Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی‎اکبری، امروز 9 فرورودین ماه، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، با دعوت همگان به تقوا گفت: امیدواریم خدواند متعال سهم ما را در سال جدید از تقوای خودش بیشتر قرار دهد.

حاج علی اکبری در ادامه با تبریک روز بسیار عزیز و سرنوشت‌ساز و در عین حال کمتر قدرشناخته 12 فروردین، روز تولد نظام جمهوری اسلامی، گفت: امام(ره) فرمودند صبح‌گاه روز 12 فروردین که نخستین روز حکومت الله است از بزرگ‌ترین اعیاد ملی و مذهبی ماست؛ 12 فروردین در حقیقت خلاصه و عصاره پیام بعثت را در خود جای داده و بعثت مجددی در عصر جاهلیت مدرن است و مردم عزیز ایران با اراده ملی و تصمیم همگانی خود با رهبری آن انسان الهی، امام راحل عظیم الشان، یک نظام الهی را مطابق با هندسه الهی در عصر غیبت طراحی و تأسیس کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز هم من و شما چهلمین سالگرد تاسیس نظام اسلامی را در 12 فرردین پیش رو داریم.

وی افزود: این روز خیلی بزرگ و عزیزی است و نظام برخاسته از انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی، به تعبیر امام خمینی(ره)؛ «نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد»، الان هم در دستور کار ملت ما برای گام دوم است و هم پیش روی ملت‌های جهان برای الهام گرفتن و ادامه مسیرشان براساس این الهام گیری از ملت ایران است.

خطیب جمعه تهران اظهار کرد: در آغازین روز سال جدید رهبر عالی قدر و حکیم انقلاب نقشه راه ملت ایران را در سال جدید به زیبایی و حکیمانه ترسیم فرمودند و شرح گام دوم را در قدم اول آن ارائه کردند. این یک سخنرانی متفاوت، الهام بخش و راهبردی است. نباید از کنار آن به سادگی عبور کرد و برای همه ملت ایران از جمله جوانان و مدیران کشور الهام بخش است و مراقب باشیم به فراموشی سپرده نشود.

وی ابراز کرد: آنچه که از پیام و سخنرانی مشروح رهبر معظم انقلاب استقفاده می شود مسئله اراده ملی ایرانیان است. آنچه که رهبر معظم انقلاب در عصر نبرد اراده ها فرمودند این بود که دشمن متوجه شده که ملت ایران وقتی تصمیم بگیرد و برای رسیدن به هدفی اراده کند، می تواند به آن برسد و لذا تلاش دشمنان بر این است که در اراده ملی مردم ما رخنه کنند.

حاج علی اکبری تصریح کرد: اتفاقا انتخاب شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب، یکی از روش های عالمانه برای تقویت اراده ملی برای تجمیع خواسته ها و آرزوهای عمومی مردم در یک نکته اصلی است تا ملت عزیز ایران بتوانند قدم های بلند خود را به سمت روزهای بهتر بردارند.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: لذا تعیین شعار سال هم گفتمان‌سازی و ادبیات‌سازی استادانه و عالمانه است تا اراده‌ها و افکار در سال جدید به یک نقطه متمرکز شود و جهت واحد پیدا کند. رهبر عزیز ما سال‌ها پیش دست دشمن را خواندند و جنگ اقتصادی و معیشت پایه دشمن را پیش‌بینی کرد و با دقت نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی را پیش روی ملت ایران قرار داد و برای تبدیل اقتصاد مقاومتی به گفتمان غالب و پیش برنده، ارکان و لوازم اقتصاد مقاومتی را به عنوان شعار هر سال معرفی کردند.

وی اضافه کرد: شعاری هم که امسال به عنوان «رونق تولید» انتخاب شد به منزله روح اقتصاد مقاومتی است؛ یعنی در سند اقتصاد مقاومتی که نقشه نجات اقتصاد ملی ماست رکن اساسی و روح اصلی، مسئله تولید است و رهبر عالیقدر نیز امسال مسئله رونق تولید به عنوان جهت‌گیری و رویکرد عمومی ملت ایران معرفی کردند. این را باید به عنوان نقطه عطف سازنده و تقویت‌کننده در نظر گرفت و برخورد تشریفاتی و شعاری با آن نکنیم و تببین و فهم عالمانه موضوع تا اقدام و تلاش مجاهدانه و تا بسیج سراسری همه امکانات و قوا برای تحقق این شعار مهم و حساس باید در دستور کار ملت و مسئولان و مدیران قرار بگیرد.

حاج علی اکبری ابراز کرد: این یک تیر و صدها نشان است؛ اگر تولید ملی رونق پیدا کند و در سال 98 در این زمینه یک اتفاق متفاوت رخ دهد بسیاری از خواسته‌های ملت محقق می شود. اگر تولید رونق پیدا کند کالا افزایش پیدا می کند و با کمبود و قحطی مقابله می شود، تورم کنترل می شود و امکان کاهش قیمت فراهم می شود، وابستگی به کالاهای خارجی کاهش می‌یابد، نیاز به ارز خارجی کمتر می‌شود، اشتغال جوانان تقویت شده و بیکاری مهار می‌شود، درآمدهای عمومی و دولتی افزایش پیدا می کند، امید به آینده تقویت می شود، زمینه صادرات فراهم می شود، جذب سرمایه خارجی آسان تر می شود و در نهایت اقتصاد ملی با رونق تولید است که می تواند در برابر تحریم ها و تکانه های خارجی مقاومت کند و استقلال و عزت ملی به این ترتیب تأمین می شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌ها برای تحقق شعار سال فراهم است، گفت: هم مدل بومی که اقتصاد مقاومتی است در اختیار ماست، هم قانون اساسی و سایر قوانین از آن پشتیبانی می کند و کمک کننده است، منابع عظیم طبیعی و انسانی کمک کننده و پیش برنده است و موقعیت کشور ما در میان کشورهای جهان در این مسیر کمک می کند. بازار بزرگ داخلی 80 میلیونی و بازار عظیم 600 میلیونی همسایگان و جایگاه رفیع ایران در سیاست جهانی و منطقه ای سرمایه هایی است که تحقق شعار سال را فراهم می کند و از همه مهمتر ظرفیت بی نظیر انسانی تربیت شده ای است که جزو رویش های مبارک انقلاب اسلامی است. در کنار اینها امکانات عظیمی به برکت انقلاب اسلامی در قالب زیرساخت‌ها مانند جاده ها، برق، آب، گار و ... فراهم شده که نیازمند تدبیر، برنامه ریزی، شجاعت، همت، روحیه جهادی، انسجام مالی و وحدت سراسری است.

حاج علی اکبری اظهار کرد: البته موانعی هم پیش رو است که باید با آن جنگید که شامل موانع فرهنگی مانند تنبلی ها ، مصرف گرایی، اسراف، گرایش به کالاهای خارجی، احتکار خانگی کالاها و خلاهای مربوط به مهارتها در حوزه نظام اموزشی است. همچنین مشکلات ساختاری و مدیریتی داریم که باید به مقابله با آن برویم. قوانین دست و پاگیر و اشکالات نظام بانکی باید به نفع تولید اصلاح شود. باید با ثروت های باداورده و حرام جدی تر از قبل مبارزه کرد و دست های فاسد و فاسق که در اقتصاد ملی رخنه می کنند و نقش دشمن را در متن حرکت اقتصادی ملت ایران برعهده دارند باید قطع شود تا مسیر برای شکوفایی تولید فراهم شود. از طرفی باید با واردات بی رویه و غیر ضروری و قاچاق جدا باید مبازه شود تا با استفاده شایسته از ظرفیت ها و افزایش بهره وری بتوان قدمهای بزرگی را در ارتباط با شعار سال برداریم.

ادامه دارد...

منبع: ایکنا

کلیدواژه: نماز جمعه حجت الاسلام حاج علی اکبری امام خمینی 12 فروردین رونق تولید شعار سال جاهلیت مدرن سیل ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۰۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه مدیران و معاونین سازمان صمت استان، تعزیرات حکومتی تهران و سازمان غذا و دارو با حضور در شرکت‌های داروسازی «توفیق دارو» و «خوارزمی» از خطوط تولید و آزمایشگاه‌های مختلف این دو مجموعه بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید ضمن تبریک و تهنیت روز کارگر و معلم اظهار کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری که سال جاری را با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گذاری کردند همچنین حسب دستور رئیس قوه قضائیه به منظور حمایت از تولید، امروز از دو شرکت داروسازی توفیق دارو و خوارزمی که از جهات مختلف برای نظام جمهوری اسلامی ایران ارزشمند هستند بازدید به عمل آوردیم.

وی افزود: در قوه قضائیه دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در دادگستری‌های تمام استان‌های کشور فعال است تا از واحدهای تولیدی و صنعت گران حمایت شود.

وی ادامه داد: در جلسه امروز با مسئولان و مدیران این شرکت‌های دارویی اعلام کردیم که مطالبات، مسائل و مشکلات موجود را به صورت مکتوب به دبیرخانه واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران ارائه دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن در جهت پیگیری و رفع آن‌ها اقدام کنیم.

دادستان تهران درباره مشکل اعلامی طولانی شدن ترخیص مواد اولیه گفت: فرایند اداری ترخیص مواد اولیه را با قید فوریت بررسی و مرتفع می‌کنیم همچنین در جهت حل مشکل فرسودگی ماشین آلات شرکت‌ها از طریق برگزاری جلسه با بانک‌های عامل موضوع اعطای تسهیلات مصوب را پیگیری خواهیم کرد.

صالحی بیان کرد: بیشتر مشکلاتی که دو شرکت داروسازی بیان کردند مربوط به عدم تأمین نقدینگی، پرداخت نشدن مطالبات، فرسوده شدن ماشین آلات، کیفیت قیمت گذاری در صنعت دارو، عدم تخصیص به موقع ارز و مشکلات تأمین مواد اولیه بود که مقرر شد شرکت‌های داروسازی مسائل مربوط به هر دستگاه را به صورت مجزا اعلام کنند تا پیگیری و جلسات لازم از طریق واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران صورت پذیرد.

وی ادامه داد: مصوبات حمایتی که در جلسه امروز تصویب شد قطعاً در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران پیگیری خواهد شد همچنین متعاقباً جلساتی به منظور پیگیری اجرای مصوبات با مسئولین امر که می‌توانند مشکلات این واحدهای تولیدی را رفع کنند در دادسرای تهران برگزار خواهیم کرد و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، موانع پیش روی این واحدهای تولیدی را در خصوص چالش‌هایی که مطرح کردند؛ به حداقل می‌رسانیم.

کد خبر 6094880

دیگر خبرها

  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی
  • مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور