است که هزار ماجرای جالب و جذاب مربوط به تدریس، آموزش و پژوهش در نظام آموزش عالی ما بی‌صدا رخ می‌دهد و اهالی قلم، رسانای این صداها که واقعیت و حقیقت دانشگاه‌های ماست، نمی‌شوند.

وی در ادامه با اذعان به اینکه زندگی استادان هم مانند سایر گروه‌های اجتماعی هم زمان متن و حاشیه دارد، گفت: از اواخر دهه 90 این موضوع با خرده روایت‌های داستانی ذهنم را مشغول کرده و در این رمان می‌خواهم تلاش کنم تا روایتی نزدیک به واقعیت‌ها به مخاطب ارائه کنم.

این نویسنده گفت: پیش طرح این رمان را اواخر سال قبل نوشته‌ام و امیدوارم که تا پایان سال نگارش نهایی آن به پایان برسد و البته ترجیحم این بود که اسم اثر را متناسب با حال و هوای دانشگاه‌ها و اصطلاحات متداول آن انتخاب کنم  و به همین دلیل نام حذف و اضافه را برای آن برگزیدم که از قضا ارتباط مستقیمی با ارتباط بین استاد و دانشجو و تدریس دارد.

وی افزود: در این رمان سعی‌ام بر این است که از خاطرات و تجربیات 15 سال تدریسم برای خلق شخصیت‌ها و ماجراها استفاده کنم و امید دارم که سایر نویسندگانی که سابقه تدریس در دانشگاه را دارند و با حال و هوای دانشگاه‌ها، مسائل آموزشی و ارتباط‌های علمی استاد و دانشجو آشنا هستند، برای نوشتن در دانشگاه‌ها پیش قدم شوند و قلم به دست بگیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • «حذف و اضافه» رمانی درباره همه آنچه در دانشگاه‌ها می‌گذرد
  • سریال قطب شمال اقتباسی از رمان کنت مونت کریستو یا نسخه ایرانی یک سریال ترکی؟
  • روایت حیرت‌ انگیز یک نویسنده از خاطره‌بازی دو فرمانده ایرانی و عراقی سال‌ها پس از جنگ تحمیلی
  • سامانه بارشی بهاری چهارشنبه فعال می‌شود
  • پرواز شهرکرد به عسلویه برقرار شد
  • اولین تصویر لو رفته از کیت دوم رئال مادرید برای فصل 25-2024 / عکس
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • چهره‌های ورزشی که در ایران مسلمان شدند
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند