Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@06:54:17 GMT

آزادی برخی از فعالان زن بازداشت شده عربستانی

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۴۶۷۲۱

آزادی برخی از فعالان زن بازداشت شده عربستانی

مقامات عربستانی در اقدامی سه نفر از فعالان زن بازداشت شده در زندان های سعودی پس از گذشت یکسال از بازداشت آزاد کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، منابع آگاه اعلام کردند که مقامات عربستان برخی از فعالان زن بازداشت شده متهم به همکاری در زمینه حقوق بشر و ارتباط با روزنامه نگاران و دیپلمات های خارجی را آزاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع اعلام کرد: این مقامات سه نفر از فعالان زن را هنگام برگزاری جلسه محاکمه آزاد کردند و تعدادی دیگر در جلسه بعدی دادگاه آزاد می کنند.

این درحالی است که مقامات سعودی شروط آزادی این افراد را اعلام نکرده اند.

 

صفحه رسمی «معتقلی الرای»(بازداشت شدگان عقیده) مربوط به مسایل بازداشت شدگان در عربستان گفت: دادگاه کیفری ریاض دکتر«رقیه المحارب»، «عزیزه الیوسف» و «ایمان النفجان» را آزاد کرده است.

در این صفحه امده است که خبرهایی از سوی مقامات عربستان مبنی بر آزادی موقت سایرفعالان زن در روز یکشنبه آتی (31 مارس) وجود دارد.

«احمد بن راشد بن سعید» نویسنده و فعال عربستان با اشاره به خبر آزادی رقیه المحارب در توئیتر خود نوشت: خواهرما رقیه المحارب آزاد شد. المحارب استاد حدیث، نویسنده و خطیب است که حق وی در غل و زنجیر بودن نبود. به کشورم برای آزادی المحارب تبریک می گویم و پاداش برای کسانی که همچنان در پشت میله های زندان هستند.

 

فعالان زن عربستان در دومین جلسه محاکمه خود در ریاض اعلام کرد که بازجویان، آنها را مورد شکنجه، آزار جنسی، شوک الکترویکی قرار دادند.

مقامات سعودی از حضور خبرنگاران خارجی و دیپلمات ها در این دادگاه جلوگیری کردند. برای نخستین بار در این دادگاه به بازداشت شدگان اجازه داد شد تا دربرابر قاضیان درباره آنچه برایشان در زندان های سعودی رخ داده شده، سخن بگویند.

صفحه رسمی «زنان عربستانی بازداشت شده» اعلام کرد: جلسه سوم محاکمه فعالان زن بازداشت شده هفته آینده برگزار می شود، اما زمان آن به دلیل حساسیت آن اعلام نشده است.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل بارندگی و سیلاب مسافران نوروزی سیلاب خسارت سیلاب خبرگزاری شبستان شیراز کمک به سیل زدگان سیل گلستان فعالان زن دادگاه عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۶۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سونامی بین‌المللی علیه مقامات تل‌آویو در راه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، روزنامه صهیونیستی معاریو به نقل از منابع آگاه گزارش داد: بنیامین نتانیاهو در ترس و وحشت نسبت به احتمال صدور حکم بازداشت خود به سر می‌برد.

این روزنامه در ادامه نوشت: نتانیاهو تماس‌های زیادی با طرف‌های مختلف به ویژه آمریکا برای ممانعت از صدور حکم بازداشت خود برقرار کرده است.

در این گزارش آمده است: پیش بینی می‌شود این احکام بازداشت دیر یا زود در حق نتانیاهو، رئیس ستاد مشترک ارتش و یوآو گالانت صادر شود.

شبکه المیادین نیز به نقل از رسانه‌های عبری زبان گزارش داد که صهیونیست‌ها می‌دانند دیوان کیفری بین المللی تصمیم گرفته حکم بازداشت مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی را صادر کند.

این رسانه‌ها گزارش دادند: نتانیاهو، گالانت، هالیوی و دیگر مسئولان تل آویو در معرض بازداشت قرار دارند. منابع سیاسی در رژیم صهیونیستی نیز این تصمیم دیوان کیفری بین المللی را سونامی توصیف کردند که هر چیزی را می بلعد.

همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره اقدام دیوان کیفری بین‌المللی در صدور حکم بازداشت شماری از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در غزه تا پایان ماه جاری میلادی، یک نشریه معتبر انگلیسی زبان از احتمال حکم بازداشت سه مقام ارشد سیاسی رژیم صهیونیستی به اتهام جنایت جنگی در غزه خبر داد.

بر پایه این گزارش، روزنامه تایمز اعلام کرد احتمالاً دیوان کیفری بین‌المللی در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقام‌های ارشد تل آویو از جمله وزیر جنگ، رئیس ستاد مشترک ارتش و برخی مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به خاطر جنگ علیه غزه است.

این روزنامه انگلیسی گزارش داد، ممکن است حکم بازداشت مذکور در اوایل هفته آینده صادر شود.

کد خبر 6090528

دیگر خبرها

  • سونامی بین‌المللی علیه مقامات تل‌آویو در راه است
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • آخرین فرصت عربستانی‌ها به محمد صلاح
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان