Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@11:03:50 GMT

نیمی از تصادفات نوروزی کشور مربوط به واژگونی خودروهاست

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۴۶۲۳۸

نیمی از تصادفات نوروزی کشور مربوط به واژگونی خودروهاست

ساری- ایرنا- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی انتظامی جمهوری اسلامی گفت : به خاطر شرایط جوی تعطیلات نوروزی امسال ، نیمی از تصادفات جاده ای تاکنون مربوط به واژگونی خودروها بوده است .

سردار کمال هادیان فر شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری در عین حال از کاهش ' چشمگیر ' تصادفات جاده ای در تعطیلات نوروزی سال جاری بویژه در نقاط حادثه خیر جاده ای و درون شهری خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت : در مجموع سه هزار و 400 نقطه پرحادثه جاده ای و 2 هزار و 200 نقطه پرتصادف شهری در کشور شناسایی شده است که پیس با تعیین اولویت ترمیم و بی خطرسازی این مناطق را در دستور کار قرار داد و به همین دلیل هم شاهد کاهش چشمگیر تصادفات در این مناطق در تعطیلات نوروزی بوده ایم.
هادیان فر توضیح داد : برای نخستین بار نشست مشترک بین کمیسیون ایمنی راه و شورای عالی ترافیک با حضور وزیر راه روز گذشته برگزار شد که به طور یقین با عملیاتی شدن آن بی خطرسازی نقاط پرحادثه سرعت بیشتری گرفته و باعث کاهش هر چه بیشتر تصادفات خواهد شد.
وی افزود : بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک ، شهرداری ها موظف به رفع نقاط پرتصادف شهری شده اند و وزارت راه و شهر سازی هم نقاط پرحادثه جاده ها را با اولویت بندی پلیس بی خطرسازی خواهد کرد.
رئیس پلیس راهور کشور از وجود نقاط حادثه خیز به عنوان مهم ترین علت تصادفات یاد کرد و گفت : پارسال حدود 15 هزار نفر در حوادث جاده ای جان باختند و 315 هزار نفر نیز مجروح شدند که این آمار بسیار بالایی است و باید همه تلاش کنیم تا این آمار را هر چه بیشتر کاهش دهیم .
** افزایش 10درصدی سفرهای نوروزی
سردار هادیان فر همچنین از افزایش 10 درصدی تردد و سفر نوروزی در 25 استان کشور بویژه استان های شمالی خبر داد و گفت : این در حالی است که جاده های کشور در این ایام به خاطر بارش برف و باران لغزنده بوده است.
وی یکی از راهکارهای اصلی پلیس برای کاهش تصادفات را برخورد جدی و بدون اغماض پلیس با رانندگان متخلف و رانندگی های حادثه ساز برشمرد و افزود : البته پلیس موظف به حفظ احترام رانندگان است ، ولی خط قرمزش تخلفات حادثه ساز است و به همه ماموران پلیس راهور استان ها ابلاغ شده است که اگر خودرویی تخلف کرد در صورت حضور خانواده به طور ساعتی و در صورت عدم حضور خانواده تا 72 ساعت خودروهایشان توقیف شود.
رییس پلیس راهور توضیح داد : خودرویی که مرتکب تخلف حادثه ساز می شود تهدیدی برای خود ، خانواده و خودروهای عبوری است و بیشترین تخلفات حادثه ساز هم مربوط به گردش ناگهانی به چپ است که این تخلف سبب آسیب رساندن به سایر خودرو ها نیز می شود.
سردار هادیان فر با اعلام این که تداوم بارندگی و لغزندگی های جاده ای سبب شد تا در بیشتر اوقات ترافیک سنگین و نیمه سنگین در محورهای مواصلاتی شمال حاکم باشد ، افزود : بیشتر تصادفات حادثه ساز ناشی از سبقت و سرعت غیر مجاز است که پلیس به شدت با آن برخورد می کند.
وی به خستگی و خواب آلودگی رانندگان به عنوان دیگر عوامل تصادفات اشاره کرد و گفت : توجه به استراحت 15 دقیقه ای پس از 2 ساعت رانندگی الزامی است.
هادیان به آمادگی 35 هزار نیروهای ناجا برای خدمت رسانی ، تامین امنیت و مدیریت ترافیک در کشور اشاره کرد و اظهار داشت : برای عبور از گره های ترافیکی در مسیرهای منتهی به شهرهای گردشگری نیاز به همکاری عموم مردم داریم و البته بررسی ها نشان می دهد که شتاب و سرعت غیر مجاز پس از عبور از گره های ترافیکی نیز عمده تصادفات را در تعطیلات نورزی شامل می شود.
وی با بیان اینکه مسافرت فقط مبدا و مقصد نیست و در طول مسیر نیز می توان طبیعت محورها لذت برد، گفت : 63 درصد حوادث رانندگی در 30 کیلومتری شهرها رخ می دهد ، چرا که رانندگان در طول سفر خسته و در نزدیکی شهرها با حرکت شتابان دچار حوادث می شوند.
رئیس پلیس راهور کشور با اعلام این که بر اساس گزارش های رسیده 82 درصد حوادث ناشی از سرعت و سبقت غیر مجاز و خستگی و خواب آلودگی است ، افزود : تصادفات منجر به فوت در تعطیلات نوروزی امسال در جاده های مازندران 46 درصد کاهش یافت .
وی در عین حال از افزایش تصادفات منجر به مرگ عابران پیاده در مازندران و گیلان ابراز نگرانی کرد و توضیح داد : این که 38 درصد از تلفات تصادفات در تعطیلات نوروزی جاری در این دو استان مربوط به عابرین پیاده و راکبان موتورسیکلت باشد جای تامل دارد.
وی توضیح داد: وجود راه های فرعی و روستایی خطه شمال و کمبود علائم و جدا کننده ها در جاده های روستایی از مشکلات است که باید بیشتر مراقبت و رعایت شود.
6990/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پليس نقاط پر تصادف مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۶۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مصدومان حادثه واژگونی مینی‌بوس کارگران کاشمر از بیمارستان مرخص شدند

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست دانشکده علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر از مرخص شدن تمامی مصدومان حادثه واژگونی مینی‌بوس کارگران از بیمارستان خبر داد.

محمدجواد یزدانی در گفت و گو با ایسنا از امدادرسانی نیروهای اورژانس ۱۱۵ کاشمر به ۹ مصدوم حادثه واژگونی مینی‌بوس در محور شادمهر به کاشمر خبر داد.

وی اظهار کرد: پس از اعلام گزارش واژگونی مینی‌بوس به اورژانس ۱۱۵ بلافاصله چهار دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام و در کمترین زمان ممکن آمبولانس‌ها به صحنه تصادف رسیدند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر افزود: با توجه به تعداد زیاد مصدومان بلافاصله تیم بحران بیمارستان جهت خدمت‌رسانی سریع و به موقع، فراخوانی شدند.

وی گفت: ۹ مصدوم این حادثه که شامل ۶ خانم و سه آقا بوده و از ناحیه سر و صورت و ستون فقرات و ناحیه تحتانی دچار آسیب شده بودند به بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) کاشمر منتقل شدند.

دکتر یزدانی گفت: این حادثه خوشبختانه فوتی به همراه نداشت و پرسنل اورژانس، رادیولوژی و اتاق عمل خدمات لازم ارائه دادند.

فرمانده پلیس‌راه کاشمر در همین خصوص گفت: حادثه واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس با ۹ سرنشین در جاده کاشمر به شادمهر مقابل کارخانه کاشی زهره اتفاق افتاد.

سرگرد محمد میرزابیگی بیان کرد: این مینی‌بوس که سرویس یکی از واحدهای فعال در شهرک صنعتی کاشمر بود حین جابجایی نیروهای این مجموعه در مسیر حرکت به سمت کاشمر از جاده خارج و واژگون شد.

وی خاطرنشان کرد: علت بروز حادثه از سوی کارشناس تصادفات پلیس‌راه در دست بررسی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واژگونی کوئیک در جاده بهاباد-یزد ۶ مصدوم برجای گذاشت
  • واژگونی کوئیک در جاده مهاباد - یزد ۶ مصدوم برجای گذاشت
  • واژگونی پراید در قزوین سه کشته برجای گذاشت
  • واژگونی خودرو در جاده طبس ـ بردسکن ۵ مصدوم داشت
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • تمامی مصدومان حادثه واژگونی مینی‌بوس کارگران کاشمر از بیمارستان مرخص شدند
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • امداد رسانی به مصدومان واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر به شادمهر
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز