Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فراکسیون امید با اشاره به سوء تدبیر های دولت گفت: درکنار تحریم ها مقداری از آن هم به سو تدبیر و عدم برنامه ریزی دولت برمی گردد از دی ماه 96 مشخص بود که اوایل سال 97 ترامپ از برجام خارج می‌شود و تحریم‌ها شروع میظ شود و باید دولت برای این موضوع آمادگی می داشت.

ابوالفضل سروش، نماینده مردم تهران، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص وعده های روحانی که در سال های گذشته به مردم داده شد اظهار داشت: در دولت اول روحانی وعده های داده شده تا حدودی محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت نرخ تورم را به طور قابل توجهی کنترل کرد نرخ تورم نقطه‌ای در دولت یازدهم با بیش از ۳۰ درصد کاهش از 39 و دو دهم درصد به زیر 10 درصد رسید و در این زمینه مطلوب عمل کرد . درزمینه اشتغال هم نرخ بیکاری از 13درصد به 9 ممیز و نیم درصد رسید. خارج شدن از ذیل 7 منشور شورای امنیت دستاوردی در زمینه ارتباطات بین الملل بود.

وی همچنین گفت: در دولت دوم روحانی به دنبال خروج آمریکا از برجام و تحریم مجدد روحانی نتوانست وعده ها را عملیاتی کند و در زمینه اشتغال و تورم و تکمیل مسکن مهر و اتمام بعضی پروژه های شهرستان ها و استان ها موفق نبود.

 

عملیاتی نشدن وعده‌های روحانی فقط به خاطر تحریم‌‌ها بود!

این عضو فراکسیون امید با اشاره به سوء تدبیر های دولت خاطرنشان کرد: درکنار تحریم ها مقداری از آن هم به سو تدبیر و عدم برنامه ریزی دولت برمی گردد از دی ماه 96 مشخص بود که اوایل سال 97 ترامپ از برجام خارج می‌شود و تحریم‌ها شروع میظ شود و باید دولت برای این موضوع آمادگی می داشت.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: معتقدم که تحریم ها بی تاثیر نیست و حداقل پنجاه درصد از مشکلات به تحریم ها مربوط می شود. اگر یک نفر را از کره ی مریخ بیاوریم و صد در صد مدیر توانمندی باشد نمی تواند با این تحریم ها قیمت ارز را کاهش دهد و تورمی ایجاد نشود.

سروش با بیان اینکه مناسبات بین المللی و تحریم مهم است تصریح کرد: ترکیه تنها در صنعت فولاد تحریم شد و هیچ بخش دیگرش تحریم نشد، اما ارزش لیر ترکیه در برابر دلار سقوط کرد. یا در روسیه و کشورهای دیگر نیز تحریم ها تٔثیراتی داشت حالا در کشور ما همه چیز تحریم شده و طبیعی است اقتصاد کشور دچار مشکل شود.

وی با بیان اینکه اصل برجام خوب بود عنوان کرد: نیت و کار دولت و تیم دیپلماسی و آقای ظریف خوب بود و این توافق موجب شد گشایش کار ایجاد شود اما عده‌ای که می گویند برجام هیچ چیز نداشته متاسفانه خودشان را یه ذره به کوچه علی چپ  میزنند یا می خواهند از این اوضاع که پیش آمده برای برای خوشان داستان درست کنند. اصل خوب بود ولی بعد از آن ترامپ دیوانه آمد و برجام را به هم زد و دیگه تقصیر ظریف یا روحانی نیست.
 
این عضو فراکسیون امید در پاسخ به این سوال که عملکرد دولت روحانی در حمایت از تولید داخلی چگونه بود توضیح داد: تولید داخلی در دوره اول مقداری حمایت شد، اما انتظار می رفت که بیشتر حمایت شود. ولی هر چقدر هم که از تولید داخلی حمایت کنیم و در این زمینه به موفقیت برسید این طور هم نیست که شما فکر کنید که مشکلات کشور از بین رفته است. مناسبات بین المللی و تحریم مهم است هر کسی هم که بیاید نمی تواند این موضوع را حل کند.

این نماینده مجلس اظهارداشت: فرقی ندارد این دولت یا هر دولت دیگری که باشد با وجود تحریم ها نمی تواند از تولید داخلی حمایت کند؛ تحریم می‌تواند یک کشور را فلج کند ولی به لطف و فضل خدا و دعای مردم عزیز و ایثارگر، همین اندازه هم که دوام آوردیم ارزشمند است.

 

دام را به خاطر کاهش ارزش پول ملی قاچاق می‌کنند

سروش در پاسخ به سوال که آیا موضوع دام که به تحریم ها ربطی دارد گفت: دقیقا به تحریم مربوط می شود .وقتی که در اثر تحریم ارزش پول ملی کاهش می یابد . قیمت دام در کشورهای همسایه  مثلا عراق امارات یا افغانستان چند برابر داخل کشور می شود.

وی در ادامه افزود: معلوم است که دامدار ترجیح می دهد سود بیشتر کسب کند و دام خود را به کشورهای همسایه قاچاق کند و به فروش برساند منظورم این است که دامدار به فکر منافع خودش است. در مورد آبزیان و ماهی همین طور است صیادها قاچاق می‌کنند و می‌گویند که در امارات و دوبی چند برابر اینجا از من می خرند.

 

دولت نمی‌تواند به طور کامل بر روی قاچاق نظارت داشته باشد

این نماینده در خصوص نظارت و کنترل قاچاق توسط دولت تشریح کرد: دولت می تواند نظارت کند ولی تا یک مدتی می شود کنترل و نظارت کرد . افرادی که منافعشون به این کار وابسته است شما هرچی هم کنترل کنید بالاخره راهی پیدا می کنند و قانون را دور می زنند.

این عضو فراکسیون امید خاطرنشان کرد: اگر مسئله تحریم و کاهش ارزش پول ملی نبود وضعیت دام و آبزیان اینطور نمی شد قطعا دامدار و صیاد کالای خود را در کشور خودش به فروش می رساند و به خاطر اینکه در کشورهای همسایه گران تر از داخل است، کالای خود را به آنجا برده و در کشورهای همسایه به فروش رساند.

سروش در پایان گفت: دولت ها اشکال دارند و دولت آقای روحانی هم بی مشکل نبوده . برای تقویت واحدهای تولیدی باید جلوی واردات گرفته می شد. واردات بی رویه کمر تولید را شکست و از همین جهت تولید کننده توان رقابت را از دست داد.

وی در پایان در خصوص سیاست های ناموفق دولت در موضوع مسکن مهر تصریح کرد: در بحث مسکن مهر هم در دولت روحانی قبول دارم که آقای آخوندی خیلی عملکرد مثبتی نداشت و سیاست های مسکن درستی را در پیش نگرفت.

 

انتهای پیام/ط

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۷۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه کنترل کامل یک روستا در «دونتسک» را به دست گرفت

وزارت دفاع روسیه امرو (پنج‌شنبه) اعلام کرد نیروهای مسلح روسیه کنترل کامل روستای «بردیچی» در منطقه دونتسک واقع در شرق را به دست گرفتند.

به گزارش ایسنا، نیروهای مسلح روسیه در حالی کنترل کامل روستای بردیچی در دونتسک را به دست گرفته‌اند که پیشتر ژنرال «الکساندر سیرسکی» فرمانده کل ارتش اوکراین اعلام کرد، نیروهای اوکراینی از روستاهای «بردیچی» و «سمیونوفکا» به شمال غربی «آودیوکا» و از «نوومیخایلوفکا» به جنوب غربی دونتسک عقب‌نشینی کرده‌اند.

براساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، گروه مرکزی نیروهای روسیه ۱۰ ضد حمله را دفع کرد و کی‌یف تا ۳۸۰ سرباز را از دست داد. گروه غرب از نیروهای روسیه هم ۵ ضد حمله را دفع کرد و کی‌یف بیش از ۱۵۰ سرباز خود را از دست داد. براساس این بیانیه، کی‌یف ۲۷۰ سرباز را در نتیجه درگیری با گروه‌های جنوبی نیروهای روسیه از دست داده است.

طبق این بیانیه، نیروهای مسلح اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته در نتیجه عملیات گروه‌های جنوبی، مرکزی و شرقی نیروهای مسلح روسیه ۷۵۰ تلفات نظامی در دونتسک متحمل شدند. گروه مرکزی نیروهای مسلح روسیه طی روز گذشته ۱۰ ضد حمله را در چندین شهرک دونتسک دفع کرده است.

پس از تصرف پایگاه مستحکم اوکراینی‌ها در آودیوکا در ماه فوریه، یگان‌های روسی دستاوردهای ثابتی در میدان نبرد داشته‌اند. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به‌تازگی گفت آنها اکنون کاملا کنترل وضعیت میدان نبرد را در دست دارند و به طور پیوسته نیروهای اوکراینی را عقب می‌رانند. به گفته مسکو، نیروهای کی‌یف تنها در هفته گذشته بیش از ۸۰۰۰ سرباز خود را از دست داده‌اند.

در روزهای اخیر، نیروهای روسی شهر «بوگدانوفکا» واقع در نزدیکی شهر استراتژیک «چاسوف یار» در شمال دونتسک را هم تحت کنترل خود درآوردند. چاسوف یار در زمینی مرتفع قرار دارد و گرفتن آن به واحدهای روسی نقطه برتری قدرتمندی برای حمله به دیگر شهرهای کلیدی تحت کنترل اوکراینی‌ها می‌دهد.

ژنرال ارشد اوکراینی روز یکشنبه اعتراف کرد که نیروهای روسی در امتداد «کل خط مقدم» که بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را در بر می‌گیرد، حمله می‌کنند. او روز جمعه هم به حامیان غربی کشورش گفت نیروهای کی‌یف با «وضعیت عملیاتی و استراتژیک دشواری روبرو هستند که تمایل به بدتر شدن دارد.»

سیرسکی در آن بیانیه خود به وضعیت نووباخموتیوکا، روستای دیگری در نزدیکی بردیچی که وزارت دفاع روسیه یکشنبه اعلام کرد نیروهایش آن را تصرف کرده‌اند، اشاره‌ای نداشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی
  • مافیا از هر اتوبوس داخلی چند هزار یورو به جیب می‌زند!  | «یک فرد خاص مانع ورود اتوبوس برقی به ایران شده ...»
  • ◄ واردات لوکوموتیو آری یا خیر؟
  • روسیه کنترل کامل یک روستا در «دونتسک» را به دست گرفت
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • افزایش کارخانه‌های تولید آرد کامل/ برنامه‌ریزی غنی‌سازی آرد با «ویتامین دی»
  • ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس های جدید
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند