Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير صنعت، معدت و تجارت از رايزني با رئيس کل بانک مرکزي و وزير اقتصاد براي حل دو مشکل اساسي توليد يعني کمبود نقدينگي و تامين ماده اوليه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا، رضا رحماني در راديو اقتصاد ضمن تبريک سال نو و بهار طبيعت افزود: وزارت صمت براي دستيابي به اين مهم از تمامي ظرفيت‌ها و امکانات موجود بهره گيري خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در ادامه با بيان اينکه شاه بيت تهاجم اقتصادي دشمنان تعطيلي صنايع و واردکردن لطمات شديد به پيکره توليد داخلي بود، اظهارداشت: تير دشمنان به همت صنعتگران، مردم و مسئولان در سال گذشته به سنگ خورد.
وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: چرخ توليد و صنعت کشور متاثر از تهاجم اقتصادي دشمنان نه تنها از حرکت باز نايستاد بلکه با قوت و قدرت به سمت جلو در حال حرکت است.
وي همچنين افزود: خوشبختانه با نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به نام سال «رونق توليد» انرژي‌ها مضاعف و همين طور فضا را براي برخي از فعاليت‌ها در جهت حمايت از توليد ملي باز کرده است.
رحماني اظهارداشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز در اين مسير برنامه‌هاي مختلفي مانند تامين مواد اوليه، نقدينگي و بسياري موارد ديگر را همچون سال قبل به شدت دنبال خواهد کرد.
وي گفت: مشکلات تامين مواد اوليه داخلي واحد‌هاي توليدي نسبت به خارجي کمتر است، اما ضرورت دارد برخي تصميمات در مسير مزبور اصلاح شود.
وزير صنعت، معدن و تجارت به بحث تامين نقدينگي واحد‌هاي توليدي نيز اشاره کرد و افزود: براي تحقق پذيري هدف مدنظر با وزير اقتصادو دارايي، رئيس کل بانک مرکزي و مديران عامل برخي از بانک‌ها گفتگو و تبادل نظر شده است.
وي تاکيد کرد: امسال بايد توجه ويژه‌اي براي تامين نقدينگي واحد‌هاي توليدي در کشور صورت گيرد چرا که نقدينگي در توليد مثل آب به مزرعه و خون به رگ است.
رحماني گفت: خوشبختانه امکانات و تجهيزات خوبي براي توليد در بخش‌هاي مختلف کشور وجود دارد که براي رونق توليد و اشتغال بايد به بهترين وجه ممکن بستر تامين مالي بنگاه‌هاي اقتصادي را در جامعه فراهم کرد.
وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: امسال 15 پروژه ويژه در حوزه صنعت، معدن و تجارت طراحي شده است.
وي همچنين در پاسخ به پرسشي مبني بر اينکه پروژه‌هاي مزبور جديد هستند، اظهاردشت: برخي از اين پروژه‌ها در سال حمايت از کالاي ايراني در کشور آغاز شد و امسال نيز بصورت جدي دنبال مي‌شود.
به گزارش تسنيم، رحماني در ادامه نوسازي صنايع، فعال سازي معادن کوچک، تکميل زنجيره ارزش فلزات اساسي مانند فولاد، آلومينيوم و مس، نظام جامع و نوين عرضه و فروش، تکميل و اجراي سامانه‌هاي الکترونيکي مختلف از جمله سامانه جامع انبار، تجارت، مبارزه با قاچاق کالا و بسياري موارد ديگر را از جمله اين برنامه‌ها برشمرد و يادآورشد: آثار اجراي برنامه‌هاي مزبور منجر به تقويت توليد ملي، اصلاح شبکه‌هاي توزيع، رفع مشکل پديده دلالي و واسطه گري، گسترش شفافيت، مبارزه با قاچاق، خدمات رساني بهتر به مردم و ... خواهد شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۱۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه

«حسن محمود» وزیر امور خارجه بنگلادش در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، در  دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان ، به گفتگو و تبادل نظر  در مورد روند توسعه روابط تهران و داکا و همچنین مسائل مورد اهتمام مشترک از جمله موضوعات در دستور کار اجلاس سران اسلامی پرداخت.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین، بر اهمیت تعامل و هماهنگی بین کشورهای بزرگ اسلامی در حمایت از مساله فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی بعنوان خواست مشترک ملت های مسلمان و همه مردم جهان تاکید کرد.

حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش نیز ضمن ابراز خرسندی از فرصت دیدارش با همتای ایرانی، موضع اصولی و قاطع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین را ارزشمند و تحسین برانگیز خواند.

وزیر خارجه بنگلادش در این دیدار بر ضرورت اقدام فوری و قاطع کشورهای اسلامی برای توقف جنایات رژیم اسرائیل در غزه تاکید کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • تبدیل ۱۸۱۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا در میاندوآب
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران
  • اکتشاف ۴ ماده معدنی ارزشمند در خوسف
  • رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • آذری جهرمی: سکوت جناب آقای میرسلیم جالب است!