Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،مهمترین رویداد ادبی و فرهنگی آذرماه سال گذشته را در گزارش می توانید بخوانید.

قلم برتر جشنواره نشان دهخدا به احمد سمیعی گیلانی اختصاص یافت

مراسم اختتامیه جشنواره نشان دهخدا در دانشگاه تربیت مدرس با حضور نیکنام حسینی پور مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب، مسعود کوثری دبیر جشنواره نشان دهخدا و جمعی از اساتید دانشگاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم نشان قلم برتر به احمد سمیعی گیلانی رسید.

کتابداران و کتابخوانان برگزیده تهرانی تقدیر شدند/ بهره برداری از کتابخانه پارک شهر از سال آینده

علی نیکنام، مدیر کل اداره کتابخانه‌های عمومی استان تهران گفت: ما تا سال ۹۶، ۱۵۰ باب کتابخانه در تهران داشتیم و در طول سال جاری ۵ باب دیگر به این کتابخانه‌ها افزودیم. به زودی در باقر شهر و نسیم شهر نیز دو کتابخانه افزوده می‌شود. ۳۷ باب کتابخانه با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان نیز در سال جاری مقاوم سازی و شاداب سازی شدند. در ابتدای سال ۹۸ نیز به امید خدا کتابخانه پارک شهر را بهره برداری می‌کنیم.

دبیران علمی و اجرایی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر منصوب شدند

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکام جداگانه ای، دبیر علمی و دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر را منصوب کرد.با حکم دکتر سید عباس صالحی، «بهمن ساکی» به عنوان دبیر علمی و مهدی قزلی به عنوان دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر منصوب شدند.

برگزیدگان جشنواره کتاب و رسانه معرفی شدند

مراسم اختتامیه جشنواره کتاب و رسانه در سرای کتاب موسسه خانه کتاب با حضور محسن جوادی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا بهرامی، دبیر جشنواره کتاب و رسانه، نیکنام حسینی پور دبیر بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و اهالی رسانه برگزار شد.

در این مراسم، نیکنام حسینی پور دبیر بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه نهال کتاب و رسانه در حال تبدیل شدن به درختی تنومند است، گفت: نهال کتاب و رسانه نیاز به توجه خبرنگاران دارد و خبرنگاران باید این نهال را به درختی تنومند تبدیل کنند. آنچه ما را گرد هم آورده کتاب و رسانه است؛ کتاب خود نیز یک رسانه است و مانند سایر رسانه ها دارای تکثر پیام و اثر گذاری سریع، هزینه های کمی برای مصرف کننده دارد.

چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون تمدید شد

محسن حموله دبیر چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی از تمدید دو روزه‌ی این جشنواره خبر داد و گفت: با توجه به درخواست خانواده‌ها و امکان استفاده‌ی این مخاطبان از برنامه‌های جشنواره در روزهای غیراداری، چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در روزهای ۱ و ۲ آذر نیز میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

خراسان رضوی پیشتاز طرح پاییزه کتاب

طرح پاییزه کتاب با ۶۷۵ کتابفروشی عضو در سراسر کشور، شامل ۵۲۴ کتابفروشی در مراکز استان و ۱۵۱ کتابفروشی در شهرستان‌ها از ۲۴ آبان در استان‌ها و از ۲۶ آبان در تهران آغاز به کار کرده است.

خراسان رضوی تاکنون پرفروش‌ترین استان در تعداد و مبلغ فروش بوده است و استان‌های اصفهان، خوزستان، فارس و قم در رده‌های بعدی فروش کتاب قرار دارند

مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی فرهنگ و رسانه افتتاح شد

مراسم افتتاح مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی فرهنگ و رسانه در ساختمان شورای فرهنگ عمومی مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی فرهنگ و رسانه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ومحسن جوادی معاون فرهنگی وزیر و کاراندیش معاون حقوقی و حیدری معاون توسعه منابع انسانی و تعدادی از پیشکسوتان و فعالان حوزه نشر و کتاب برگزار شد.

محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد در این نشست اظهار کرد: افتتاح مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی فرهنگ و رسانه خواسته دیرینه ای بوده که با همت بزرگان میسر شد

۸ میلیارد تومان کتاب در سومین طرح پاییزه به فروش رسید

طرح پاییزه کتاب با شعار «حال خوش خواندن با پاییزه کتاب» با ۶۷۵ کتابفروشی عضو در سراسر کشور شامل ۵۲۳ کتابفروشی در مراکز استان و ۱۵۲ کتابفروشی در سایر شهر‌ها و شهرستان‌های استان‌ها از ۲۴ آبان در استان‌ها و از ۲۶ در تهران آغاز به کار کرد.

در این طرح استان تهران با ۱۰۱ کتابفروشی توانست با فروش ۵۵ هزار و ۷۲۰نسخه کتاب، رتبه پرفروش‏‌ترین استان‏ بر اساس کتاب را به خود اختصاص دهد.

نامزدهای بخش مستندنگاری جایزه جلال معرفی شدند

هیئت داوران بخش «مستندنگاری» یازدهمین دوره‌ جایزه‌ ادبی جلال آل‌احمد، اسامی پنج نامزد راه‌یافته به مرحله نهایی این بخش را به شرح زیر اعلام کردند.

پیکر زرویی‌نصرآباد در خانه ابدی آرام گرفت

مراسم تشییع پیکر مرحوم ابوالفضل زرویی نصرآباد با حضور چهره‌های فرهنگی و هنری چون ناصر فیض، سعید بیابانکی، شهرام شکیبا، علی داوودی، محمود حبیبی، سید مهدی شجاعی، علی انسانی شاعر اهل بیت، رضا رفیع، محمد مهدی سیار، صابر قدیمی، مرتضی امیری اسفندقه، علیرضا قزوه، صابر قدیمی، بهروز یاسمی، مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی و محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری برگزار شد.

تولید و انتشار کتاب گویای «حسنک وزیر» با صدای غلامعلی حداد عادل

کتاب گویای داستان «حسنک وزیر» برگرفته از کتاب «تاریخ بیهقی» با صدای غلامعلی حداد عادل در ۶۳ دقیقه منتشر شد.

مجموعه ایران‌صدا فعالیت‌های متنوعی را انجام می‌دهد که پایگاه کتاب گویا نیز یکی از بخش‌های آن است.

سید مهدی شجاعی «پشت پنجره» را منتشر کرد

سید مهدی شجاعی که این روزها با انتشار آثاری برای مخاطبان کودک به بازار کتاب بازگشته است، تازه‌ترین اثر داستانی خود را با عنوان «پشت پنجره» منتشر کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات کتاب نوروز98 شعر جشنواره فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۱۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس اداره امور تربیتی و مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی استان با اشاره به اینکه  ۷۰۰ نفر از شهرستان‌ها استان به این جشنواره معرفی شدند گفت: از این تعداد ۴۰۰ نفر انتخاب شدند

بهشتی پور افزود: این جشنواره با موضوع پیشگیری اجتماعی و سطح سلامت روانی برگزار شد.

وی گفت: افزود: دانش آموزان مقطع ابتدایی در دو بخش نقاشی و شعر کوتاه و متوسطه اول در بازی‌های کامپیوتری و روایتگری و هوش مصنوعی اثار خود را به جشنواره ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود