Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@23:13:03 GMT

هشدار نسبت به وقوع سیل در مناطق پایین دست سدهای کردستان

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۴۴۷۸۱

هشدار نسبت به وقوع سیل در مناطق پایین دست سدهای کردستان

شرکت آب منطقه‌ای در اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع سیل در مناطق پایین دست رودخانه‌ها و سدهای کردستان خبر داد. ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، شرکت آب منطقه‌ای کردستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از امروز (8 فروردین‌ماه) تا پایان هفته آینده میزان خروجی سدهای استان به‌ویژه سد قشلاق سنندج جهت مهار سیلاب‌های در پیشرو افزایش می‌باید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه آمده با توجه پیش‌بینی بارش‌های سیل‌آسا از ابتدای هفته آینده، جهت تخلیه بخش بیشتری از حجم ورودی به مخازن سدها برای مهار سیلاب‌های احتمالی پیش‌رو، نسبت به افزایش تدریجی خروجی سدهای استان بویژه سد قشلاق سنندج اقدام می‌گردد.

بحران در لوداب بویراحمد؛ 30 روستا آب و 7 روستا راه ارتباطی ندارد ؛ سیل 80 میلیارد تومان خسارت وارد کرد60 واحد شهری و روستایی نکا در سیلاب اخیر تخریب کامل شدسرلشکر باقری: ‌سپاه کامل‌ترین بیمارستانی صحرایی را در مناطق سیل‌زده مستقر کرد+فیلم

بر همین اساس ضروری است عموم مردم استان و بهره‌برداران پایاب سدهای قشلاق سنندج، گاران مریوان، چراغ ویس سقز، سورال دهگلان، زیویه و گاوشان کامیاران از حضور در حریم و بستر رودخانه‌های مذکور و سایر رودخانه‌ها و مخازن سدهای استان امتناع و در رعایت موارد ایمنی جدیت ورزیده از تردد، توقف و اسکان در مسیرهای بالادست و پایین‌دست رودخانه‌ها و سدهای تا پایان بحران بارندگی‌ها به‌طور جدی پرهیز نموده تا از بروز حوادث غیرمترقبه در اثر افزایش خروجی سدها و سیلاب‌های ناشی از بارندگی و خطرات دیگر جلوگیری به‌عمل آید.

انتهای پیام/ش

R7848/P/S6,66/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۴۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران و جاری شدن سیلاب ۴ نفر را در مرودشت اسیر مرگ کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی وقوع باران و راه افتادن سیلاب و پر شدن کانال‌های آب و سدهای این شهر و پرآب شدن رودخانه کر، ۴ نفر در نقاط مختلف مرودشت جان باختند.

ابتدا سرهنگ فرشید زینلی عصر یکشنبه بیان کرد: عصر ۱۴ اردیبهشت در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر غرق شدن ۳ نفر در کانال آب‌رسانی، بلافاصله مأموران انتظامی به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که ۳ کودک در کنار کانال مشغول بازی بوده‌اند که به دلیل بی‌احتیاطی به درون آب سقوط و غرق می‌شوند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه اجساد متوفیان توسط عوامل امدادی از آب خارج شد، با ابراز تأسف از این حادثه دلخراش، از خانواده‌ها خواست به منظور پیشگیری از وقوع چنین حوادث تلخی همواره مراقب فرزندان خود باشند.

در حادثه‌ای دیگر و در کامفیروز نیز پسر ۹ ساله ساکن شهر خانیمن کامفیروز جمعه حین توپ‌بازی در کنار رودخانه کر در تلاش برای بیرون آوردن توپ خود از درون رود کر به داخل رودخانه می‌افتد و آب وی را می‌برد.

بنا به اعلام مقامات محلی و درمانی پس از بیرون آوردن پیکر وی از آب، تیم درمانگاه و اورژانس کامفیروز در پی احیا ریوی وی برمی‌آید اما پسر ۹ ساله به دلیل افت شدید ضریب هوشی فوت می‌کند.

کد خبر 6097575

دیگر خبرها

  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج
  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج / علت مرگ در دست بررسی است
  • بارش باران و جاری شدن سیلاب ۴ نفر را در مرودشت اسیر مرگ کرد
  • سیلاب‌های خوزستان با مدیریت سدها مهار شد/ ذخیره سدها به 81 درصد رسید
  • آورد آب سد دز خوزستان در حد سیلاب نیست
  • هشدار مهم هواشناسی پس از پر شدن ۸۱ درصد مخازن سد‌های خوزستان
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد
  • آخرین خبرها از وضعیت سدهای خوزستان؛ سد دز پر شد
  • سد دز پر شد/ وضعیت سدهای خوزستان چگونه است؟
  • سد بزرگ ایران پر شد | هشدار مهم : از رودخانه فاصله بگیرید