Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:45:38 GMT

وقف 900 میلیون ریالی در جغتای ثبت شد

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۴۴۱۹۴

وقف 900 میلیون ریالی در جغتای ثبت شد

سبزوار- ایرنا- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جغتای گفت: یک وقف جدید به ارزش 900 میلیون ریال به نیت انجام خدمات عام المنفعه در سامانه جامع موقوفات این شهرستان ثبت شد.

حجت الاسلام حسین خانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک بانوی نیک اندیش 6 ساعت آب از رودخانه روستای کهنه شهرستان جغتای را به نیت امور عام المنفعه وقف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: سال گذشته هشت وقف به ارزش هفت میلیارد و 740 میلیون ریال برای امور عام المنفعه، امور مساجد، مراسم اهل بیت (ع) و ساخت مجتمع فرهنگی، مذهبی و قرآنی در شهرستان جغتای ثبت شد.
وی با اشاره به برکات معنوی و اخروی سنت حسنه وقف گفت: به منظور ترویج وقف، پویش 'من می توانم واقف باشم' برای نخستین بار در نهادهای دولتی و بین شهروندان جغتای راه اندازی شده است.
جغتای دارای سه بقعه متبرکه، 434 موقوفه و هزار و 18رقبه است.
مرکز این شهرستان 50 هزار نفری در 350 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي وقف امور عام المنفعه جغتاي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۴۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از قلع و قمع ۴۸بنای غیرمجاز درزمین‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد.
حجت الله رئیسی گفت: از تعداد ۴۸ بنای غیرمجاز ۱۸ مورد در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ و بقیه برای اجرای احکام قطعی قلع و قمع شد که با تخریب این بنا‌های غیرمجاز تقریبا ۳ هکتار از اراضی کشاورزی از توابع بخش مرکزی و زاینده رود این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.
کارشناس حقوقی جهاد کشاورزی شهرستان سامان هم گفت: این عملیات در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اجرا شده است.
احسان محمدی افزود: این بنا‌های غیرمجاز شامل ساخت ساختمان، محوطه‌سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان سامان و نیروی انتظامی اجرا شده است.
علی نصیری مسئول گشت امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان سامان با اشاره دریافت مجوز برای ساخت و ساز در باغات و اراضی کشاورزی گفت: هرگونه ساخت و ساز باید طبق قانون و با دریافت مجوز از کمیسیون ماده یک تبصره یک صورت بگیرد.

وی افزود: سامانه ۱۳۱ امور اراضی کشور شبانه‌روز آماده دریافت اطلاعات و گزارش‌های تغییر کاربری و ساخت و ساز‌ها در اراضی کشاورزی از سوی مردم است.

علی کیانی مسئول امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان سامان با تاکید بر حفظ کاربری اراضی و اهمیت پیشگیری از تغییرکاربری‌ها گفت: دو دوره آموزشی ترویجی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی‌ها با تدریس کارشناس مسئول حفظ کاربری جهاد کشاورزی طی سال گذشته برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی، قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تخلفات تغییرکاربری غیرمجاز و خردشدن اراضی کشاورزی و به خطر افتادن امنیت غذایی برای کشاورزان بیان شد.

دیگر خبرها

  • همایش هفته شورا‌ها در جغتای برگزار شد
  • ۳۰۰ طرح عام‌المنفعه توسط بسیج سازندگی اردبیل عملیاتی شده است
  • شستشوی مخزن زمینی ۱۰۰ مترمکعبی روستای عسگرآباد ارومیه
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • رییس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • رئیس تبلیغات اسلامی جغتای معرفی شد
  • معرفی رئیس تبلیغات اسلامی جغتای
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در جغتای
  • کمک ۲۳۰ میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه سازی در گناباد