Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به خسارت سیلاب به ۴۰ هزار واحد مسکونی در کشور گفت: در استان گلستان نیز ۱۲ هزار واحد مسکونی دچار خسارت شدند که از روز دوشنبه هفته آینده کار بازسازی این واحدها به طور رسمی آغاز می‌شود. ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آق‌قلا، مجید جودی ظهر امروز در بازدید از واحدهای مسکونی مناطق سیل‌زده استان گلستان با بیان اینکه بارش‌ها و سیل اخیر 14 استان را تحت تأثیر قرار داده است، اظهارداشت: همکاران بنیاد مسکن به عنوان متولیان بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از همان لحظات نخست با بسیج توان فنی و لجستیکی برای کمک به مردم سیل‌زده، وارد میدان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از فروکش کردن سیلاب بنیاد مسکن به کار اصلی خود بازگشت و مشغول ارزیابی واحدهای آسیب دیده  شد.

مدیرکل بازسازی بنیادمسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه 40 هزار واحدمسکونی در کشور در سیلاب‌ و بارش‌های اخیر دچار خسارت شده است، گفت: برآوردهای اولیه حکایت از خسارت به 12 هزار واحدمسکونی در استان گلستان دارد. هرچند به دلیل بالا بودن سطح آب و مشکلاتی که وجود دارد همکاران ما در بنیاد مسکن نتوانستند به همه مناطق مراجعه کنند.

189 واحد مسکونی و تجاری ایثارگران مازندران در سیلاب تخریب شد3900 واحد مسکونی در سیل‌ اخیر خراسان شمالی تخریب شدگلستان|سیلاب به 3 هزار واحد مسکونی و تجاری در گنبدکاووس خسارت زد

وی ادامه داد: با ارزیابی انجام شده حدود پنج هزار و 500 واحدمسکونی در استان گلستان نیازمند احداث مجدد و نوسازی است و 6 هزار و 500 واحد مسکونی دیگر نیز نیازمند تعمیر هستند.

جودی با اشاره به مصوبه هیئت وزیران برای کمک به بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده در سیل اخیر اظهارداشت: قرار شد برای احداث هر واحدمسکونی شهری 50 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و 12 میلیون تومان کمک بلاعوض و برای نوسازی هر واحد روستایی نیز 40 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به همراه ده میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شود.

وی ادامه داد: برای تعمیر واحدهای مسکونی آسیب دیده نیز 15 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و مبلغ پنج میلیون تومان کمک بلاعوض پیش‌بینی شده است. برای اسباب و اثاثیه منزل نیز 15 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت و کمک پنج میلیون تومانی پرداخت می‌شود.

مدیرکل بازسازی بنیادمسکن انقلاب اسلامی با اشاره به آغاز آواربرداری منازل مسکونی در برخی از مناطق آسیب دیده گفت: از روز دوشنبه به صورت رسمی بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده استان گلستان آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم نگران ساخت و تعمیر منازل مسکونی خود نباشند، بنیادمسکن تا ساخت آخرین خانه در کنار آنان خواهد بود.

جودی با اشاره به حضور کارشناسان پژوهشکده سوانح طبیعی در استان گفت: در برخی روستاها به دلیل شدت بارش، خطر ریزش و رانش زمین وجود دارد برای همین پژوهشکده سوانح طبیعی با تمام توان وارد منطقه شده و در حال مطالعه است تا در ساخت مجدد مشکلی برای مردم پیش نیاید.

انتهای پیام/ش

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۱۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت

گزارش خبرآنلاین البرز ، علی‌اکبر محرابیان در جریان بازدید از شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با حضور در جمع خبرنگاران، افزود: با توجه به شروع فصل گرم سال در حال آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید برق پایدار و مطمئن در سراسر کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته ۱۸۰ پروژه در بخش‌های توسعه نیروگاه‌ها، افزایش و اصلاح شبکه و مدیریت مصرف برق برای تامین برق پایدار پیک تابستان امسال در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: در همین راستا از مهم‌ترین اقدامات صنعت برق آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در روزهای اوج مصرف تابستان است.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران نقش بسیار مهم و برجسته‌ای را برای تعمیرات، آماده‌سازی و ارتقای توان تولیدی نیروگاه‌های کشور بر عهده دارد، گفت: همکاران این مجموعه در طی چند ماه اخیر و حتی در ایام تعطیلات نوروز به صورت بی‌وقفه در تلاش بودند تا با آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور مردم دغدغه‌ای برای تامین برق تابستان امسال نداشته باشند

محرابیان اضافه کرد: از جمله پروژه‌های مهم در حال اجرای این شرکت بازسازی کامل واحد یک ۲۲۵ مگاواتی نیروگاه برقابی رودبار لرستان است. این واحد سال گذشته دچار مشکلات اساسی شده و نیاز به تعمیرات اساسی داشت. با توجه به اینکه تجربه انجام این پروژه در کشور وجود نداشت، برخی معتقد بودند که اجرای این طرح در داخل کشور امکان‌پذیر نیست و بایستی برای بازسازی آن از پیمانکاران و مشاوران خارجی استفاده کنیم.
وی افزود: براساس پیشنهادات پیش‌بینی شده بود که با توجه به هزینه تعمیرات و شیوه کار بایستی حداقل ۱.۵ سال این واحد را از مدار خارج کنیم. اما با اعتماد به متخصصان شرکت تعمیرات نیروگاهی و انجام این کار توسط این مجموعه، هم اکنون پروژه بازسازی واحد یک نیروگاه رودبار با حداقل زمان در حال انجام است.
وزیر نیرو تاکید کرد: همکاران شرکت به صورت سه شیفت مشغول به فعالیت هستند تا این واحد در موعد مقرر به مدار تولید بازگردد. خوشبختانه سد لرستان نیز در وضعیت آب‌گیری بسیار مناسبی است که با اتمام این پروژه بخشی از ظرفیت نیروگاه‌های برقابی کشور به کمک شبکه سراسری برق کشور خواهد آمد.
محرابیان با بیان اینکه تعمیرات اغلب نیروگاه‌های کشور به پایان رسیده است، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد برنامه‌های این بخش محقق شده است و تا نیمه اردیبهشت‌ماه به اتمام فعالیت‌های پیش‌بینی شده در این بخش، تمامی نیروگاه‌های کشور با حداکثر ظرفیت به استقبال روزهای اوج مصرف برق امسال خواهند رفت

شرکت برق حرارتی پیشتاز حمایت از تولید بار اول در کشور

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه شرکت مادرتخصصی برق حرارتی در حوزه تولید بار اول در کشور پیشتاز است، افزود: این شرکت توانسته است بیشترین حجم قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان را داشته باشد و با همکاری شرکت برق حرارتی و دانش‌بنیان‌ها قطعات بسیار خوبی در حوزه صنعت نیروگاهی برای اولین بار در کشور ساخته شده است.
وزیر نیرو با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد تجهیزات و قطعات نیروگاه‌های حرارتی و برقابی ساخت داخل است، ادامه داد: در حوزه تجدیدپذیرها نیز در حال افزایش سهم ساخت داخل هستیم. واحدهای بسیار خوبی در کشور در حال توسعه است تا بتوانیم در حوزه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و به ویژه واحدهای خورشیدی به خودکفایی کاملی دست پیدا کنیم.
محرابیان با اشاره به اینکه صنعت نیروگاهی کشور بخش زیادی از حجم صادرات خدمات فنی و مهندسی را به خود اختصاص داده است، گفت: این بخش علاوه بر اینکه تاکنون نیروگاه‌های زیادی را در خارج از کشور احداث کرده است، در حوزه تعمیرات و بازسازی نیروگاه‌های موجود نیز مشغول به فعالیت است.
وی اظهار کرد: واحدهای نیروگاهی که عمدتا توسط شرکت‌های غربی و آمریکایی ساخته شده است هم اکنون توسط متخصصان ایرانی در حال تعمیرات، نوسازی و بازسازی هستند و وابستگی این کشورها به سمت صنعت برق کشور افزایش یافته است

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899618

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی کارکنان دادگستری قم
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر