Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا احمدی، کارشناس حوزه انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ظرفیت انرژی بادی در کشور اظهار کرد: مطالعات سازمان انرژی‌های نو که با همکاری دانشگاه تهران انجام شده است، حکایت از آمار بالای اشتغال در نیروگاه های بادی در کشور دارد که از میانگین‌های جهانی بالاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی؛ بر اساس ارزیابی صورت گرفته این مسئله می‌تواند ناشی از نوپا بودن این صنعت یا پایین بودن شاخص بهره‌وری نیروی کار در ایران نسبت به کشور‌های صنعتی باشد.

بیشتر بخوایند: آمادگی ایران برای افزایش صادرات برق به کشورهای همسایه/تابستان خوبی پیش روست

این کارشناس حوزه انرژی با اشاره به میزان اشتغال در نیروگاه‌های بادی کشور تصریح کرد: نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که اشتغال ایجاد شده در طول زنجیره ارزش یک نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی بومی، به ایجاد ۶۶۸ شغل مستقیم و ۱۶۷۰ شغل غیرمستقیم در زمان راه‌اندازی و همچنین ۴۸ شغل مستقیم و ۱۲۰ شغل غیرمستقیم در زمان بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری منجر شده است.

وی افزود: در سال‌های اخیر، اشتغالزایی یکی از اصلی‌ترین مزایای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در سراسر جهان بوده است و بر اساس مطالعات آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر حدود ۱۰.۳ میلیون نفر در سال ۲۰۱۷ میلادی در بخش تجدیدپذیر‌ها مشغول به کار بوده‌اند.

احمدی ادامه داد: ضمناً در این سال میزان اشتغال جهانی در بخش انرژی باد به رقم ۱.۱۵ میلیون نفر و میزان ظرفیت نصب شده انرژی بادی به بیش از ۵۳۹ گیگاوات رسیده و بررسی‌ها حاکی از آن است که تا سال ۲۰۵۰ میلادی بیش از ۳.۸ میلیون شغل بواسطه توسعه نیروگاه‌های بادی ایجاد خواهند شد.

این کارشناس حوزه انرژی گفت: طبق برآورد‌های صورت گرفته حداقل ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت احداث نیروگاه بادی در ایران شناسایی شده است که همین رقم حدود نیمی از اوج بار را تأمین می‌کند.

در حال حاضر ۱۹ نیروگاه بادی با ظرفیت ۲۸۲.۶ مگاوات در کشور نصب شده و حدود ۱۰۰ مگاوات دیگر در حال نصب است.

انتهای پیام/

اشتغال‌زایی یکی از اصلی‌ترین مزایای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو آب و برق اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۲۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، قاسم زوکی‌نژاد در تشریح اقدامات اداره نگهداری ساختمان‌ها و خدمات عمومی اداره کل پشتیبانی اظهار کرد: با مصوبه هیئت محترم وزیران از ابتدای امسال دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ خدمات کشوری ملزم به تامین سالیانه ۵ درصد برق مصرفی خود از انرژی‌های تجدیدپذیر می‌باشند و ظرف مدت ۴ سال باید ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از این طریق تامین کنند؛ در غیر این صورت آن بخش از برق مصرفی با تعرفه بسیار بالاتری در قبوض محاسبه می‌شود.

معاون مالی و پشتیبانی و رئیس کمیسیون بهینه‌سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد افزود: خوشبختانه با نیروگاه‌های خورشیدی که احداث کرده‌ایم، شهرداری مشهد مشمول این افزایش تعرفه نشده است. البته مطابق برنامه‌ریزی صورت‌پذیرفته، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر همچنان ادامه دارد و به‌عنوان نمونه در سال جاری ۴ نیروگاه‌خورشیدی دیگر در دست اقدام قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت هزینه‌ها و کاهش مصرف آب به ساماندهی ظرفیت اشتراک آب نیز توجه شده است، عنوان کرد: در این زمینه با پیگیری‌های انجام‌شده افزایش ظرفیت اشتراکات آب فضای سبز محقق و این امر صرفه‌جویی ۲۰۰ میلیارد ریالی در پرداخت حق انشعاب را به دنبال داشته است.

زوکی‌نژاد تصریح کرد: در کنار این مبلغ با اصلاح تعرفه و ظرفیت قراردادی و مدیریت مصرف آب، هر ماه شاهد  بیش از ۱۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی در قبوض ماهیانه اشتراکات آب شهرداری بوده‌ایم.

معاون مالی و پشتیبانی و رئیس کمیسیون بهینه‌سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد ادامه داد: این درحالی است که در راستای قانون درآمد پایدار و پیگیری‌های صورت پذیرفته، سال گذشته بیش از ۱۵میلیارد ریال صرفه‌جویی در قبوض برق روشنایی پارک‌ها را شاهد بودیم.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود