Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@19:15:00 GMT

ادامه بارش‌ها در نیمه غربی، مرکزی و شمال کشور

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۴۸۶۳۱

ادامه بارش‌ها در نیمه غربی، مرکزی و شمال کشور

احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها امروز (۹ فروردین) در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، بخش‌هایی از خراسان شمالی، ارتفاعات سمنان و شرق یزد بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و نقاط سردسیر این مناطق بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین از ظهر امروز (۹ فروردین) از سمت شمال غرب و غرب بارش‌هایی به صورت پراکنده آغاز می‌شود و تا اواخر وقت این روز سواحل غربی خزر و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وظیفه در ادامه گفت: فردا (۱۰ فروردین) دامنه بارش‌ها گسترش یافته و علاوه بر شمال غرب و غرب در مناطق جنوب غرب، نواحی مرکزی و بخش‌هایی از جنوب کشور در استان‌های بوشهر و فارس، نواحی غربی و مرکزی خلیج فارس، استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و به تدریج سمنان را در برمی‌گیرد و سبب بارش باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و نقاط سردسیر رشته کوه البرز غربی و مرکزی و زاگرس مرکزی سبب بارش برف می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی این سامانه طی روز یکشنبه (۱۱ فروردین) تقویت می‌شود و بیشترین فعالیت آن در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شرق خوزستان، نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، برخی نقاط استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و اردبیل، نیمه غربی همدان و شمال غرب فارس است که در این مناطق بارش تگرگ نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه فردا نیز همچنان در نیمه غربی، نواحی مرکزی و استان‌های واقع در نوار شمالی کشور فعال است و بارش‌های شدیدی در این نواحی رخ می‌دهد، تصریح کرد: همچنین قبل از تشدید فعالیت سامانه بارشی از اواخر امروز (۹ فروردین) تا ظهر فردا به سبب وزش باد شدید در شمال عربستان و جنوب عراق پدیده باد و گرد و خاک در برخی نقاط جنوب غرب و جنوب کشور و از اواخرفردا (۱۰ فروردین) تا قبل از ظهر یکشنبه (۱۱ فروردین) به سبب وزش باد شدید روی عراق پدیده گرد و خاک در برخی نقاط غرب کشور دور از انتظار نیست.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۰ فروردین) نیمه ابری تا ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (۱۱ فروردین) نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بارش باران هواشناسی احد وظیفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۸۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک قاضی در شمال غربی پاکستان ربوده شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عرب نیوز، یک مقام پلیس پاکستان اعلام کرد که افراد مسلح ناشناس امروز شنبه یک قاضی دادگاه منطقه ای در ایالت خیبرپختونخواه (KP) واقع در شمال غربی این کشور را ربودند.

بر اساس اعلام این رسانه، حادثه زمانی رخ داد که این قاضی پاکستانی از زادگاهش «تانک» (Tank) به سمت منطقه جنوبی «دره اسماعیل خان» (Dera Ismail Khan) در حال حرکت بود.

محمد ابراهیم از سخنگویان پلیس پاکستان در این ارتباط گفت: «شکیرالله مروت» (Shakirullah Marwat) قاضی منطقه ای در وزیرستان جنوبی، در نزدیکی «باگوال» ربوده شد. آدم ربایان راننده وی را آزاد کردند، اما قاضی را با خود بردند.

پلیس پاکستان اعلام کرد که اطلاعاتی از ماهیت آدم ربایان در اختیار ندارد.

تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسوولیت ربایش این قاضی در شمال غرب پاکستان را برعهده نگرفته است.

همچنین سروزیر ایالت خیبرپختونخواه پاکستان ربودن قاضی این ایالت را محکوم و به نهادهای امنیتی دستور داد تا برای یافتن این قاضی اقدام فوری به عمل آورند.

کد خبر 6090400

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه
  • آرسنال با فتح دربی شمال لندن یک قدم به قهرمانی نزدیک‌تر شد
  • سامانه بارشی جان دوباره می‌گیرد / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • یک قاضی در شمال غربی پاکستان ربوده شد
  • بارش باران امروز در نیمه شرقی کشور
  • پیش‌بینی بارش باران در این استان‌ها
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • شنبه و یکشنبه در این مناطق کشور باران می بارد | سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه وارد می شود
  • ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه