Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ سازمان هواشناسی اعلام کرد: سامانه بارشی از اواسط روز یکشنبه ۱۱ فرودین تا اواخر روز دوشنبه ۱۲ فروردین طی ۳۶ ساعت در غرب و جنوب غرب کشور شامل استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال وبختیاری و کهگیلویه و بویراحمد موجب بارش باران با شدت قابل ملاحظه و در برخی ساعات همراه با رگبار ورعد وبرق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشینه شدت بارش از صبح تا اواخر دوشنبه پیش بینی می‌شود. حجم بارش تجمعی در میانگین حوضه رودخانه‌های بزرگ جنوب غرب کشور شامل کرخه، دز و کارون حدود ۷۰ میلیمتر برآورد می‌شود. انتظار داریم به سبب بارش باران و ذوب برف، حجم روانآب و سیلاب در رودخانه‌های منطقه از ظهر دوشنبه تا صبح سه شنبه به بیشینه مقدار خود برسد. با این مقدمه، وضع هوای کشور به شرح زیر پیش بینی می‌شود:

یکشنبه بعد از ظهر و شب ۹۸/۰۱/۱۱: رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و سیلابی شدن مسیل‌ها در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، جنوب غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد، بارش باران، گاهی با رگبار ورعدوبرق و آبگرفتگی معابر با احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در استان‌های همدان، آذربایجان شرقی و زنجان.

دوشنبه ۹۸/۰۱/۱۲: رگبار باران همراه با رعدوبرق، برخی نقاط بارش تگرگ و وزش باد شدید و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب استان فارس، جنوب و شمال غرب اصفهان، نیمه شمالی بوشهر و جزایر شمالی خلیج فارس.

بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در استان‌های مرکزی، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و دامنه‌های البرز در شمال استان‌های تهران، البرز، قزوین و سمنان؛ همچنین بارش باران با احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در گیلان و غرب مازندران.

شایان ذکر است که از یکشنبه شب تا اواخر روز دوشنبه مسیر‌های کوهستانی و گردنه‌های برفگیر دامنه‌های البرز در شمال و زاگرس در شمالغرب و غرب کشور، با بارش برف پیش بینی می‌شود. با توجه به پیش بینی وضع هوا، اقدامات زیر توصیه می‌شود:

سفر‌های نوروزی در روز‌های یکشنبه تا سه شنبه هفته آتی با کسب اطلاع از آخرین وضع هوا در مسیر سفر برنامه ریزی و انجام شود. با توجه به پیش بینی بارش برف در مسیر‌های کوهستانی شمال، شمالغرب و غرب کشور و همچنین سیلابی شدن مسیل‌ها احتیاط لازم بعمل آید. در طول سفر از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری شود.

احتمال وقوع بارش‌های سیل آسا از یکشنبه شب تا اواخر دوشنبه و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها از اواسط دوشنبه تا سه شنبه در جنوبغرب و غرب کشور بسیار بالا است. بر این اساس توصیه میشود تمهیدات لازم از سوی مدیریت منابع آب، مدیریت بحران و سازمان‌های امدادی آب بعمل آید.

به سبب پیش بینی رگبار و رعدوبرق و وقوع آذرخش بخصوص در مناطق کوهستانی و همچنین احتمال وقوع بهمن، صعود‌های کوهستانی توصیه نمی‌شود. در اطلاعیه‌های بعدی این پیش بینی بروز رسانی خواهد شد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سیل سیل شیراز سیل و آبگرفتگی سیل روستای آق قلا سیلاب در شمال کشور سیل استان گلستان سیل در استان گلستان سیل در گنبد کاووس سیل خرمشهر سیل زدگان سیل دروازه قرآن سیل خوزستان سیل ایذه سیل نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۰۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی کشور / بارش‌ها در کدام مناطق ادامه دارد؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه امروز در بیشتر مناطق نیمه شرقی، در بعضی ساعات رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد، گفت: بارش باران در بعضی مناطق کشور ادامه دارد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بیشتر مناطق نیمه شرقی، در بعضی ساعات رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی افزود: روز جمعه در کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و بعضی نقاط در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: شنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات هرمزگان و غرب فارس، افزایش ابر و رگبار باران و احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: یکشنبه در بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب و دوشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام، بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و طی دو روز مذکور در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

وی گفت: طی پنج روز آینده وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در بعضی از ساعات روز وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد؛ همچنین پنجشنبه تنگه هرمز و دریای عمان و جمعه شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، کمی ابری تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۲۴ و کمینه ۹ درجه سانتی‌گراد است و روز جمعه، صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با بیشینه ۲۶ و کمینه ۱۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 747712

دیگر خبرها

  • هشدار بارش شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • هشدار بارش‌ شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی کشور / بارش‌ها در کدام مناطق ادامه دارد؟
  • هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود
  • پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • پیش بینی هفته ای بهاری برای استان کرمانشاه