Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حجت الاسلام شکوری در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بعد از توصیه نماز گزاران با رعایت کردن تقوا با اشاره به حوادث سیل در نوع استان‌ها و شهرستان‌های کشور اظهار داشت:در طول هفته گذشته تعدادی زیادی از استان‌های کشور تحت تأثیر بارندگی‌ها و سیل‌های ویرانگر قرار گرفتند و تعدادی از هموطنان از نظر جانی و مالی آسیب دیدند و منازل مسکونی خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد:چیزی که در این مصیبت طبیعی موجب التیام درد‌ها و مصائب بود همدردی آحاد مردم به ویژه مسئولان مربوطه، نیرو‌های مسلح، دولت و به خصوص عنایت ویژه مقام معظم رهبری بود که از لحظات اولیه این مشکل در مناطق آسیب دیده حضور جدی پیدا کردند.   خطیب نماز جمعه خوی اظهار داشت: دولت باید بتواندهر چه زودتر در تأمین خسارات وارده به مردم اقدامات لازم را انجام بدهد.

  جایگاه و نقش طبیعت از دیدگاه دین اسلام     حجت الاسلام شکوری در بخش دیگری از خطبه اول با اشاره به روز طبیعت (۱۳ فروردین) نیزاظهار داشت: از جمله رسومات قدیم ایرانیان سیزده بدراست که در چنین روزی تقریبا اکثر قریب به اتفاق مردم به دامن طبیعت پناه می‌برند.   خطیب نماز جمعه خوی ادامه داد: تمامی فارسی زبان جهان و ایرانیان ساکن در سایر کشور‌ها (هندوستان، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، آمریکا، اروپا، کاناداواسترالیا) نوعأ مراسم عید باستانی نوروز را انجام می‌دهند.   وی در این راستا ادامه داد:نحس بودن روز ۱۳ یا عدد ۱۳ ریشه عقلایی ندارد و هیچکدام از نویسندگان داخلی و خارجی این موضوع را قبول ندارند وتمامی اعمالی که بنام سیزده بدر از قبیل: گره زدن گیاهان، سبزه به رود سپردن، خوردن کاهو و سکنجبین و پرتاب کردن ۱۳ عدد سنگ هیچکدام توجیه عقلانی ندارند.

حجت الاسلام سید رضی شکوری اظهارداشت: تنها بُعد مثبت این روز گردش در طبیعت است به شرط اینکه گناه نشود و به طبیعت و املاک و کشت زار‌های مردم آسیب زده نشود.   خطیب نماز جمعه خوی در بخشی از سخنان خود به موضوع طبیعت از نظر اسلام پرداخت و گفت:در قرآن کریم، علاوه بر اینکه ۷۵۰ آیه به پدیده‌های طبیعی اشاره دارد، بیش از دَه درصد این آیات به طبیعت اختصاص یافته است.   وی درادامه اظهارداشت:حتی به بعضی از مظاهر طبیعت ازجمله: به انجیر و زیتون، به صبح، به سپیده دم، سوگند وبه ستارگان سوگند یاد کرده است.   خطیب نماز جمعه خوی در بخشی از سخنان خود گفت: خداوند پیوسته تاکید داشته بندگانش در طبیعت و چیز‌هایی که می‌بینند بیندیشند.   خطیب نماز جمعه خوی ادامه داد: بنابراین روز‌های بهاری و علی الخصوص روز سیزدهم فروردین که روز طبیعت نام دارد، فرصت خوبی برای اندیشیدن درباره طبیعت و به طورکلی آفریده‌های خدا در روی زمین است.     فدک حق مسلم اهل بیت پیامبر بود     حجت الاسلام شکوری در خطبه دوم با اشاره به ۲۴ رجب سالروز فتح خیبر به دست امیرمؤمنان (ع) و بخشش فدک به حضرت فاطمه (ع) توسط پیامبر (ص) نیزاظهار داشت: وقتی که خیبر بدست امیر مؤمنان فتح گردید و یهودیان شکست خوردند فدک در اختیار رسول خدا قرار گرفت.  

خطیب در ادامه گفت:حضرت فاطمه (س) می‌فرماید: فدک هدیه خـداوند به پیامـبر (ص) بـود و او هـم آن را برای کودکان گرسنه از نسل خود و نسل من به من بخشید.

عدالت و آثار اجتماعی آن در فرهنگ اهل بیت (ع)     حجت الاسلام شکوری با تسلیت ۲۵ رجب روز شهادت امام کاظم (ع) در زندان هارون الرشید اظهار داشت: آن بزرگوار در زمینه عدالت می‌فرماید عدالت شیرین‌تر از از عسل است وتن‌ها کسی میتواند عدالت را اجرا کند که عدالت را نیکو بداند.
وی در ادامه آثار و برکات اجتماعی عدالت را از دیدگاه امیرمؤمنان (ع) برشمرد و گفت:پایداری اجتماعی، اصلاح امورات مردم، ثبات و پایداری دولت، آبادی و برکت جامعه را از جمله آثار و برکات عدالت برشمرد.

  بعثت و علل گسترش دین مقدس اسلام     حجت الاسلام شکوری با تبریک ۲۷ رجب فرخنده عید مبعث رسول اکرم (ص) در ۴۰ سالگی اظهار داشت: هیچکدام از آئین‌ها و ادیان به اندازه دین مقدس اسلام سریع گسترش پیدا نکرده است.   خطیب نماز جمعه خوی در ادامه با اشاره به ریشه‌ها و علل گسترش سریع دین مقدس اسلام نیزاظهار داشت: فطری بودن معارف و حقایق دین اسلام، اخلاق رسول خدا (ص)، استقامت و پایداری مسلمانان، معجزات پیامبر (ص) و امداد‌های غیبی، ایمان استوار و توکل عمیق به خدا، ایثار، شهامت و شجاعت امیرمؤمنان (ع)، توجه ویژه به محرومان و مستضعفان، دعوت و تبلیغ مبلغان دینی، اجتناب از خشونت در تبلیغ و دعوت ازجمله مسائلی بودند که دین اسلام سریع گسترش یافت.   انتهای پیام/م    

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۰۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک به اسرائیل، شلیک به آمریکا است

خطیب نماز جمعه دهدشت با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن عملیات وعده صادق، گفت: هر شلیک به سمت اسرائیل، قلب آمریکا را نشانه می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر، ظهر امروز_ جمعه، هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دهدشت، پرداخت زکات را به‌عنوان یکی از واجبات مهم در زندگی برشمرد و اظهار کرد: هر کجا خداوند توصیه به زکات می‌کند این واژه را در کنار ستون دین «نماز» آورده‌است و باید بدانیم نماز و زکات قرین همدیگر هستند.

وی با اشاره به اینکه دشمن بعد از عملیات غرور آفرین وعده صادق که نتوانستند جلوی موشک‌های سپاه سرافراز ما را بگیرند مانند همیشه به رسانه روی آوردند، افزود: اثبات ظهور قدرت و اراده ملت ایران مهم‌ترین مسئله بود و شلیک به سمت رژیم غاصب صهیونیستی، شلیک به شیطان اکبر آمریکا است‌.

خطیب جمعه دهدشت به مسئله حجاب اشاره کرد و گفت: از نیروی انتظامی و طرح نور حمایت خواهیم کرد، اجازه نمی‌دهیم که هیمنه نیروی انتظامی شکسته شود، هم‌وطنان مسلمان به حکم شرع و غیرمسلمان به حکم قانون موظف به رعایت حجاب هستند؛ حجاب از اصول اساسی انقلاب شکوهمند اسلامی است که همه باید نسبت آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم‌.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با اشاره به فرا رسیدن روز معلم، از معلمان به‌عنوان پایه‌گذار تمدن نوین نام برد و خاطرنشان کرد: به تعبیر امام راحل جایگاه معلم جایگاه انبیا است و دین و دنیای فرزندانمان در گرو کار و تلاش‌های آن‌ها است.

خطیب جمعه دهدشت با بیان اینکه معلمان واجبات الهی، معارف و بذر دین را در قلب دانش‌آموزان خود بکارند، افزود: اگر معلم این کار را انجام دهد مانند حکاکی بر سنگ در قلب دانش‌آموز می‌ماند.

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدای کهگیلویه تصریح کرد: مسئولان امر همه پیگیر هستند که اجلاسیه‌ای در شأن شهدا برگزار شود، حضور حماسی و انقلابی ما قدردانی از شهدا است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کم‌تر از شهادت نیست، خاطرنشان کرد: نسبت به تبلیغ، حضور، پیگیری و دعوت عموم مردم تکلیف همه ما است، باید نسل جوان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنیم.

وی افزود: همه روز دوشنبه دهم اردیبهشت، ساعت ۲۰:۰۰ در دانشگاه آزاد دهدشت برای تکریم و تجلیل از شهدا حضور می‌یابیم، شهدایی که جان دادند تا امروز ما عزت داشته باشیم.

خطیب جمعه دهدشت با انتقاد از مسئولان راهداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص جاده‌های آنتنی و روستایی شهرستان کهگیلویه، خاطرنشان کرد: تعلل شما باعث می‌شود که کار به تأخیر بیافتد و باز به فصل بارش برسیم و همچنان روستاهای ما مشکل داشته باشند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر خاطرنشان کرد: برای یک بار مشکل جاده در روستاها خصوصاً بخش دیشموک را حل کنید.

کد خبر 748118

دیگر خبرها

  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • شلیک به اسرائیل، شلیک به آمریکا است
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • تمجید رئیسی از عملکرد دولت
  • بهداشت و سلامت جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد