Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شکاف میان آمریکا و اروپا که با روی کار آمدن دولت ترامپ بیشتر شده، در نشست امنیتی مونیخ که هدفش حل و فصل چنین اختلافاتی است، بیش از پیش خود را نمایان ساخت. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، شکاف میان کشور‌های اروپایی و آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ در پی درخواست «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا از کشور‌های اروپایی برای همراهی در مورد تحریم ایران بیش از پیش آشکار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اظهارات مداخله جویانه پنس در کنفرانس امنیتی مونیخ، بلافاصله با سوالات «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان درباره استراتژی آمریکا در مورد ایران و سوریه با چالش مواجه شد.     ادامه تحریم‌های آمریکا علیه ایران که به شدت به تجارت اروپا آسیب زده اختلافات دیرین اروپا و آمریکا را تشدید کرده است. پنس که موضع اروپا در قبال ایران را مورد انتقاد قرار داده و مساله افزایش هزینه‌های ناتو برای کشور‌های اروپایی را مطرح کرده بود، سبب شد تا تردید‌ها درباره شکاف‌های عمیق و روزافزون اروپا و آمریکا کاملا از بین برود.   بیشتر بخوانید: ارتش اروپایی؛ از رویا تا واقعیت
عمده‌ترین عامل شکاف آمریکا و اتحادیه اروپا عدم پایبندی دولت آمریکا به توافقنامه‌های بین المللی است. ترامپ علاوه بر توافق‌ها و قرارداد‌هایی که تاکنون ترک کرده، با توییت‌های پرسشی مکرر خود نهاد‌ها و سازمان‌های بین المللی مانند ناتو و سازمان ملل را نیز به چالش کشیده است.    
انتقادات مکرر ترامپ به کشور‌های اروپایی در موضوع ناتو و سهم اندک این کشور‌ها در تامین هزینه‌های محافظتی خود سبب شد تا مباحث جدیدی درباره استقلال استراتژیک اروپا مطرح شود. ایده ارتش اروپایی مدنظر «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه که در همین راستا مطرح شد، تا حد زیادی به اختلافات اتحادیه اروپا و آمریکا دامن زد.
در واقع در حالی که اروپا خواهان حفظ نظم بین المللی موجود است، آمریکا و دولت ترامپ شدیدا با این نظم مخالف بوده و آن را به شیوه‎های مختلف به چالش می‌کشند. در حالی که نشست امنیتی مونیخ فرصتی سنتی برای حل و فصل مشکلات آمریکا با متحدانش در اروپا و سایر نقاط جهان بوده است، به نوعی محلی برای ابراز خشم به سیاست خارجی دولت ترامپ و روابط رو به اضمحلال تبدیل شد. این نشست نه تنها شکاف اروپا و آمریکا بلکه اختلافات در خود آمریکا را نیز آشکار ساخت. عمق این اختلافات را می‌توان در سخنرانی تقابلی مایک پنس و «جو بایدن» معاون رئیس جمهور سابق آمریکا مشاهده کرد.  
به نظر می‌رسد فشار‌های آمریکا، اروپا را بیشتر به موضع مخالف سوق می‌دهد و بیش از آن که سازنده و همگرایانه باشد، مخرب است.   بیشتر بخوانید: حمله مجدد ترامپ به ایده تشکیل ارتش اروپایی مکرون    
در مجموع باید گفت تفاوت رویکرد و استراتژی اروپا و دولت ترامپ در موضوعاتی مانند ایران، ونزوئلا، نحوه برخورد با تهدیدات ناشی از تسلیحات هسته‌ای و تغییرات اقلیمی، بحران سوریه و توفقات بین المللی شکاف‌های آمریکا با متحدان سنتی‎اش را به شدت عمق بخشیده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شکاف اختلافات شدید آمریکا اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۴۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری پیش رو طرحی را برای حل مسالمت آمیز اوکراین تدوین کرده است.

براساس گزارش دیلی تلگراف، رئیس جمهور سابق آمریکا تا زمان انتخابات طرح خود درباره اوکراین را علنی نخواهد کرد.

پیشتر ترامپ در پایان ماه آوریل در مصاحبه‌ای با تایم گفته بود که در صورت انتخاب شدن به اوکراین کمکی نخواهد کرد مگر اینکه اروپا وارد عمل شود. «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، درباره کمک آمریکا به اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید گفته بود: «در بازگشت به کاخ سفید به کی‌یف کمک خواهم کرد اما به این شرط که اتحادیه اروپا نیز باید هزینه را پرداخت کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که اروپا نیز باید سهم خود را در کمک به اوکراین بپردازد.

ادعای ترامپ در حالی صورت گرفته است که گفتگوی هیأت‌های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه گذشته بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت‌های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این در حالی است که وادیم اسکپتسکی معاون رئیس کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین از سقوط قریب الوقوع شهر راهبردی این کشور به دست روس‌ها خبر داد.

وی افزود: سقوط شهر راهبردی جاسوف یار به دست نیروهای ارتش روسیه حتمی است.

این مقام اوکراینی با اشاره به تنگایی که نیروهای این کشور در ارتفاعات شهر چاسوف یار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از سقوط این شهر مشابه شهر آودیواکا در آینده نزدیک خبر داد.

وی به اهمیت راهبردی این شهر برای نیروهای اوکراینی اشاره کرد و گفت: تسلط روس‌ها بر این شهر راه برای تسلط آنها بر شهرهای بزرگ در دونتسک هموار خواهد کرد.

این درحالی است که پیش از این الکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین از اوضاع سخت نیروهای این کشور در خطوط نبرد خبر داده بود.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیروهای روسی در حال حاضر ابتکار عمل را در جبهه‌ها در دست دارند.

طی روزهای گذشته روس‌ها بر بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده‌اند.

کد خبر 6096075

دیگر خبرها

  • مزه دورکاری در اقتصاد آمریکا
  • شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • بورل: آمریکا جایگاه مسلط خود را از دست داده است
  • سردار رشید: در عملیات وعده صادق، 240 جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند/ اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد/ آمریکا و اروپا رایگان هر امکانی را که رژیم صهیونیستی نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار می‌دهند حتی بمب اتم!
  • درز اطلاعات محرمانه ارتش آلمان در اینترنت
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین