Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق که در راس هیئتی پارلمانی به آمریکا رفته است، با میتش ماکونیل رئیس اکثریت جمهوری خواهان مجلس نمایندگان دیدار کرد. ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در این دیدار روابط  دوجانبه میان دو کشور و راه های تقویت آن در تمام زمینه ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش شبکه الفرات، حلبوسی در این دیدار گفت گروه تروریستی افراطی داعش نه تنها عراق بلکه جهان را هم هدف قرار داده و همه جامعه بین المللی باید برای جنگ و مقابله با آن متحد شود.

وی افزود عراق به نیابت از تمام جهان،فداکاری کرد و با خون مردم و با حمایت دوستانش از جمله ایالات متحده آمریکا به پیروزی نظامی دست یافت، باید در نهایت تروریسم را نابود کرد، چرا که همچنان هسته‌های پنهان وجود دارد،معتقدیم این چالش دیگری است که به ادامه همکاری میان عراق و دوستانش برای نابودی این گروه و فکر  افراطی‌اش و به خاطر عراق شکوفا، امن و باثبات نیاز دارد.

حلبوسی اظهار داشت یکی از چالش هایی که ما با آن روبرو هستیم، مسئله بازگشت آوارگان و ثبات آنها و فراهم کردن خدمات برای شهروندان است، ما از شرکت های جهانی از جمله آمریکایی برای ورود به عراق و سرمایه گذاری در آن دعوت می کنیم، عراق به دو نوع طرح نیاز دارد، اول، طولانی مدت مانند بخش نفت و انرژی و دیگری کوتاه مدت و متوسط، در بخش آموزش، بهداشت و مسکن.  شرایط اکنون بیش از هر زمان دیگری فراهم است، شراکت و همکاری اقتصادی میان دو کشور باید از طریق طرح هایی که به صورت مستقیم به شهروندان می رسد، تقویت شود.

ماکونیل هم مدعی پایبندی ایالات متحده آمریکا به حمایت از عراق و احترام به حاکمیت آن به عنوان یک همپیمان قوی به دور از هرگونه خطر و تهدید و تلاش برای پایه ریزی روابط اقتصادی شد که به گفته وی، به نفع دو ملت دوست باشد.

تاکید حزب دموکرات بر حمایت قوی از عبدالمهدی

خبر دیگر اینکه  یک عضو حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی بر حمایت این حزب از عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق تاکید کرد. مهدی عبدالکریم همچنین گفت این حزب قدرت دارد که دولت اقلیم کردستان را یک روزه تشکیل دهد.

عبدالکریم در گفت‌وگو با شبکه الفرات اظهار داشت موضع حزب دموکرات کردستان درخصوص آنچه طی دو روز گذشته رخ داده و اظهارات هوشیار زیباری از رهبران حزب درباره نشست ائتلاف با عبدالمهدی بر این اساس انجام شد که هیچ فراکسیون بزرگی وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد طی ماه های گذشته عرصه بر عبدالمهدی درباره تکمیل کابینه تنگ شد و موضع حزب دموکرات این بود که عبدالمهدی نامزد توافقی بوده نه نامزد حزب یا فراکسیون مشخص. 

نشست ائتلاف اصلاح و بازسازی با حضور عبدالمهدی؛ ارائه گزارش فعالیت 100 روزه دولت عراق + تصاویرتاکید عبدالمهدی بر ادامه تلاش‌ها برای تکمیل کابینه عراق

عبدالکریم افزود خط شهید محراب(آیت الله محمد باقر حکیم) و عزیز عراق(سید عبدالعزیز حکیم) و سید عمار حکیم، حامی کردهاست و کردها مواضع آنها را فراموش نمی کنند. وی با اشاره به حضور عبدالمهدی در نشست ائتلاف اصلاح و بازسازی به رهبری عمار حکیم اظهار داشت دیدگاه ائتلاف کردستان درباره حضور عبدالمهدی در این نشست این است که شایسته بود که نشست فراگیرتری برای همه طرف های سیاسی برگزار می شد.

انتهای پیام/

R7891/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کردستان عراق عادل عبدالمهدی اخبار "آمریکا" اخبار "عراق"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کردستان عراق عادل عبدالمهدی اخبار آمریکا اخبار عراق کردستان عراق عادل عبدالمهدی اخبار آمریکا اخبار عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۰۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مهم بارزانی به تهران پس از ۳سال | جزئیات دیدارهای رییس اقلیم کردستان

به گزارش همشهری‌آنلاین، نچیروان ادریس مصطفی بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق امروز و در راس هیأتی عالی رتبه به تهران سفر می‌کند.

بر اساس این گزارش سفر بارزانی بعد از نزدیک به ۳سال صورت می‌گیرد و طی آن با مقامات عالی‌رتبه از جمله رهبر انقلاب، رییس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار خواهد کرد.

کد خبر 849336 منبع: مهر برچسب‌ها خبر ویژه عراق - اقلیم کردستان ایران و عراق

دیگر خبرها

  • «بارزانی» با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • بارزانی به دیدار رئیسی رفت + تصاویر
  • رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی دیدار کرد
  • نچیروان بارزانی با رئیسی دیدار کرد
  • بارزانی وارد تهران شد
  • رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد
  • سفر مهم بارزانی به تهران پس از ۳سال | جزئیات دیدارهای رییس اقلیم کردستان
  • بارزانی امروز به تهران سفر می‌کند