Web Analytics Made Easy - Statcounter

نگاهی طنز آمیز، شوخی گونه و متفاوت به شخصیت، استعداد و حرف های همکارانمان در بخش های مختلف وبسایت طرفداری کرده ایم. گاه آن ها را به چالش کشیده ایم و گاه برایشان ایستاده و کلاه از سر برداشته ایم. اینجا، مثل سیاست های خود وبسایت طرفداری، افراد را جور دیگر دیده ایم؛ اینجا صندلی داغ طرفداری است.

اختصاصی طرفداری- در قسمت ششم از سری سوم صندلی داغ رفتیم سراغ یکی از همکارانمون که کاربرا خیلی بهش علاقه دارند ( از بخش کاربرا می گن که دم در وایسم :)  ) علیرضا نجاتی یکی از اعضای فعال طرفداری هست و از اون یوونتوسی های تیر که اگر یک دونه "و" از یوونتوس جابمونه حسابی عصبانی می شه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تو برخورد اول باهاش از غوغای درونش هیچی حس نمی کنید و فکر نمی کنید چقدر می تونه شلوغ بکنه :). در زمینه کاریشم خیلی حرفه ای انصافا. من خودم گزارش بازی هاشو خیلی دوست دارم چون خیلی کامل می نویسه و دقیق.

از وقتی هم که مسئولی بخش کاربرا شد، علاقه همه بهش دو برابر شد چون کسی نمی تونه بهش چپ بگه. اگه بگه، یهو دستش می ره روی دکمه تعلیق ( اصلا منظورم سیاسی اینا نیستا فقط ورزشی ). به نظرم بریم سراغ خودش چون خیلی چیزا برای گفتن داره. آهان اینم راستی بگم، علیرضا اصلا منو اذیت نکرد سر مصاحبه؛ راحت خودش اومد نشست روی صندلیمون و همه چیو گفت. دیگه یواش یواش مجبور شدم، بگم ما مسافریم که بره :)))) (مزاح ادیتور)

علی جان ما سر و پا گوشیم، بفرمایید:

حقیقتش قرار بود من فروردین 95 در صندلی داغ شرکت کنم. طبیعتا قدیمی تر ها جلوتر از من بودن و روز دوازدهم به علی امیری فر، مسئول صندلی داغ اون زمان گفتم که من هم میخوام شرکت کنم، گفت حالش رو ندارم، ایشالا سری بعد ( آقای امیری فر من سانسور نمی کنم چیزیو :)) ). بعد از سه سال، سری بعد رسیده و ما در خدمتیم. خودم فکر می کنم که صندلی داغ من با توجه به این که اکثر کاربران من رو به واسطه فعالیت های زیادم در سایت می شناسند، از جنجالی ترین قسمت ها باشه ( این نگاهت خیلی کریس رونالدویی بود :) ).

از اول اگر بخوایم شروع کنیم، باید بگم که متولد و ساکن تهرانم. در دانشگاه، مترجمی زبان انگلیسی می خونم و تا حدودی با ایتالیایی آشنا هستم. در واقع، رشته تحصیلی من با کارم مرتبط هست. ترجمه کردن مقاله، کتاب خوندن، موزیک گوش کردن، ورزش کردن و در نهایت فوتبال و یوونتوس رو خیلی دوست دارم. لینکین پارک گروه موسیقی و امینم خواننده مورد علاقه خارجی من هستند. محسن چاوشی هم محبوب ترین خوانندهِ مجاز داخلی منه ( باور کنید غیر مجاز نگفت اصلا که من بخوام سانسور کنم ). ادبیات روسیه رو خیلی دوست دارم، بهترین رمانی هم که اخیرا خوندم، کتابی به نام داستانِ همیشگی اثر ایوان گانچاروف بوده. این کتاب خیلی کم یابه ولی با این وجود، خوندنش رو توصیه می کنم.

علی جان چه ورزش هایی می کنی منظورم این که حرفه ای ورزش می کنی؟

حرفه ای که نه. فوتبال، شنا و پینگ پنگ گهگاهی. اگر شطرنج رو هم ورزش حساب کنیم، تو اون بد نبودم. وقتی ابتدایی بودم تونستم نفر سوم استان تهران بشم ولی خب مدت هاست که بازی نکردم و خیلی از تکنیک ها یادم رفته.

5 تا کتاب که نظرت دیگه رو دستشون تو تاریخ نمیاد بهمون بگو، شاید سرانه مطالعه مون به 35 ثانیه رسید؟

از بین کتاب هایی که خوندم، کیمیاگر از پائولو کوئیلو، ماری از ولادیمیر نابوکوف، جنایت و مکافات از فئودور داستایوفسکی، مزرعه حیوانات و 1984 از جورج اورول رو خیلی دوست داشتم. ( به به )

 

علیرضا و زندگی شخصیش

مثل خیلی از پسرها، من از اون اول عاشق فوتبال بازی کردن و فوتبال دیدن بودم. قدیما هر هفته بازی های حساس سری آ، شب ها از شبکه سه پخش می شد. در سن 6 سالگی، یک شب مسابقه فوتبالی از تلویزیون پخش می شد و پدرم بازی رو تماشا می کرد، بازی یک تیم سیاه و سفید پوش بود. تیم سیاه و سفید پوش، یه بازیکن مو طلایی داشت که شوت های محکمی هم می زد. از اون بازیکن مو طلایی خوشم اومد و پدرم رو سوال پیچ کردم. پدرم به من یوونتوس، پاول ندود، جانلوییجی بوفون و الساندرو دل پیرو رو معرفی کرد و گفت که یوونتوس از قوی ترین تیم های دنیاست. من هم که از اون بازیکن موطلایی و رنگ پیراهن یوونتوس خوشم اومده بود، تصمیم گرفتم طرفدار این تیم بشم.

 

پدرم روزنامه ورزشی هم می خوند و من هم اون ها رو می خوندم. با تیم ملی ایتالیا هم آشنا شدم و چون یوونتوس، ایتالیایی بود در مورد طرفداری از تیم ملی ایتالیا هم شک نکردم. بهترین خاطره فوتبالی من هم مربوط به قهرمانی ایتالیا در جام جهانی 2006 ه و البته بازی آلمان-ایتالیاست. گزارش عادل فردوسی پور در اون بازی و البته فریادهای (گل دی گروووووسوو) کارلو زامپا که بعدا شنیدم، واقعا یکی از بهترین خاطرات زندگیمه. کلا بازی های آلمان-ایتالیا برای من حس خیلی خاصی داشته، اون بازی یورو 2012 هم طوری با گل های بالوتلی فریاد می زدم که پدرم به قصد ضرب و شتم وارد اتاق شد :)) حتی بازی یورو 2016 هم خیلی برام خاطره انگیز و البته تراژیک شد. در دوران مدرسه، اطلاعات فوتبالی من همیشه از همه بچه ها بیشتر بود ( مهدی آزادی ورژن ایتالیایی :))) ). تفریح من، فوتبال بازی کردن و فوتبال دیدن بود چون به من لذتی واقعی می داد. وقتی بچه ها نبودن یا این که زمستون بود، عادت داشتم تو خونه تنهایی با توپ بادی فوتبال بازی کنم اما خب به دلیل این که با شوت زدن، وسایل خونه رو نابود می کردم، مادرم توپ هام رو پاره می کرد ( اینو واقعا درک می کنم یعنی چی ). اما من از رو نمی رفتم، با پارچه یا جوراب توپ درست می کردم و فوتبال بازی می کردم. غیر از فوتبال دیدن و فوتبال بازی کردن، کارت بازی با عکس فوتبالیست ها و روزنامه خوندن رو خیلی دوست داشتم. اما چیزی که بیشتر از همه چیز حال می داد، PES زدن با بچه ها تو کلوپ بود.

گل خاطره انگیز فابیو گروسو به آلمان؛ ایتالیا 2-0 آلمان در جام جهانی 2006 (گزارش دیوانه کننده کارلو زامپا)

گذشت و گذشت، تا این که استفاده از اینترنت، همه جا فراگیر شد و خوراکم این بود که اخبار نقل و انتقالات فوتبال رو در سایت های داخلی و خارجی بخونم. وقتی بچه بودم، اخبار نقل و انتقالات رو از اخبارِ ساعت 18:45 شبکه سه گوش می کردم اما خب از اعتبار خبرها کم تر شد و بعدا موقع فوتبال دیدن، از دیدن یک بازیکن تو یه تیم دیگه تعجب می کردم چون نمی دونستم که به این تیم رفته. این دلیلی بود که باعث شد من فوتبال رو با تمام جزییات دنبال کنم ( الانم نگم براتون که اصلا تو بخش نقل و انتقالاتی طرفداری رو دست نداره ). از همون ابتدای طرفداری، من مخاطب و همراه سایت بودم. شاید قدیمی های سایت، اون قالب زرد رنگ سایت رو یادشون باشه اما قبل از اون هم یک قالب طوسی رنگ داشت سایت و من از همون موقع، دنبال کننده طرفداری بودم. در واقع با دنبال کردن اخبار نقل و انتقالاتی به طرفداری کشیده شدم. شهروز حدادیان حوالی سال 91 و 92، در فصل های نقل و انتقالات، هرروز اخبار نقل و انتقالات سری آ رو منتشر می کرد و تصمیم گرفتم اکانت بسازم و بیام زیر هر خبری، نظرم رو اعلام کنم. بعضی از نظرات قدیمی م واقعا خنده داره. دو سال پیش تو دفتر خواستم پاکشون کنم همه رو که آرمین جنت خواه دید گفت داری چیکار می کنی. گفتم کامنتامو پاک می کنم. گفت پاک نکن بابا اینا گنجینه های سایته :)) چیزی که طرفداری رو از سایت گل فارسی و بین الملل برای من متمایز می کرد، همین قابلیت کامنت دادن و داشتن پروفایل بود. بعدا با تغییرات فنی، کاربران می تونستن پست هم منتشر کنند. از اون زمان تا سال اول نویسندگی ام، من با موبایل سایت رو دنبال می کردم! یک سری کامپیوترم به مشکل خورده بود و سری بعد هم وقتی برای وای فای اقدام کردم، پاسخ این طور اومد که در منطقه شما خط نداریم و ظرفیت تکمیله که در نهایت این مشکل حل شد.

قبل از اینکه بریم سراغ ماجراهات تو سایت، از یوونتوست بهمون بگو، سر این کامبک آخر، گویا برای یک فرد خاصی تو سایت!!! زیاد کری خوندی؟

کاربران که هیچ، اما تو تیم تحریریه، فقط پنج نفر به کامبک یوونتوس ایمان داشتند: من، میلاد گودرزی، محمد محمدخانی، شهروز حدادیان و حسین خسروی. نوید معصومی یوونتوسیه ولی تا نیم ساعت قبل شروع بازی آیه یاس می خوند که ما با الگری هیچی نمیشیم که البته نیم ساعت مونده به بازی توبه کرد :)) مهدی آزادی با این که بارساییه، سر اعتقاد عجیبش به سیمئونه می گفت شانس یوونتوس نیم درصده. اشتباه کردم که شرط سنگینی نبستم باهاش ولی درس عبرت شد واسش که کری الکی نخونه :))

علیرضا و طرفداری

جو طرفداری واقعا صمیمی بود و رفقای زیادی پیدا کردم. رفقایی که بعضی ها هنوز هستند و من رو از اون اول می شناسند. عادت داشتم کل کل کنم، اما خب هیچ وقت توهین نمی کردم و بالطبع اکانتم هرگز مسدود نشد ( من باور می کنم ). طرفداری، یک سری عقاید من مربوط به فوتبال رو تغییر داد. قبل از طرفداری، از تیمی متنفر نبودم. البته از اینتر خوشم نمی اومد چون خاصیت یوونتوسی بودنه ( از بخش مدیریت باز دارن سیگنال هایی می دن، نه آقا اشتباه لپی بوده، علیرضا فقط طرفدار اینتر نیست:))  ). اما در طرفداری، از اون اول تا الان، در هر برهه از یک تیم متنفر شدم و بعد نسبت به اون ها بی تفاوت شدم. دلیل این امر، رفتار هوادارانه. هوادارای که مدام تنفر پراکنی کنه، قاعدتا دید ما رو نسبت به تیمی که هواداراش هست رو هم تغییر می ده. شاید خیلی ها از این نظر شبیه من باشن یعنی به تیمی حسی نداشته باشند اما فعالیت یک عده نخاله، باعث متنفرشدن اون ها از یک تیم خاص بشه. فعالیت من در سایت به عنوان گذشت تا این که یک سری یادداشت در مورد سری آ در بخش کاربران نوشتم و چند تا از اون ها، در صفحه اصلی سایت منتشر شد. مشهورترینش، یادداشت به مناسبت تولد پاول ندود بود که رفقا از من خواستند بنویس. جرقه فعالیت به عنوان نویسنده از اون جا در ذهنم زده شد.

زبان بلد بودم و اطلاعات فوتبالی ام در سطح بالایی بود. تصمیمم رو گرفته بودم. اون زمان محمد محمدخانی مسئول بخش کاربران بود و با کاربران ارتباط داشت. آقا ما کچلش کردیم خلاصه، 4-5 بار درخواست دادم و بالاخره قبول کرد چون خودش هم تمایل داشت یک نفر بیاد به بخش ایتالیا کمک کنه. روزی که تو تلگرام با من ارتباط گرفت، توضیحات رو داد، گفت نوار ابزار (خواسته بزرگ خیلی از کاربران) این طوری کار می کنه. گفتم چی می گی، من که چیزی نمی بینم. گفت با موبایلی؟ گفتم آره. گفت متاسفانه ما الان نمی تونیم همکاری کنیم. تو دانشگاه وقتی سیستم گیرت اومد، بیا خبر بذار، من دسترسی آزمایشی ات رو نمی گیرم. من خواهش کردم که بذاره با موبایل خبر بنویسم. متقاعدش کردم و بعد از دو، سه ماه کار با محمد محمدخانی و بعد شهروز حدادیان و مهیار میرزاپور، به تیم اصلی تحریریه اضافه شدم. تا یورو 2016 به خاطر مشکلات سیستمم، مجبور بودم با موبایل خبر بنویسم و هزار خبر از 9 هزار خبری که کار کردم با موبایل بوده و به هر کس از کادر سایت این رو گفتم، خیلی سخت باور کرده ( برای اینکه بدونید چقدر سخت، فقط یه پاراگراف کامنت بنویسید با موبایلتون ). حالا حدود چهار سال از فعالیت من به عنوان نویسنده در طرفداری می گذره. همیشه سعی می کنم اخبار رو در سریع ترین زمان ممکن منتشر کنم اما بعضی اوقات سریع بودن دقت رو کاهش میده و گاهی سن بازیکنان رو شده یکی دو سال بالا و پایین نوشتم. در این مورد فقط به حافظه ام رجوع می کنم و کم پیش میاد سرچ بزنم.

عکس اولین خبری که در سایت کار کردم. فیلیپه ملو آخه؟ نگفتم صبر کنم کارمو با یه خبر از یوونتوس شروع کنم :))

آقای نجاتی و بخش کاربرانش !!! 

دو سال پیش، با رفتن حامد چشم براه به خدمت سربازی، چون من از فعال ترین اعضای  کادر سایت بودم و با کاربران آشنایی داشتم، به عنوان مسئول بخش کاربران انتخاب شدم. اوایل چون حامد کمکم می کرد، اوضاع آسون تر بود. اما خب رفته رفته اوضاع سخت تر شد تا این که تیر ماه بنا به توصیه سردبیر سایت به دلیل جلوگیری از خستگی و البته خستگی ای که واقعا خودم حس می کردم، تصمیم گرفتم این مسئولیت مهم رو به سامان خدایی، که خودش کمک من در زمان مسئولیت بود، بسپرم. دلیل خستگی این بود که من یک نفره باید همه کارهای مرتبط به بخش کاربران رو کنترل می کردم. از نظارت بر ستون کاربران، رسیدگی به تخلفات، چک کردن ایمیل ها، تایید اکانت های ثبت نامی و پین کردن پست ها گرفته تا فعالیت در تحریریه! با 5-6 مسئولیت سنگین، پس درک این که من گاهی اوقات عصبانی می شدم، نباید خیلی سخت باشه. اگر چه هنوز هم من پشت پرده، سامان رو کمک می کنم و مسئول پشتیبانی ایمیل ها هستم.

روزهایی بود که 18 ساعت باید بدون وقفه، پای بخش کاربران می نشستم ( علیرضا یه چیزی نوشته بود که مجبور شدم حذفش کنم اما گویا گفته بود دی ماه 96 روزی 18 ساعت پای کار بوده، چیز منظورم پای سایت )  و اون روزها، سخت ترین دوران کار من بود. البته داشتن این مسئولیت، به دلیل حجم فحش ها و تهمت هایی که آدم تو طول روز می خوره، باعث فرسوده شدن اعصاب میشه و دلیل عصبانیت من در تابستان، همین فرسودگی بود. بارها با باز کردن پروفایل و ایمیل، دوستان از خجالت ما در اومدند و البته تهدید به مرگ هم شدم چندین بار ( یا امضات پای قرارداد یا مغزت نه چیز اشتباه شد یعنی بلاک نکن دیگه ). طرف تهدید کرده بود که تو راه دفتر، با چاقو می زنیمت ( :||||||| از همین تریبون چهارگوشه لپتاپ می بوسم و شما رو تنها می ذارم ). فکر می کنم محمد محمدخانی هم یک بار همچین تهدیدی شده بود. از عملکرد خودم در بخش کاربران، نسبتا راضی ام. تنها اشتباهی که داشتم این بود که اواخر، کنترل استقلالی ها و پرسپولیسی ها کمی سخت شد اما بهمن ماه با یک روش جدید، اوضاع رو کاملا کنترل کردیم. چیزی که در مورد بخش کاربران من رو آزار می داد، این بود که طرف کاربر خیلی مشهوری نبود و در یک پست توهینی انجام می داد. بعد از سپری کردن مدت تعلیق پست می زد که من بی دلیل تعلیق شدم و بی عدالتی انجام شده. قاعدتا کاربران هم باور می کردند و این طور جو علیه من و باقی کادر سایت ایجاد می شد. مدتی هم تهمت می زدند که تو به خاطر استقلالی/پرسپولیسی بودن، هوای استقلالی/پرسپولیسی ها رو داری. دیگه مجبور شدم چندین مرتبه قسم بخورم تا باور کنن من طرفدار تیمی در ایران نیستم. خیلی وقت ها از پاک کردن پست های خاصی ناراحت می شدم اما دستم بسته بود و مجبور بودم به وظیفه م عمل کنم. این پست ها معمولا آهنگ هایی از یه سری خواننده بودند که بنا به درخواست فیلترینگ، مجبور به حذف اون ها بودیم.

یه چند موردی هم علیرضا از خبرات برامون بگه، نمی دونم از خبرای خوبت یا تلخت، این موردا؟ 

خبر در سایت خیلی کار کردم و خیلی از اخبارم هم اهمیت خیلی زیادی داشته از گزارش فینال جام جهانی 2018 و قرعه کشی های لیگ قهرمانان گرفته تا گزارش ددلاین نقل و انتقالات و خبرهای خیلی جنجالی که بازدیدشون از 20 هزار هم گذشته. حقیقتا خیلی از اخبار مهمم رو الان حضور ذهن ندارم، خودم بخوام انتخاب کنم، مهم ترین خبرم رو مرگ ناگهانی داویده آستوری انتخاب می کنم. یادمه من اولین نفری در رسانه های فارسی زبان بودم که این خبر رو منتشر کردم. بهترین گزارشم هم همین گزارش یوونتوس 3-0 اتلتیکو مادرید انتخاب می کنم چون واقعا این برد، من رو مفتخر کرد. تلخ؟ نمیشه گفت خیلی تلخ ولی اخساسی ترین خبری که کار کردم، گزارش تصویری خداحافظی جانلوییجی بوفون بود. واقعا اون روز احساساتی شدم.

 

ویترین کاربران هم برام خیلی ارزشمند بود و یک هفته بدون وقفه تلاش کردم تا اون رو تکمیل کنم. متاسفانه حسش نیست آپدیتش کنم چون زحمت خیلی زیادی می بره و این که دیگه سرنخی در دستم نیست که بدونم چه پست های خوبی کار شده. وقتی من مسئول کاربران بودم و پست های خوب کاربران رو پین می کردم، جمله معروف "پین شد تا فلان" علامتی بود تا بتونم پست های خوب رو از تب دیدگاهم باز کنم و پیدا کنم اما سامان خدایی، چنین کاری نکرد و قاعدتا امکان پیدا کردن خیلی از پست های خوب کاربران برای تشکیل ویترین جدید نیست. البته برای سامان بد نشد چون سوژه نشد هیچ وقت از این بابت. در مورد یادداشت، باید بگم که تعداد یادداشت ها و مقالاتم خیلی نیست اما یادداشتی که بیش از همه دوستش داشتم، این بود: داستان تیم های بزرگ؛ چگونه تاریخ، نسل طلایی یوگوسلاوی را شکست داد؟

آقای نجاتی سخن آخر رو هم بفرمایید

حضور در طرفداری، واقعا افتخار بزرگی برای من هست، جایی که توش خیلی چیزها یاد گرفتم و مثل خانواده دوم من می مونه. از اون اول همراه طرفداری بودم و الان که اینا رو می نویسم، رتبه 16 سایت ها در ایران هستیم. یادمه چند سال پیش وقتی که تازه ام باپه مطرح شده بود، آرمین جنت خواه به من گفته بود تو مثل ام باپه طرفداری می مونی :)) (البته چند سالی از ام باپه بزرگ ترم، از نظر آینده دار بودن گفته بود). امیدوارم بتونم پیشرفت زیادی داشته باشم و در کنار سایر همکاران بتونیم طرفداری رو به اوج موفقیت برسونیم. 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۹۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هم‌اکنون سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل هستند و صندلی خالی زیادی داریم.

به گزارش ایسنا، «محمدعلی زلفی گل» شنبه شب هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مراسم بزرگداشت هفته معلم و تجلیل از اعضای هیئت علمی برگزیده آموزشی دانشگاه یاسوج افزود: دانشگاه یاسوج یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور است.

وی اظهار کرد: باید قدردان گذشتگان باشیم که از روسای سال‌های گذشته دانشگاه یاسوج از مرحوم دکتر عسکریان موسس این دانشگاه تا دکتر رحیمی تشکر می‌کنم، دکتر رمضانی در دوران مدیریت خود بودجه این دانشگاه را ۸۶ درصد رشد داد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق که انجام شد دستاورد وزارت علوم بود چراکه اساتید و دانشمندان وزارت علوم رفتند تا این عملیات محقق شد.

زلفی گل تصریح کرد: اتفاقات در کشور با وجود تحریم ها نتیجه تلاش های دانشگاهیان است و باید قدردان گذشتگان خود باشیم.

وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های زیاد و منابع منحصر به فردی دارد و هنر نی خواهد که از این مزیت های نسبی استفاده کنیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری عنوان کرد: برخی مدیران دنبال هستند که از منابع موجود خوب استفاده کنند، اما یکی از ویژگی های اساتید، دانشگاه و مجموعه وزارت علوم مزیت سازی است و مزیت های جدیدی را برای کشور خلق کرده و محصولات جدیدی و نوینی را تولید کنند که قبلاً وجود نداشت بنابراین هر اندازه برای اساتید، دانشجویان و دانشگاه‌ها هزینه کنیم بهترین نوع سرمایه گذاری برای نسل‌های آینده است.

زلفی گل تاکید کرد: رشته های که در دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد تصویب می شود باید متناسب با مزیت های نسبی این استان باشند.

وی اظهار کرد: توسعه دانشگاه‌ها شاید زمانی لازم بود چون ۴.۵ میلیون دانشجو داشتیم اما هم‌اکنون سه میلیون و ۲۰۰هزار دانشجو در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل هستند که خیلی صندلی خالی در کشور داریم و باید دنبال توسعه کیفی، علمی و هدفمند دانشگاهها باشیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: چه ضرورتی دارد که دانشگاه دیگری را در استان کهگیلویه و بویراحمد تأسیس کنیم و این موضوع در راستای بهره‌وری آموزش عالی نیست. بنابراین باید دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه یاسوج را توسعه دهیم و یا اگر اعتبارات جواب بدهد می‌توانیم دانشکده دیگری را راه‌اندازی کنیم.

زلفی گل افزود: در اولین فرصت ساختمان کلاس‌ها و فنی و مهندسی که پیشرفت فیزیکی خوبی دارند و خوابگاه متاهلین و تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه یاسوج را پیگیری می کنم و تلاش خواهیم کرد که به دانشگاه یاسوج توجه ویژه شود.

وی با اشاره به هفته معلم تاکید کرد: ما امانت دار فرزندان و جگر گوشه‌های مردم هستیم، بنابراین باید امانت‌دار خوبی باشیم و قدر این فرصت را بدانیم به‌گونه‌ای که جامعه دانشگاهی برای سایر اقشار جامعه مرجع باشد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به حمایت دانشگاهیان کشورهای آمریکا ‌اروپا از مردم فلسطین افزود: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در حمایت از غزه و علیه رژیم صهیونسیتی موضع خوبی گرفتند.

سید علی احمد زاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این مراسم گفت: در سفر اول رئیس جمهور ۸۰ میلیارد تومان و در سفر دوم رئیس جمهور نیز ۲۰۰میلیارد تومان به دانشگاه یاسوج اختصاص یافت.

وی افزود: دو ساختمان آموزشی دانشگاه یاسوج پیشرفت خوبی دارند که قرار شد با همکاری وزارت علوم و سازمان برنامه بودجه در بهره برداری از آنها تسریع شود و با پیگیری‌های وزیر علوم از طریق وزیر کشور، ۱۰ دستگاه اتوبوس جدید جهت کمک به شهرداری و اتوبوسرانی برای ایاب و ذهاب دانشجویان شهر یاسوج اختصاص داده شد.

احمد زاده از وزیر علوم، دانشگاه صنعتی را درخواست کرد و افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه مخالف از جمله نفت و گاز و پتروشیمی از سرآمدان کشور است که نیاز به یک دانشگاه صنعتی دارد و مطالبه بزرگ و انتظار ویژه این استان ایجاد و راه اندازی دانشگاه صنعتی یا ارتقای وضع موجود برخی دانشکده هاست.

همچنین بهادر کرمی، رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این مراسم گفت: 14 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج در مسئولیت های مختلف کشوری و استانی فعالیت دارند.

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم از ۶۰ استاد، پژوهشگر برتر و عضو هیئت علمی برگزیده آموزشی دانشگاه یاسوج به مناسبت هفته معلم تجلیل شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وزیر علوم: امتحانات دانشگاه ها به هیچ عنوان نباید لغو شود/ مسئولیت غیبت با خود دانشجو است وزیر علوم: دانشگاه معتاد نیست که به تخت بسته شود

دیگر خبرها

  • یک هیولای دیگر در انتظار رودیگر
  • لواندوفسکی: توپ طلای 2021 حق مسی بود؛ بلینگام و ام باپه بهترین بازیکنان دنیا هستند
  • قدیمی ترین بنای کاخ گلستان اینجاست
  • تساوی زشت؛ الگری و پیولی، دیگر بس است!
  • اعلام ترکیب تیم فوتبال دختران ایران برابر قرقیزستان
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • عشق الخاندرو گارناچو به کریستیانو رونالدو، حتی هنگام بیلیارد بازی کردن! / عکس
  • برندکاپ فینالیست‌های خود را شناخت
  • قاتل پرسپولیس غایب در بازی برگشت؛ سپاهان این مهره را ندارد!
  • یک بازیکن کامل از دید فرشاد پیوس؛ تکنیک مارادونای ایران و سرزنی علی دایی!