Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: از ابتدای اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر (14 اسفند 97) تاکنون، یک هزار و 218 معتاد در شیراز شناسایی و در مراکز پیش بینی شده تحت درمان قرار گرفته اند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا ابراهیمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مراکز اقامتی درمان معتادان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: کار ساماندهی معتادان متجاهر که در روزهای پایانی سال گذشته آغاز شد، با شروع سال جدید متوقف نشد و همچنان نیز این کار با جدیت ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: از مجموع معتادان متجاهر ساماندهی شده طی مدت مذکور معتاد متجاهر ساماندهی شده 168 معتاد مرد و 50 معتاد نیز زن بوده اند که معتادان زن نیز در مراکز ویژه زنان نگهداری می شوند.
وی تصریح کرد: ساماندهی معتادان متجاهر در طرح نوروزی امسال با تمرکز بر نقاط آلوده و به شکل ویژه در دستور کار قرار گرفت.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: معتادان متجاهر پس از شناسایی و طی مراحل قانونی، به مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان و مراکز اقامتی درمان اعتیاد (کمپ) منتقل می شوند.
ابراهیمی افزود: این طرح هم اینک نیز با محوریت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و مشارکت دستگاه های مرتبط از جمله شهرداری، بهزیستی، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و تشکل های غیردولتی در حال اجرا است.
وی ادامه داد: معتادان جمع آوری شده در طول مدت درمان در مراکز، آموزش های فرهنگی، تربیتی، ورزشی و فنی و حرفه ای را با هدف توانمندی و بازگشت به جامعه دریافت می کنند.
او اظهار داشت: معتادان متجاهر از جمله قشرهای آسیب دیده جامعه هستند که به مصرف مواد مخدر، اعتیاد پیدا کرده و به دلیل خلاء زنجیره حمایتی عاطفی، شغلی و اجتماعی به این مسیر کشیده شده اند.
ابراهیمی گفت:اکثر معتادان متجاهر پس از محروم شدن از حمایت خانواده به افراد کارتن خواب تبدیل می شوند.
او افزود: از آنجا که نقش خانواده ها در جلوگیری از مبتلا شدن فرزندانشان به اعتیاد و پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار مهم است، مسئولان فرهنگی باید با جدیت، آگاه سازی و اطلاع رسانی در مدارس و خانواده ها را دنبال کنند.
وی تصریح کرد: در مجموع حمایت های خانوادگی و اجتماعی باید قبل از اعتیاد مورد توجه جدی قرار گیرد اما اگر فردی به اعتیاد مبتلا شد خانواده نباید او را رها کند و باید به گونه ای حمایت کند که تا فرد از اعتیاد رها و به متجاهر تبدیل نشود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: آموزش و آگاه سازی تمام اقشار جامعه بویژه نوجوانان و جوانان از خطرات ناشی از مصرف مواد مخدر و روانگردان ها، یکی از روش های مقابله با این بلای خانمان سوز است که باید مورد توجه باشد.
6122/6113

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي نوروز 98 مواد مخدر شيراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۴۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم

فیاض فر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم گفت: با رصد ماموران انتظامی و وصول گزارش کشت خشخاش توسط افرادی با هویت معلوم در یکی از روستا‌های شهرستان یازده هزار بوته خشخاش کشف و معدوم سازی شد.

وی افزود: دستورات قضائی برای ورود به محل و دستگیری متهمان صادر و مقادیر قابل توجهی از گیاه خشخاش به منظور تهیه ماده مخدر تریاک کشف شد. 

او بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر و مشروبات الکلی در هر سطح از تولید، توزیع و مصرف، همواره یکی از اولویت‌های اصلی دستگاه قضایی شهرستان بوده است، چنانچه فرد یا افرادی نسبت به کشت مواد مخدر اقدام نمایند یا زمین و مزارع خود را در اختیار افرادی جهت کشت خشخاش یا شاهدانه برای تولید انواع مواد مخدر قرار دهند، ضمن برخورد قانونی با تمام افراد دخیل در این فرآیند، امکان تعقیب قانونی برای مالک زمین محل کشت هم وجود خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • استان سمنان معتاد متجاهر ندارد
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان