Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: صد درصد ظرفیت سد کلان پر دشه، اما به دلیل تکمیل نبودن تصفیه‌خانه ملایر، آب آن به مصرف شرب نمی‌رسد و برای جلوگیری از وقوع حادثه دریچه پایین سد باز شده است. ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۳ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

منصور ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: مقدار بارندگی در استان همدان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 133 درصد افزایش یافته و موجب بهبود وضعیت منابع آبی استان شده به‌طوری‌که 56 درصد سد اکباتان، 77 درصد سد سرابی تویسرکان و 100 درصد سد کلان ملایر پر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لبریز شدن سد کلان ملایر گفت: این سد 46 میلیون متر مکعب آب داشته و ورودی آب به آن بر اثر بارندگی قابل توجه 24 هزار لیتر در ثانیه است.

ستوده مطرح کرد: خروجی آب برای مصرف شرب از این سد صفر است و برای بخش کشاورزی مصرف می‌شود زیرا طرح تصفیه‌خانه و شبکه انتقال آب آن هنوز تکمیل نشده است.

بارندگی‌ها در همدان ادامه دارد/ ورود سامانه بارشی قوی از هفته آینده50 درصد سد اکباتان همدان پر شد‌/‌سد کلان ملایر سرریز کرد‌ تابستان 98 آب شرب سد کلان به ملایر می‌رسد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان افزود: دریچه‌های پایین سد کلان ملایر برای مهار آب و پیشگیری از بروز سیلاب باز شده تا 50 درصد باز شده و هم‌اکنون 12 هزار لیتر در ثانیه آب از آن خارج می‌شود.

ستوده اعلام کرد: سرریز این سد از پاییز 97 آغاز شده و هم‌اکنون هم در هر ثانیه 8 هزار لیتر آب از آن سرریز می‌شود به همین دلیل مسیر رودخانه‌ها و جویبار‌های متصل به سد هم باز شده تا از طغیان رودخانه جلوگیری شود.

انتهای پیام/ش

R41405/P4001/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۷۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد گفت: از ابتدای امسال با اتمام بهره برداری آزمایشی از این تصفیه خانه آب ، بهره برداری عملیاتی از آن شروع شده است. 
 
او افزود: ظرفیت کلی این تصفیه خانه ۲۱ هزار متر مکعب در شبانه روز است که در حال حاضر امکان تصفیه ۱۴ هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه روز فراهم شده است. 
 
مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد با بیان اینکه توسعه شبکه و ساخت تصفیه خانه شهر میبد و بهره برداری از آن بر عهده شرکت پترو فرایند کرخه به عنوان سرمایه گذار خصوصی است، ادامه داد: با بازچرخانی پساب تصفیه شده و استفاده آن در بخش‌هایی از قبیل صنعت می‌توان میزان برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی را کاهش داد. 
 
شایان ذکر است در شهر میبد بیش از ۲۵۰ کیلومتر شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب اجرا و بیش از هشت هزار انشعاب فاضلاب نصب شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد