Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بجنورد - ايرنا - مديرکل امور عشاير خراسان شمالي گفت: بر اثر بارندگي هاي اخير و وقوع سيل افزون بر 700 ميليارد ريال به عشاير منطقه، مستقر در اين استان و استان گلستان خسارت وارد آمده است.

محمدرضا قلي پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: افزون بر 630 ميليارد ريال از اين خسارات به عشاير مستقر در مناطق قشلاقي استان گلستان و 70 ميليارد ريال در محدوده استان و عمدتا در شهرستان هاي مانه و سملقان و رازوجرگلان وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: با توجه به وارد آمدن خسارات بسيار به واحدهاي دامي و مسکوني عشاير در سيل ابتداي نوروز، مقدار زيادي پلاستيک براي پوشش دامداري ها بين عشاير استان توزيع شد که اين امر باعث کاهش خسارات بارندگي هاي بعدي شد.
وي اظهار داشت: سيل اخير خساراتي را به راه و ابنيه فني عشاير داشته که هنوز ميزان دقيق آن برآورد نشده و بزودي محاسبه و اعلام مي شود.
مديرکل عشاير خراسان شمالي با اشاره به کمک هاي انجام گرفته در نخستين ساعات وقوع سيل ابتداي نوروز امسال به عشاير استان، افزود: در اين راستا 50 تخته چادر براي اسکان عشاير ارسال شد که بخشي از مشکلات عشاير را حل کرد.
وي افزود: در راستاي کمک به تغذيه دام عشاير نيز 150 تن علوفه دامي در بين دامداران عشاير توزيع شد.
در پي باران و سيل هفته اخير در مناطق عشايري استان خراسان شمالي 100 واحد دامداري و 50 واحد مسکوني عشاير دچار خسارت شد.
عشاير خراسان شمالي شامل 2 ايل کوچرو و نيمه کوچرو در قالب 38 طايفه با 30 هزار و 300 نفر جمعيت مشتمل بر پنج هزار و 350 خانوار زندگي مي کنند که 750 هزار راس دام در اختيار دارند.
ط/5132
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۱۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر

   به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شایان نادری، رئیس سازمان امور عشایر ایران با اعلام این خبر گفت: با تشکیل این ستاد از طرق مختلف هشدار‌های هواشناسی به عشایر اطلاع‌رسانی شد و خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت و تلفات جانی به عشایر، دریافت نکرده‌ایم.

نادری گفت: خوشبختانه سیل، تلفات جانی به جامعه عشایری کشور وارد نکرده است اما بارندگی و سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد: بخشی از خسارت‌ها به چادرها، وسایل زندگی و معیشت، دام و احشام عشایر وارد شده که برآورد میزان این خسارت‌ها در حال انجام است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران اافزود: بیشترین خسارت وارده به زیرساخت‌ها به ویژه ایل‌راه‌ها و راه‌های عشایری به دلیل نداشتن ابنیه فنی است.

وی اضافه کرد: در ارزیابی اولیه، بارندگی‌های سیل‌آسا در یک ماه اخیر  ۵ هزارو ۶۰۰ کیلومتر از ایل‌راه‌ها و راه‌های عشایری را تخریب و دچار آسیب کرده که نیاز به تخصیص اعتبار برای مرمت، بهسازی و بازگشایی فوری دارند.

نادری گفت: برآورد اولیه میزان خسارت به راه‌های عشایری و زندگی و معیشت آنان ۵۰۰ میلیارد تومان است که در صورت تقویت اعتبارات راه‌های عشایری و احداث ابنیه فنی، این خسارت‌ها به حداقل می‌رسد.

وی اظهار کرد: احداث سرپناه‌های ایمن در مناطق عشایری در سال جاری در دستور کار سازمان است که با اجرای این سکوها، چادر‌های عشایر در مخاطراتی همچون سیل آسیب و خسارت کمتری می‌بینند.

دیگر خبرها

  • بارش باران به عشایر چهارمحال و بختیاری خسارت وارد کرد+فیلم
  • بارش باران به عشایر چهارمحال و بختیاری خسارت وارد کرد
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • خسارت سیل اخیر به عشایر کلاک بالا
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • خسارت بارندگی به عشایر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شد
  • خسارت ۳۰ میلیاردی بارندگی به عشایر در چهارمحال و بختیاری