Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@17:14:35 GMT

گردشگران روز سیزده بدر به طبیعت آسیب نزنند

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۴۸۳۷۹

گردشگران روز سیزده بدر به طبیعت آسیب نزنند

امجد باقری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بهار، فصل رویش، سرزندگی، طراوت و سرسبزی طبیعت است و همه ساله در این فصل از سال مردم بیشتر از فصول دیگر به دامان طبیعت می روند و لازم است گردشگران، محیط زیست را در حفظ و حراست از دشت و دمن یاری دهند.
وی رسالت اداره کل حفاظت محیط زیست را در حفظ و حراست از تنوع زیستی گیاهی و جانوری را مهم خواند و اظهار داشت: اکیپ های محیط زیست در روز سیزده بدر آماده باش کامل خواهند بود و به دقت مناطق را مورد پایش قرار خواهند داد تا طبیعت و حیات وحش زنجان آسیب نبیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


باقری تعداد نیروهای بکار گرفته شده در این خصوص را 22 نفر اعلام کرد و افزود: این نیروها که شامل راننده، محیط بان و کارشناس هستند در قالب اکیپ سیار خودرویی و موتوری ساماندهی شده اند.
وی ادامه داد: اکیپ های محیط زیست استان به صورت یک نفره و دو نفره، مناطق تحت مدیریت، مناطق آزاد و تفرجگاه ها را با تمام توان، مورد پایش قرار خواهند داد.
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: محیط بانان و کارشناسان با حضور در تفرجگاه ها و باغات توصیه ها و هشدارهای لازم را به گردشگران طبیعت خواهند داد تا طبیعت و حیات وحش موجود در منطقه بطور عمدی یا سهوی آسیب نبیند.
باقری افزود: با همکاری سایر دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری در خروجی ها کیسه های زباله و بسته آموزشی به مسافران طبیعت اهدا خواهد شد تا افراد هنگام بازگشت، زباله ها را بازگردانده و در محل هایی که از سوی شهرداری در مبادی ورودی و خروجی شهر برای جمع آوری زباله در نظرگرفته شده قرار دهند.
وی از گردشگران طبیعت خواست از شکستن شاخه های درختان، نزدیک شدن به سکونتگاه های وحوش و آویزان کردن تاب از شاخه های نازک و شکننده و برافروختن آتش در نقاط جنگلی و دارای پوشش گیاهی به جد پرهیز کنند و آتش را قبل از ترک محل با آب و خاک خاموش کنند.
باقری افزود: خانواده ها از رهاسازی ماهیان قرمز و انداختن سبزه ها در رودخانه ها، سدها، آبگیرها و چشمه ها به جد اجتناب کنند چراکه علاوه بر زشت شدن چهره طبیعت، سبب آلودگی آب نیز خواهد شد.
وی تصریح کرد: کارشناسان کشیک این اداره کل در روز سیزده بدر آماده برای ارائه خدمات و همچنین پاسخگویی به سوالات و رسیدگی به شکایات از سوی گردشگران طبیعت هستند که به همین منظور می توانند با شماره تلفن 09392888657 و 33 541007 تماس گرفته و پاسخ ها و راهنمایی های لازم را دریافت کنند.
6084/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آلودگی آب حفاظت محیط زیست خانواده طبیعت مدیر روابط عمومی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۸۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته

همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی ( ۲۷ اردیبهشت تا ۳ خردادماه ) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به‌صورت رایگان امکان پذیر شد.

به گزارش ایسنا موزه‌های تاریخ طبیعی به عنوان یکی از متفاوت‌ترین موزه‌ها، نشان دهنده تاریخ جهان آفرینش و طبیعت و محل نگهداری بسیاری از گونه‌های جانوری و گیاهی هستند.

موزه تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با ذخیره بیش از ۹۰۰ نمونه از اجزای مختلف تنوع زیستی شامل جانوران، گیاهان، سنگ،کانی و فسیل در کنار نمایش تنوع زیستی پنج قاره به تفکیک، گنجینه بسیار با ارزشی برای تنوع زیستی ایران و جهان به شمار می‌رود.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، علاقه‌مندان و مراکز آموزشی می‌توانند از ۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد از ساعت ۹ تا ۱۹ به آدرس بزرگراه همت شرق، بین اتوبان یادگار امام و شیخ فضل الله، پارک طبیعت پردیسان مراجعه و به رایگان از موزه تنوع زیستی بازدید کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۵ پرنده در طبیعت تالاب بیشه دالان بروجرد
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس