Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اعتراضات گسترده مردمی سراسر اروپا با منشا مشکلات اقتصادی در حال تشدید است و چشم اندازی از خاتمه آن مشاهده نمی‌شود. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، گستردگی و تداوم جنبش‌های اعتراضی در سراسر اروپا سبب شده تا چشم‎اندازی برای پایان این اعتراضات متصور نباشد.
موج جدید اعتراضات گسترده ضد دولتی که از فرانسه آغاز و تقریبا سراسر اروپا را در نوردیده و در کشور‌هایی مانند فرانسه، مجارستان و صربستان به شدت در حال برگزاری است، نه تنها علائمی از خاتمه را مخابره نمی‌کنند بلکه احتمال تشدید و افزایش اعتراضات در سراسر اروپا را با توجه به نزدیکی انتخابات مهم اروپایی در ماه مه تقویت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
به باور کارشناسان و تحلیلگران حوزه اروپا، بحران فرانسه که در پی اعتراض به افزایش مالیات سوخت آغاز شد و همچنان پس از چند ماه ادامه دارد، می‌تواند به سایر مناطق اروپا سر ریز شده و سایر کشور‌ها را نیز درگیر کند. کما این که در حال حاضر اعتراضاتی جدی در کشور‌هایی مانند بلژیک، انگلیس، هلند و ... نیز مشاهده می‌شود.     بیشتر بخوانید: خشونت پلیس فرانسه علیه جلیقه زرد‌ها؛ از قطع شدن دست یک معترض تا کتک زدن معلولان 
این اعتراضات که عمدتا ریشه‌های اقتصادی داشته و به شکل تظاهرات‌های سراسری ضد دولتی قابل مشاهده هستند، با خشونت شدید پلیس در کشور‌های مختلف به ویژه فرانسه روبرو شد. این امر سبب کاهش اعتبار  کشور‌های اروپایی در سطح بین المللی شده اند. با توجه به فراگیری و ابتلای اغلب کشور‌های اروپایی به مشکلات اقتصادی ادامه و گسترش این اعتراضات اصلا بعید به نظر نمی‌رسد.  
تشدید و گسترش اعتراضات در سراسر اروپا سبب بروز نگرانی‌های جدی در رابطه با فراگیر شدن راست گرایی افراطی که هم اکنون در برخی از کشور‌ها عملا قدرت را در دست دارند، شده است.   بیشتر بخوانید: برخورد خشن پلیس فرانسه با یک زن معترض  بررسی روند‌ها و نتایج انتخاباتی در کشور‌های اروپای غربی الگوی مشابهی را ارائه می‌کند: محبوبیت و موفقیت راست گرایان افراطی در انتخابات کشورهای اروپای غربی.    
ناتوانی کشور‌های اروپایی در حل و فصل مشکلات اقتصادی که با کاهش رشد اقتصادی در این قاره رو به رشد است، از یک سو و بحران‌های ناشی از مهاجرت، زنگ خطر قدرت یابی جریان‌های فاشیستی و ناسیونالیستی مخرب را به صدا درآورده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اروپایی رکود اقتصادی اعتراضات گسترده اعتراضات مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۹۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین واکنش رهبر انقلاب به اعتراضات دانشجویان در آمریکا و اروپا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم، هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح امروز چهارشنبه با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

اهم بیانات رهبر انقلاب را در ادامه می خوانید؛

*تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است.

*تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است؛ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند.

* غزه امروز مسئله اول دنیا است؛صهیونیست‌ها و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی آنها نمی‌توانند مسئله غزه را از دستور کار افکار عمومی دنیا خارج کنند؛ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید! باید فشار به رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند.

این خبر تکمیل می شود...

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901675

دیگر خبرها

  • آتش اعتراضات به المپیک در فرانسه
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است
  • اروپایی‌ها چقدر برای بازنشستگی خود پس‌انداز می‌کنند؟
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • اولین واکنش رهبر انقلاب به اعتراضات دانشجویان در آمریکا و اروپا
  • یک خیزش و ۱۰ پیام
  • برگزاری میز تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا در سراسر کشور
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت