Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان آب و برق خوزستان شامگاه پنجشنبه طی 2 اطلاعیه اسامی سه شهر و 51 روستای حاشیه رودخانه های دز و کرخه که در معرض وقوع سیلاب هستند را اعلام کرد و خواستار آمادگی دستگاه های اجرایی برای تخلیه آنها شد.

اطلاعیه های شماره 6 و 7 سیلاب سازمان آب و برق خوزستان آمده است: از آنجایی که 18 روستای حاشیه رودخانه دز همچنین شهرهای بستان و سوسنگرد و رفیع و 33 روستای کرخه تحت تاثیر سیلاب قرار خواهند گرفت، لذا لازم است دستگاه های ذیربط و مسئول در اسرع وقت برای حفاظت از شهروندان و روستاها و تاسیسات در معرض خطر آبگرفتگی حاشیه رودخانه اقدامات و تمهیدات لازم را به عمل آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این اطلاعیه روستاهای در معرض خطر سیلاب در حوضه رودخانه کرخه شامل دوار، سید عدنان، سید جمال الدین، سید موسی، سید عدنان، حاج قدیم، احمد بن حسن در شهرستان شوش؛ حویش یک و 2، آلبوعید 2، حلاف یک در شهرستان حمیدیه، قدرت آباد، میهن آباد، میان آباد، دفار، میهن آباد 3، فنیخی، عبیات کوچک، رمیم، مچریه، ابورفوش، کسر، محیره، آلبوحافظ، کرشیه، آلبوعفری، آلبوعفری شمالی و مالکیه در شهرستان دشت آزادگان؛ هبچه، گبان، دغاغله، عمه و بیت کوار هستند.

همچنین روستاهای در معرض خطر سیلاب در حوضه رودخانه دز شامل دهول، زیدان، بنه مجید، عیلیه، شعیب نبی، یذاب و شیخ حسین در شهرستان شوشتر؛ کاظم حیدر، خلیفه حیدر، بیت غایب، بیت یدی، بیت محارب، بیت یباره و زبید دبات در شهرستان شوش؛ و سید نبی، سید حریر، سید یدیم و سید سلمان در شهرستان اهواز هستند.

سازمان آب و برق خوزستان همچنین امروز اطلاعیه آمادگی برای تخلیه 18 روستای حاشیه رودخانه کارون را صادر کرد.
حجم فعلی آب در مخزن سد کرخه 5.1 میلیارد مترمکعب، سد دز 2.4 میلیارد مترمکعب، سد گتوند علیا (کارون) 4.1 میلیارد مترمکعب و سد مارون 1.8 میلیارد مترمکعب است. هواشناسی بارش باران در هفته آینده را پیش بینی کرده است.

سازمان آب و برق خوزستان هشدار داده است که خروجی سد کرخه از حدود 600 مترمکعب برثانیه فعلی ممکن است به یک هزار مترمکعب برثانیه و خروجی سد دز از یک هزار و 300 مترمکعب برثانیه فعلی به بیش از 2 هزار مترمکعب برثانیه برسد.
احتمال افزایش دبی کارون در مقطع اهواز نیز تا 2 هزار و 500 مترمکعب برثانیه پیش بینی شده است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۶۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی

محمد جواد تشکری گفت: براساس ارزیابی سازمان جهاد کشاورزی استان، خسارات وارده به بخش باغی و زراعی شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، بجنورد، جاجرم ۳۹ میلیارد تومان خسارت وارد شد که بیشترین خسارت در سنخواست از توابع شهرستان جاجرم به میزان ۲۵ میلیارد تومان گزارش شد.
وی افزود: وقوع سیلاب به ۷۲۸ هکتار از مزارع و ۹۰ هکتار از باغ ها‌ی سنخواست خسارت وارد شد.
تشکری با تأکید بر اینکه بیمه کشاورزی تنها و موثر‌ترین روشی که دولت می‌تواند از طریق آن برای جبران بخشی از خسارت‌ها به کشاورزان و باغداران کمک کند، گفت: همچنین ۵۸ کیلیومتر از جاده‌های بین مزارع ۲۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد شده است.
رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه از خسارت سیل به ۱۴ کانال و استخر وآب بند و ۵ رشته قنات در اسفراین و چهار واحد دامپروری نیز خبرداد.
خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • منبع تغذیه طرح آبرسانی غدیر از دز به کرخه تغییر یافت
  • ۳۰ میلیون مترمکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری بوشهر استحصال شد
  • خودداری شهروندان خوزستانی از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند
  • سازمان آب وبرق : مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ های دز و کارون اجتناب کنند
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • شوش و کرخه خوزستان بدون اکیپ مجهز غریق نجات هستند
  • کشف یک جسد با دست‌ و پای بسته در شهرستان اردل
  • هشدار نارنجی؛ آماده‌باش مدیریت بحران برای ۱۸ استان