Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@11:02:46 GMT

رونق تولید با واردات بی رویه همخوانی ندارد

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۱۴۳۶

رونق تولید با واردات بی رویه همخوانی ندارد

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت: یکی از آفت های بزرگ رونق تولید بازگذاشتن مرزهای وارداتی است و این مسئله باعث ورود کالاهای بی کیفیت خارجی به داخل کشور شده با این وضعیت چگونه انتظار داریم تولید کننده داخلی نابود نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر با بیان اینکه آنچه تولید و رونق را نابود کرده بی مدیریتی، رانت خواری و ثروت اندوزی برخی افراد است، اظهار کرد: بسیاری از کارشناسان براین باور هستند تحریم ها برای کشور خیر و برکت آورده، آنچه امروز باعث پیشرفت کشور شده وجود همین تحریم ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی افراد در کشور به جای حمایت و باور تولیدات و کارخانه های داخلی دایم از نگاه به غرب حرف می زدنند و همین نگاه و باور نداشتن توان داخلی باعث  نابودی و تعطیلی بسیاری از کارخانه های داخلی شده است.

امام جمعه زرین شهر با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان رونق تولید، تصریح کرد: امسال همه باید به رونق تولید توجه جدی داشته باشیم و تنها شعار ندهیم بلکه باید در عمل دولت، مجلس و ملت  دست در دست هم داده تا رونق تولید را روز به روز افزایش دهیم.

وی واردات بی رویه را آفت رونق تولید  دانست و گفت: دانشمندان و جوانان ایرانی با استفاده از ظرفیت کارگاه های داخلی توانسته اند پیشرفته ترین محصولات و فن آوری ها را تولید کنند و چنانچه حمایت همه جانبه ای از آنها شود و مسیر حرکت آنها را هموار شود امکان تولید هر محصولی را خواهیم داشت.

باقریان ادامه داد: یکی از آفت های بزرگ رونق تولید بازگذاشتن مرزهای وارداتی است و این مسئله باعث ورود کالاهای بی کیفیت  خارجی به داخل کشور شده، با این وضعیت چگونه انتظار داریم تولید کننده داخلی نابود نشود.

وی نگاه به غرب را آفت بزرگ دیگر رونق تولید دانست و عنوان کرد: امروز زمان آن رسیده که همه مسئولان، دانشگاه ها و نهادهای مختلف به توان داخلی نگاه ویژه داشته باشند و همانگونه که رهبری فرزانه انقلاب فرمودند "غرب ستیز از روی جهالت نیستیم"، اما برخی علم ودانش، نظم، احترام به قانون و نکات ارزشمند و آموزنده را نمی بینند و فقط به دنبال وارد کردن کالاهای تجملاتی و ثروت اندوزی و خوش‌گذرانی خود هستند.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: غرب برای عده‌ای تنها در کارهای تجملاتی و بیهود کعبه آمال است و این خطاو خیانتی بزرگ به شمار می آید.

وی افزود: نباید فراموش کرد توطئه  دشمنان همیشگی است، چرا برخی نمی خواهند این توطئه ها را باور کنند واز آن درس بگیرند، باید همه هوشیار و مراقب توطئه های متعدد دشمنان داخلی و خارجی باشیم.

باقریان تصریح کرد: فسادهای زیر زمینی با هزاران نیت و راه و روش های آلوده در حال نابودی تولید و فرهنگ کشور است.

امام جمعه زرین شهر عنوان کرد: ۱۲ فروردین روزی است که مردم با حضور منسجم و حساب شده خود در آزادی کامل سرنوشت حکومت اسلامی را تعیین کردند و امام  خمینی(ره) با همراهی مردم، مردم سالاری دینی را به تمام معنا برای دنیا مخابره کردند.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) همواره مراقب سه رکن مهم بودند اولین رکن خود مردم و حضور آگاهانه و همیشگی آنها در صحنه های مختلف است، دومین رکن مکتب غنی اسلام بوده که با الهام گرفتن از زندگی چهارده معصوم (ع) مسیر ترفی و پیشرفت و تعالی را طی می کند.

باقریان ادامه داد: سومین رکن، رکن امامت و ولایت است و مردمی که پیرو مکتب علوی هستند زیر بارظلم و رهبری هر کسی نمی روند و امروز اگر در اوج اقتدار هستیم ثمره پیروی از این سه رکن مهم انقلاب و نظام اسلامی است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: امام جمعه زرین شهر رونق تولید زرین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۱۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سعید مرادپور با اشاره به هفته کار و کارگر، عنوان کرد: داشتن تفکر کار کردن در هر سنی بسیار مهم است لذا این موضوع باید یه یک ارزش تبدیل شود. وی با بیان اینکه کارگران سربازان خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی هستند و در زمینه تولید نقش بسیار مؤثری ایفا می‌کنند، ادامه داد: مسئولان باید توجه ویژه به کارگران و رفع مشکلات آنان داشته باشند.

مرادپور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران، اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب کارگران را به کسانی که در خط مقدم جبهه اقتصادی هستند تشبیه می‌کنند زیرا قشر نیروی مدافع اقتصاد کشور هستند و در جهت تولید و پیشرفت کشور تلاش می‌کنند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه فرهنگ کار در کشور ما دچار آسیب شده است، تصریح کرد: این امر در حالی است که کار کردن در دین مبین اسلام یک ارزش و یک شرف است به طوری که نبی مکرم اسلام (ص) بر دستان کارگر بوسه زده است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر کارمند بودن در جامعه به یک ارزش تبدیل شده است، گفت: این موضوع نیز در حالی است که ارزش کارگری بسیار بلندمرتبه است زیرا کارگر تولید می‌کند و زحمت می‌کشد و نان حلال به دست می‌آورد.

مرداپور با یادآوری اینکه گاهی شاهدیم برخی از کارفرماها تا ماه‌ها حقوق کارگران خود را نمی‌دهند و امام صادق (ع) در این باره می‌فرمایند هر کس در دادن مزد کارگر به او ستم روا دارد خداوند عمل او را باطل می‌سازد و بوی بهشت را بر وی حرام می‌کند، تصریح کرد: مسئولان و کارفرمایان باید به قشر کارگر و حقوق آنها توجه ویژه داشته باشند زیرا در قیامت باید پاسخ‌گوی رفتار خود در قبال کارگران باشند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه رسول خدا (ص) از به کار گرفتن کارگر، پیش از تعیین مزدش نهی فرموده و امام صادق (ع) نیز در حدیث مشهوری فرمودند: مزد کارگر را پیش از آنکه عرقش خشک شود بدهید، گفت: این میزان تأکید و سفارش از سوی اهل‌بیت (ع) نشان از اهمیت این مسئله نزد خداوند متعال است.

کد خبر 6090991

دیگر خبرها

  • همراه پرخرج
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود