Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@07:32:33 GMT

دعا موجب کمال انسان و تقرب به درگاه خداوند می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۰۸۸۷

دعا موجب کمال انسان و تقرب به درگاه خداوند می‌شود

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه ائمه ‌اطهار(ع) و امام رضا(ع) بهترین واسطه برای طلب حاجت از خداوند هستند، گفت: دعا موجب کمال انسان و تقرب او به درگاه خداوند باری‌ تعالی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت‌الله «سید محمد سعیدی» در ویژه برنامه تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: دعا یکی از برترین عبادت‌ها محسوب می‌شود و هیچ دعایی بدون اجابت نیست به طوری که خداوند دعای همه انسان‌های روی زمین را می‌شنود و به اجابت می‌رساند البته نوع اجابت دعا با آن چیزی که در ذهن ما وجود دارد فرق می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)تصریح کرد: دعا کردن فضایل بسیاری دارد و خداوند در قرآن کریم انسان‌ها را به دعا دعوت کرده است و همچنین وعده داده دعای هر دعاکننده‌ای را اجابت می‌کند. بنابراین ما نباید از دعا کردن و طلب خیر از درگاه خداوند غافل شویم.

 

امام جمعه قم با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) در رابطه با حاجاتی که برآورده نمی‌شوند و بنده در پی آن بی‌تابی می‌کند بیان کرد: ایشان فرموده‌اند: «یا شما کسی را که می‌خوانید نمی‌شناسید، یا طالب چیزی هستید که متوجه آن نیستید و یا گاهی در مقام حکم نسبت به خداوند قرار می‌گیرید». که این اوصاف اصلا شایسته‌ مؤمنین نیست.

 

وی با اشاره به اینکه ائمه ‌اطهار(ع) و امام رضا(ع) بهترین واسطه برای طلب حاجت از خداوند هستند ادامه داد: در حرم مطهر رضوی و دیگر حرم‌های شریفه زمان دعا کردن ذره‌ای به استجابت آن شک نکنید زیرا این وعده‌ الهی است.

 

آیت الله سعیدی تأکید کرد: برآورده شدن دعا همیشه حس کردنی و قابل مشاهده نیست، گاهی به وسیله‌ دعا بلا و سختی‌ها از انسان دور می‌شود اما خود او آگاه نیست و متأسفانه برخی از مواقع بنده دعای مستجاب شده را به اشتباه تحلیل می‌کند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)بیان کرد: بشر از درک مسائل خلقت عاجز است و مصلحت کار را نمی‌داند که یا زمان رسیدن به این خواسته نیست و یا در صورت رسیدن به آن ضرر می‌بیند پس باید صبر پیشه کرد و کار‌ها و امور را به خداوند سپرد، کسی که به خدا توکل کند و امور زندگی‌اش را به او بسپارد قطعاً موفق خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: در قرآن کریم اشاره به اشخاصی شده که بارها دعا کردند تا رزق و روزی‌شان فراوان شود ولی بعد از رسیدن به خواسته خود برای اینکه ظرفیت مال دنیا را نداشتند به بخل و به دنبال آن بی‌دینی دچار شدند.

 

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان قم افزود: اصرار بر دعا خوب است و به آن تأکید شده اما مؤمن باید به علم خداوند نسبت به خیر و صلاح بنده معرفت داشته باشد و در نهایت همه چیز را به او بسپارد.

 

امام جمعه قم یادآور شد: وظیفه مؤمن بعد از دعا این است که به خدا اعتماد کند و بداند اگر این خواسته به خیر و صلاح او باشد حتما اجابت می‎شود. البته از آنجا که خداوند به خیر و صلاح ما بیشتر از خودمان آگاه است طوری دعای ما را اجابت می‌کند که به صلاح ما باشد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل خسارت سیل بارندگی و سیلاب مسافران نوروزی خسارت سیلاب سیلاب شیراز خبرگزاری شبستان دولت سیل گلستان سعیدی امام جمعه قم بندگان دعا آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۰۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عروس امام خمینی درگذشت

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

ایشان در تاریخ ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کردند.

منبع: جماران

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • یاس و ناامیدی موجب از هم پاشیدگی بنیان خانواده می شود
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • عروس امام خمینی درگذشت