Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@08:43:32 GMT

رهاسازی آب از سد مارون بهبهان افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۴۶۴۰۷

رهاسازی آب از سد مارون بهبهان افزایش یافت

اهواز- ایرنا- فرماندار شهرستان بهبهان گفت: به منظور ایجاد ظرفیت خالی در سد مارون، رهاسازی آب از این سد به 500 متر مکعب بر ثانیه افزایش یافت.

محمد حری پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ممکن است این میزان از رهاسازی تا 600 مترمکعب بر ثانیه هم افزایش یابد گفت: ظرفیت کلی ذخیره سازی سد مارون یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب است اما بیش از یک میلیارد و 150 میلیون متر مکعب نمی توان در این سد آبگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ظرفیت موجود آب پشت این سد را یک میلیارد و 90 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: با توجه به این شرایط ظرفیت خالی این سد هم اکنون 60 میلیون متر مکعب است.
فرماندار شهرستان بهبهان تصریح کرد: افزایش رهاسازی آب از این سد به منظور ایجاد ظرفیت مناسب برای بارندگی های هفته آینده صورت گرفته است.

*ضرورت ایجاد 200 میلیون متر مکعب ظرفیت
حری با تاکید بر اینکه اگر پیش از بارندگی های هفته آینده ظرفیت خالی سد به 200 میلیون متر مکعب نرسد ممکن است در شهرستان با مشکلاتی در حوزه سیلاب مواجه شویم.
وی افزود: در حال حاضر هیچ روستایی در معرض سیلاب قرار ندارد اما مسیرهای ارتباطی تعدادی از روستاها در پایین دست به زیر آب رفته که جاده های دسترسی جایگزین برای این روستاها تعیین شده است و از این طریق آب و آذوقه برای اهالی ارسال می شود.

*کاهش خروجی سد کوثر
فرماندار شهرستان بهبهان همچنین از کاهش خروجی سد کوثر از 100 متر مکعب به هشت متر مکعب خبر داد و گفت: ظرفیت خالی مورد نیاز این سد به منظور آمادگی در بارندگی های هفته آینده ایجاد شده است.
به گفته حری، خروجی سد کوثر به سمت بخش زیدون از توابع شهرستان بهبهان هدایت می شود.

*وضعیت رودخانه بحرانی است
این مقام مسئول در شهرستان بهبهان با تاکید بر اینکه مردم باید هشدارهای صورت گرفته از سوی شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان را جدی بگیرند، یادآور شد: وضعیت رودخانه مارون بحرانی است و با توجه به افزایش دبی در برخی مناطق احتمال تخریب جاده ها دور از انتظار نیست.
وی ادامه داد: ممکن است با تغییر و تحولاتی که در رودخانه مارون صورت می گیرد زمین زیرپای افرادی که به سواحل می روند خالی شود و تبعات بدی را برای شهروندان داشته باشد.
رئیس شورای تامین شهرستان بهبهان خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی و انتظامی در حال تلاش برای دور کردن مردم از این رودخانه هستند اما برخی از شهروندان اصرار دارند که برای تفریح و عکس گرفتن به مناطق ساحلی بهبهان بروند.
بارش باران از روز یکشنبه تا سه شنبه هفته جاری باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق استان شد.
ستاد بحران خوزستان از سوم فروردین نسبت به احتمال وقوع سیلاب در همه رودخانه های استان هشدار داده و سازمان آب و برق خوزستان نیز گفته است که تعدادی از روستاهای شهرستان های اهواز، دزفول، شوشتر، شوش، دشت آزادگان و هویزه شرایط حساس تری را تجربه می کنند.
طی 2 موج سیلابی در 48 ساعت گذشته، 1.5 میلیارد مترمکعب آب وارد مخازن سدهای خوزستان شده است.
در زمستان سال 97 نیز به دلیل بارش باران و رهاسازی آب از سد کرخه و دز بسیاری از مناطق استان درگیر سیلاب شدند.
9931/6064

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهبهان مارون سيلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۶۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از خانواده‌ها، ورزشدوستان و شهروندان بهبهانی همایش پیاده روی خانوادگی در این شهرستان برگزار شد.

در این همایش پیاده روی  که به نام پویش سلامتی را قدم بزن و به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، شرکت کنندگان در یک فضا پرنشاط پیاده روی کردند.

مژگان اعتبار، معاون فنی معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت:  پیاده روی نقش بسزایی در کاهش قند خون، فشار خون و در مجموع برای سلامت بسیار مناسب است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • مناطق گردشگری شهر بهبهان + فیلم
  • تقدیر بانوان بهبهانی از اجرای طرح نور
  • برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • لایروبی حوضچه‌های ذخیره آب بخش شعیبیه شوشتر
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه