Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@19:12:16 GMT

واکنش روسیه به آزمایشات ضد ماهواره ای هند

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۴۶۷۶۰

واکنش روسیه به آزمایشات ضد ماهواره ای هند

وزارت امورخارجه روسیه آزمایش چندی پیش سلاح فضایی هند را مورد تفسیر قرار داد.

به گزارش مشرق به نقل از  اسپوتنیک، دهلی نو چندی پیش سلاح فضایی را آزمایش کرد. در این آزمایش موشک بالستیکی با کمک سلاح فضایی هند نابود شد.

در اطلاعیه وزارت امورخارجه روسیه آمده است:«این اقدام هند تا حد زیادی نتیجه تضعیف کنترل بر وضعیت تسلیحات است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیپلمات های روسیه آمریکا را متهم به تشدید تشنج بین المللی، بی ثباتی در جهان و استقرار نامحدود سیستم جهانی پدافند هوایی آمریکا بطور یکجانبه و عدم تمایل کاخ سفید در خودداری از استقرار تسلیحات در فضا کردند.

در واقع واشنگتن، دیگر کشورها را به افزایش قدرت بالقوه نظامی به نفع تحکیم امنیت ملی خود سوق می دهد.

وزارت امور خارجه روسیه آمریکا را از تحریک مسابقه تسلیحاتی در جهان برحذر داشت. در سند مربوطه منتشره از سوی وزارت امور خارجه روسیه آمده است:«واشنگتن را به نشان دادن موضع مسئولانه و تفکر به اعمال خود و خودداری از ایده های غیرعاقلانه و غیر قابل اجرا و برتری نظامی که ایده ای پوچ است فرا می خوانیم».

منبع: مشرق

کلیدواژه: عید کجا برویم گام دوم انقلاب وعده های روحانی سیل گلستان دهلی نو روسیه کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۶۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود

وزارت خارجه روسیه رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» ناتو را نشانگر آماده‌شدن این پیمان برای درگیری احتمالی با روسیه عنوان کرد.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» کشور‌های عضو پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو را نشانگر آماده‌شدن این پیمان برای درگیری احتمالی با روسیه دانست.

علاوه بر این وزارت خارجه روسیه به اتهام‌زنی ناتو به روسیه مبنی بر انجام حمله‌های ترکیبی از سوی این کشور علیه این پیمان نیز واکنش نشان داد.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که این اتهام‌زنی ناتو، فریب‌کاری است و برای برانگیختن هیجانات و احساسات ضدروسی انجام می‌گیرد.

گفتنی است ناتو رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» را از ۲۴ فوریه آغاز کرده است. این رزمایش تا پایان ماه مه ادامه دارد و با مشارکت بیش از ۹۰ هزار نیرو از ۳۲ کشور عضو این ائتلاف نظامی تحت فرماندهی آمریکا انجام خواهد شد.

مرحله دوم این رزمایش با تمرکز بر جابه‌جایی نیرو‌ها در سراسر اروپا برگزار می‌شود. در جریان این رزمایش، متحدان ناتو قصد دارند تا مطابق ماده ۵ معاهده پیمان آتلانتیک شمالی، سناریوی جنگ علیه «دشمنی هم‌سطح» را پیاده کنند. براساس این ماده، حمله به یکی از اعضای ناتو، حمله به کل ائتلاف تلقی و مجوز اقدام و کمک مقتضی صادر می‌شود.

الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه در ماه ژانویه گفت که وسعت رزمایش مدافع ثابت‌قدم ناتو در سال ۲۰۲۴ از بازگشت نهایی و برگشت‌ناپذیر این ائتلاف به نقشه‌های جنگ سرد جهت رویارویی با روسیه حکایت دارد و نشانه‌ای دیگر از جنگ ترکیبی غرب علیه روسیه است.

دیگر خبرها

  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی
  • اولین ارتباط بلوتوثی فضایی برقرار شد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی
  • دیوید کامرون: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیس برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • سال پر پرتاب فضایی ایران با ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲ و کوثر