Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@04:53:01 GMT

انبوه جمعیت و نوروز متفاوت در یزد- احمد جعفری ندوش*

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۴۹۶۶۱

انبوه جمعیت و نوروز متفاوت در یزد- احمد جعفری ندوش*

یزد - ایرنا - نوروز 98 یزد به‌خصوص در مرکز استان متفاوت‌تر از سال‌های قبل است؛ امسال حضور انبوه مسافران و گردشگران نوروزی در مقایسه با سال گذشته چشمگیر است.

به گزارش ایرنا، ثبت 200 هکتار بافت تاریخی یزد در یونسکو و نیز وجود دیگر مناطق تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان یزد مملو از جمعیت است؛ در کوچه ‌پس ‌کوچه‌های بافت تاریخی شهر جمعیت موج می‌زند و هر بنایی از بافت تاریخی بازدیدکنندگان زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسجد جامع، میدان امیر چخماق، باغ دولت‌آباد، زندان اسکندر، آتشکده زرتشتیان، خانه‌های تاریخی، کمپ‌های گردشگری بیش از سایر آثار شاهد حضور مسافران است.
همچنین شیرینی فروش‌های سنتی، ترمه فروشی‌های و بازارچه‌های صنایع‌دستی و سنتی در تعطیلات نوروزی رونق خاصی پیدا کرد و مملو از جمعیت است که سوغات یزد را هدیه می‌برند.
به دلیل حجم بالای مسافران در یزد امسال ظرفیت تمامی هتل‌ها، مهان پذیر ها ، رستوران‌ها و اماکن اقامتی و پذیرایی و بوم گردی‌ها تکمیل است و در کنار این محل‌ها مسافران مجبور به اجاره خانه‌های مسکونی شدند.
بارانی و سرد بودن هوا و گاهی وجود توفان گرد و خاک نیز باعث شد تا مسافران نتوانند از چادرهای مسافرتی خود در بوستان‌های شهر استفاده کنند و در واقع چادر مسافران که نشان از حضور آنان در بوستان‌ها باشد به چشم نمی‌خورد.
به گفته گردشگران شرایط یزد برای سفر بسیار مناسب‌تر از دیگر استان‌هاست، آن‌ها معتقدند هوا مساعد و جاذبه‌های دیدنی زیبایی دارد.
بسیاری از مسافران در یزد فضاهای آموزشی و حسینیه‌ها را برای اقامت چندروزه خود برگزیدند.
با توجه به جاری شدن سیلاب و بارندگی در برخی استان‌ها از جمله در شهر شیراز امسال بسیاری از مسافران یزد را به‌عنوان شهر مقصد گردشگری خود انتخاب کردند.
برخی مسافران که استان‌های کرمان و هرمزگان را برای سفر نوروزی انتخاب کردند در میان راه چند روزی در یزد اقامت و از جاذبه‌های دیدنی بازدید می‌کنند.
بر اساس آمار در 10 روز ( 27 اسفند 97 تا هفتم فرودین 98) گذشته، یک‌میلیون و 161 هزار و 459 نفر شب مسافران نوروزی در استان اسکان یافتند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 411 هزار و 380 گردشگر بوده است.
برای نوروز 98 در استان 579 تخت در مهمان‌پذیرها، 90 تخت در هتل‌ کاشانه‌ها، هزار و 736 تخت در اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی، 280 تخت در کمپ‌های کویر نوردی و 140 تخت در مجتمع‌های گردشگری پیش‌بینی‌شده است.
یزد نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان، در کنار استان‌های فارس و اصفهان به‌عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به‌گونه‌ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرارداد.
خبرنگار ایرنا
6198/ 2047

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سفر نوروزي جمعيت گردشگران يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۹۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد

 فریبا ولیپور عالم در جلسه جوانی جمعیت لرستان بیان کرد: در شناسنامه مادرانی که فرزند سوم آنها پس از قانون جمعیت متولد شده، شناسه‌ای تعریف می‌شود که با مراجعه به هر یک از مراکز تفریحی مربوط شهرداری و میراث فرهنگی از تخفیف برخوردار می‌شوند.

وی اظهار داشت: شناسه‌دار شدن مادران دارای سه فرزند از جمله مواردی است که در سال جدید روند مطلوبی به خود گرفته است.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با اشاره به بیمه رایگان بازنشستگی زنان روستایی ادامه داد: هزینه‌های درمان ناباروری به شکل مطلوبی رو به کاهش است و خانواده‌هایی که دارای سه فرزند زیر ۲۰ سال و یا چهار فرزند زیر ۲۰ سال هستند، می‌توانند از تخفیف ۵۰ و ۷۵ درصدی انشعابات آب و برق و گاز استفاده کنند.

ولی پور عالم با اشاره به افزایش سطح تسهیلات فرزندآوری عنوان کرد: پرداخت سریع‌تر این تسهیلات به متقاضیان طی سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امکان جذب در آزمون‌های استخدامی از دیگر شرایطی است که دولت برای افراد متاهل و دارای فرزند در حال فراهم‌سازی است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر