Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@23:24:47 GMT

«راکت لب» ماهواره آزمایشی به آسمان فرستاد

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۴۹۹۷۱

«راکت لب» ماهواره آزمایشی به آسمان فرستاد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، استارت آپ نیوزلندی Rocket Lab یک مأموریت را برای سازمان DARPA آمریکا با موفقیت انجام داد. این استارت آپ یک ماهواره آزمایشی را برای DARPA به آسمان فرستاد.

این نخستین پرتاب «راکت لب» در ۲۰۱۹ میلادی است اما شرکت در ۶ ماه گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. در ماه نوامبر ۲۰۱۸ میلادی راکت لب ۶ ماهواره را به مدار زمین برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موشک مذکور همراه یک ماهواره ۱۵۰ کیلوگرمی از مقر پرتاب Mahia Peninsula در نیوزلند به آسمان پرتاب شد. این ماهواره برای آزمایش نوع جدیدی از آنتن با غشای منعکس کننده (membrane reflective-array antenna‌) است.

کد خبر 4577763

منبع: مهر

کلیدواژه: ماهواره ایالات متحده آمریکا کشور نیوزلند استارت آپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۹۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک تصاویر ماهواره‌ای به تدقین بیلان حوضه آبریز کارون بزرگ

رئیس حوضه‌آبریز کارون بزرگ بر لزوم استفاده از روش‌های جدید از جمله تصاویر ماهواره‌ای در تدقیق مؤلفه‌های بیلان این حوضه آبریز تأکید کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فراز ،رئیس حوضه‌آبریز کارون بزرگ شرکت مدیریت منابع آب ایران در  هشتمین جلسه راهبری پروژه به‌هنگام‌سازی بیلان منابع آب حوضه آبریز کارون بزرگ که به منظور نهایی کردن نتایج بیلان منابع آب محدوده‌های مطالعاتی تشکیل شد،‌ با اشاره به لزوم توجه به نقش و جایگاه بیلان منابع آب در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری برای آینده این حوضه آبریز اظهار داشت: در ارائه نتایج محاسبات بیلان، علاوه بر دستورالعمل موجود، باید از روش‌های جدید از جمله تصاویر ماهواره‌ای نیز در تدقیق مؤلفه‌های بیلان بهره‌مند شد. 

وی افزود: دلیلی ندارد که حتماً خطای معادله بیلان محدوده‌های مطالعاتی با اعمال ضرایبی صفر شود؛ بلکه باید با تدقیق اجزاء و مؤلفه‌های بیلان، میزان خطا در هر محدوده مطالعاتی نمایان شود؛ در این صورت است که می‌توان برنامه‌ریزی و تصمیمات مناسب‌تری برای حوضه آبریز اتخاذ کرد. 

رئیس حوضه آبریز کارون بزرگ تصریح کرد:‌ برای تهیه گزارش بیلان فعلی باید سه سناریو تعریف شود و علاوه بر پوشش محاسبات بیلان با دستورالعمل‌های موجود، نسبت به تدقیق، تبخیر و تعرق واقعی محدوده‌های مطالعاتی بر اساس چند روش معتبر و شناخته شده و نیز تدقیق مصارف آب بر اساس نقشه‌های کاربری اراضی و الگوی کشت مؤسسه تحقیقات آب (استخراج شده از تصاویر ماهواره‌ای) اقدام لازم به‌عمل آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمک تصاویر ماهواره‌ای به تدقین بیلان حوضه آبریز کارون بزرگ
  • تیراندازی در عروسی دو نفر را به کام مرگ فرستاد
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • حمله راکتی حزب‌الله به مقر تیپ «حرمون» ارتش اسرائیل
  • گردان‌های «المجاهدین» سدیروت اشغالی را راکت‌باران کرد
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند
  • کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد
  • ریاضی‌ها و انسانی‌ها استارت کنکور ۱۴۰۳ را زدند