Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، حکم دبیرکلی نخست وزیر سابق نروژ در ناتو که در اکتبر سال ۲۰۱۴ (آبان ۱۳۹۳) به این سمت منصوب شده بود، با نزدیک شدن به پایان دوره خود به مدت دو سال دیگر تا سال ۲۰۲۰ تمدید شده بود.

ناتو در بیانیه‌ای اعلام کرد: "کشور‌های متحد امروز توافق کردند حکم او را دو سال دیگر یعنی تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ (مهر ۱۴۰۱) تمدید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

دبیرکل ۶۰ ساله ناتو در حساب توئیتری خود با ابراز رضایت و افتخار نسبت به این تصمیم، اعلام کرد: "ما همگی باهم به سازگاری و نوسازی اتحاد خود ادامه خواهیم داد."

ناتو که امسال جشن ۷۰ سالگی خود را برگزار می‌کند، با چالش‌های متعددی به ویژه در زمینه درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای افزایش هزینه‌های نظامی کشور‌های متحد اروپایی مواجه است. ناتو همچنین اخیرا از این که مسکو از استقرار موشک‌های جدید خبر داده ابراز تاسف کرده است و منجر به آن شد که واشنگتن در ماه فوریه از معاهده خلع سلاح هسته موشک‌های میان برد که در سال ۱۹۸۷ میان رونالد ریگان رئیس جمهور سابق آمریکا و میخائیل گورباچف، دبیرکل اتحاد جماهیر شوروی سابق امضا شده بود، خارج شود.

دوره دبیرکلی استولتنبرگ به طور کلی با از سرگیری تنش‌ها با روسیه در ارتباط با الحاق شبه جزیره کریمه در مارس ۲۰۱۴ (فروردین ۱۳۹۳) و بحران اوکراین هم زمان شد که به کشته شدن حدود ۱۳ هزار نفر در مدت پنج سال بحران اوکراین منجر گردید. ناتو در سال ۲۰۱۷ به طور بی سابقه‌ای بعد از جنگ جهانی دوم، چهار گردان از نظامیان چند ملیتی خود را در لهستان و سه کشور منطقه بالتیک در دروازه‌های روسیه مستقر کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ناتو اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۷۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی با یک مزاح برای تحول کتابخوانی در کشور؛ در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم که سرانه مطالعه در کشور چقدر است؟ گفت: عدد دقیقی از سرانه مطالعه نداریم!

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077812 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • سفر غافلگیر کننده دبیر کل ناتو به اوکراین
  • حضور سرزده دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • حضور غیرمنتظره دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح