Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:15:22 GMT

اقدام آمریکا علیه جولان غیر قانونی است

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۴۶۶۹۷

اقدام آمریکا علیه جولان غیر قانونی است

تهران – ایرنا – پادشاه اردن و مغرب روز پنجشنبه طی بیانیه ای مشترک اقدام دونالدترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان سوریه را تصمیمی غیر قانونی و مردود عنوان کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن (پترا)، عبدالله دوم پادشاه اردن که به مغرب سفر کرده با محمد ششم پادشاه مغرب دیدار و در خصوص تحولات منطقه به ویژه موضوع فلسطین و جولان گفت وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دو طرف پس از این دیدار در بیانیه ای مشترک اقدام آمریکا علیه جولان سوریه را نقض قوانین بین المللی و قطعنامه های صادره از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد عنوان کردند.
دونالدترامپ رئیس جمهوری آمریکا روزدوشنبه در اقدامی خلاف مقررات بین المللی و نقض صریح قطعنامه شورای امنیت، حکمی را امضا کرد که به موجب آن، ایالات متحده حاکمیت رژیم صهیونیستی را بر بلندی های اشغالی جولان به رسمیت می شناسد.
پادشاه اردن و مغرب همچنین در این دیدار بر دفاع از شهر قدس و مقدسات این شهر و حمایت از قدس در مقابل تلاش های رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت تاریخی آن تاکید کردند.
دو طرف همچنین در خصوص بحران سوریه، بر لزوم حل سیاسی و حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی این کشور تاکید کردند.
عبدالله دوم و محمد ششم در این بیانیه از مواضع کشور عراق در مبارزه علیه داعش و پیروزی این کشور علیه تروریست ها تقدیر و از برقراری ثبات و امنیت در این کشور حمایت کردند.
پس از پایان دیدار پادشاه اردن و مغرب وزیران خارجه دو کشور نیز در یک کنفرانس خبری مشترک مساله قدس و فلسطین را محور اصلی گفت و گوهای سران دو کشور خواندند و بر لزوم اجرای همکاری مشترک تاکید کردند.
پیش از این نیز احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب نیز دوشنبه شب طی بیانیه ای اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان سوریه را به شدت محکوم کرد.
به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان در تناقض آشکار با قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد است و هیچ اثر حقوقی نخواهد داشت.
کشورهای دیگر جهان نسبت به این تصمیم ترامپ موضع گیری کردند و آن را به رسمیت نشناخته اند.
شبک**9365**1708

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اردن مغرب جولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۶۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد

جنبش جهاد اسلامی تصمیم کنگره آمریکا مبنی بر کمک ده‌ها میلیارد دلاری به رژیم اشغالگر صهیونیستی همراه با مقادیر زیادی سلاح و مهمات مرگبار برای ادامه جنگ نسل‌کشی و جنایات جنگی علیه مردم فلسطین در نوار غزه را به شدت محکوم کرد. 

این جنبش همچنین اظهارات دولت آمریکا را در مورد ادعاهایش مبنی بر اطلاع از طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یورش به شهر رفح، گونه‌ای که یک شبکه حفاظتی برای این رژیم در برابر نیرو‌های امنیتی ایجاد کند، به شدت محکوم کرد.

جهاد اسلامی در بیانیه‌ای دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را مسئول کامل جنایات نازی-صهیونیست‌ها در سراسر فلسطین و نوار غزه، چه جنایاتی که او مرتکب شده باشد و چه جنایاتی که آماده ارتکاب است، می‌داند.

این جنبش تاکید کرد که بودجه دولت آمریکا به این رژیم و ارائه انواع حمایت‌های مالی، لجستیکی و سیاسی از آن، ثابت می‌کند که دولت بایدن کسی است که جنگ نابودی علیه مردم فلسطین را مدیریت می‌کند. 

 این جنبش در پایان بیانیه خود به ملت فلسطین متعهد شد که در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها به جلو حرکت کنند.

 این امر پس از آن صورت گرفت که سنای آمریکا دیروز چهارشنبه به لایحه کمک به رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان به ارزش ۹۵ میلیارد دلار رأی مثبت داد.

 مجلس سنا با اکثریت قاطع پیش نویس لایحه کمک به رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان را به منظور آماده سازی برای ارسال آن به جو بایدن برای امضای وی به عنوان قانون تصویب کرد.

جنبش حماس نیز این تصمیم آمریکا را محکوم کرد و خاطرنشان کرد که این اقدام تأیید همدستی و مشارکت رسمی آمریکا در جنگ نابودی ارتش اشغالگر فاشیست علیه نوار غزه است.

این جنبش همچنین دولت آمریکا و رئیس جمهور آن جو بایدن را شخصاً از نظر سیاسی، حقوقی و اخلاقی مسئول جنایات جنگی اسرائیل دانست و خاطرنشان کرد که حمایت آمریکا مجوز و چراغ سبزی برای دولت افراطی صهیونیستی برای ادامه تجاوزات وحشیانه و آشکار است. 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بیانیه ۱۷ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه
  • سید الحوثی: اسرائیل از تاکتیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین استفاده می کند
  • تلاش فعالان مدنی در انگلیس علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • رأی الیوم:حاکمیت اردن استمرار جغرافیای راهبردی رژیم صهیونیستی است
  • رویکرد اردن نسبت به مساله فلسطین
  • رویکرد اردن به مساله فلسطین/ از همدلی مردم تا هم‌سویی دولت با غرب
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • «وعده صادق» به معنای پیروزی ایران در برابر دشمن صهیونیستی است