Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شرکت اپل به تازگی دوربین‌های امنیتی جدیدی اختراع کرده که به فناوری هوش مصنوعی مجهز شده است.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، اپل به تازگی خبر داده است که احتمالا با عرضه نسل جدید دوربین‌های امنیتی این شرکت، دوربین‌های نسل گذشته خود را پشتیبانی نخواهد کرد.

اپل برای تولید و طراحی نسل جدید دوربین‌های امنیتی خود به سیستم پیشرفته تشخیص چهره، سیستم دوربین عمیق و سیستم انتشار نور برای ضبط تصاویر در شرایط کم نور نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قابلیت‌ها در کنار ویژگی‌هایی که در نسل‌های گذشته این دوربین وجود داشت در نسل جدید دوربین‌های امنیتی اپل به شکلی کامل‌تر وجود خواهد داشت.

نسل جدید دوربین‌های این شرکت Lighthouse نام دارد و عملکرد سیستم تشخیص چهره-Face ID آن قرار است چیزی شبیه به گوشی‌های iPhone XS و iPhone XR باشد. البته ظاهر دوربین‌های امنیتی جدید طبق گفته مسئولان این شرکت تغییر چندانی نخواهد کرد. کاربران این دوربین‌ها به علت شباهت آن به فانوس دریایی همین نام را برای آن برگزیده‌اند.

بسیاری از خریداران و استفاده کنندگان از فانوس دریایی ضمن ابراز رضایت از عملکرد این دوربین‌ها، امیدوارند که نسل آینده فانوس‌های دریایی کیفیت و کارایی مطلوبی داشته باشند. مهندسان اپل به طور جدی در تلاش هستند تا هرچه زودتر قابلیت Face ID را به دوربین‌های امنیتی اضافه کنند و از توانایی‌های هوش مصنوعی در این دستگاه بهره ببرند.

مطمئنا در صورت عرضه نسل جدید دوربین‌های اپل با قابلیت‌های اعلام شده استقبال بسیار مناسبی از آن صورت می‌گیرد و با توجه به استفاده گسترده از این دستگاه‌ها در سراسر جهان اپل می‌تواند موفقیتی چشمگیر را در این حوزه به دست آورد. امروزه در نقاط مختلف جهان برای افزایش سطح امنیت در معابر عمومی و مکان‌های سیاسی و دیپلماتیک و سایر مکان‌ها از دوربین‌های امنیتی استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها با ثبت تصاویر در لحظات ارتکاب بسیاری از جرایم تاکنون بارها و بارها به کمک محاکم قضایی آمده‌اند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فناوری نوین هوش مصنوعی اپل دوربین امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۶۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی اخبار ایکس را خلاصه می‌کند

ایکس از هوش مصنوعی «گورگ»(Gork) برای تولید خلاصه هایی از اخبار و دیگر موضوعات ترند روز در این پلتفرم استفاده می کند.

به گزارش مهر به نقل از انگجت، طبق پست حساب کاربری مهندسی ایکس، این ویژگی که هم اکنون فقط برای کاربران پرمیوم مهیا است، «استوری ها در ایکس»(Stories on X) نام گرفته است.

براساس بیانیه این پلتفرم گورگ به پست هایی که کابران با استفاده از قطعاتی از متن تولید می کنند، متکی است. به نظر می رسد برخی از محتواهای تولید شده با هوش مصنوعی مذکور ، بیش از بقیه خبر محور باشند و برخی دیگر خلاصه هایی از محاوراتی است که در پلتفرم انجام شده است. یکی از کاربران اسکرین شاتی را منتشر کرده که استوری هایی درباره گزارش درآمد اپل است. استوری دیگری «ماسک، کارشناسان درباره بدهی ملی بحث و گفتگو می کنند» نام دارد که خلاصه ای از یک محاوره آنلاین بین ماسک و اشخاص برجسته در پلتفرم ایکس است.

این ویژگی شباهت زیادی به قابلیت Moments دارد که مدت ها در توئیتر وجود داشت و توییت های معتبر درباره اخبار مهم و موضوعات مختلف در پلتفرم را تنظیم می کرد. این ویژگی که تحت نظارت گروهی از کارمندان انسانی بود در سال ۲۰۲۲ میلادی حذف شد.

خلاصه هایی که گورگ تهیه می کند مانند بقیه محتوای تولید شده با هوش مصنوعی همراه یک برچسب منتشر می شوند. در این برچسب آمده است: این استوری خلاصه ای از پست های ایکس است و ممکن است در گذر زمان تغییر کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی ۸ سال زودتر از رادیوگرافی می‌تواند‌ آرتروز زانو را تشخیص دهد! آنچه ابن سینا می‌تواند در مورد هوش مصنوعی به ما بیاموزد

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی عمر باتری گوشی گلکسیS۲۵ را بیشتر می‌کند
  • بلوار شهدای غواص تبریز به دوربین ثبت سرعت مجهز می‌شود
  • مایکروسافت استفاده از ابزار هوش مصنوعی تشخیص چهره را برای پلیس آمریکا ممنوع کرد
  • تجهیز ۲۰ میلیارد تومانی هنرستان‌های چهارمحال و بختیاری
  • پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی (فیلم)
  • چرا صهیونیست‌ها از اسامی مقدس برای نامگذاری تسلیحات و عملیات‌های نظامی استفاده می‌کند؟
  • مایکروسافت استفاده از هوش مصنوعی برای پلیس آمریکا را ممنوع کرد
  • (ویدئو) پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی
  • هوش مصنوعی اخبار ایکس را خلاصه می‌کند
  • طرح آیفون ۱۶ فاش شد + تصاویر