Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@13:58:48 GMT

خسارت سیل بیش از حد تصور است/ روستاها راه ارتباطی ندارند

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۲۷۲۴

خسارت سیل بیش از حد تصور است/ روستاها راه ارتباطی ندارند

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: بسیاری از منازل و اماکن تجاری پل و جاده و مزارع مردم دچار خسارت جدی شد و به دلیل قطع راه های روستایی تعدادی از مردم هنوز از امکانات برخوردار نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک آیت الله سیداحمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه این هفته در خرم آباد با اشاره به ۲ نکته مهم تمدن نوین اسلامی در دوران ظهور امام زمان (عج) اظهار داشت: تمدن اسلامی همه ابعاد معنوی و مادی را در همه زمان ها و مکان ها برای کل جهان شامل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان این که یکی از برنامه های اصلی امام مهدی(عج) در تمدن اسلامی حرکت بر محور قرآن است، خاطرنشان کرد: تمدن اسلامی همان تمدن قرآنی است که پیامبر (ص) به دنبالش بود و امام زمان(عج) آن را عملی می کند.

 

خطیب نماز جمعه خرم آباد با ابراز این که امام زمان (عج) مصداق مبارز قرآن ناطق است، تصریح کرد: عصرامام زمان (عج) حاکمیت قرآن است و حکومتشان تجلی قرآن کریم است.

 

آیت الله میرعمادی با اظهار این که امام موسی کاظم (ع) تجلی اسمای الهی، اخلاق، معنویت و اسوه صبر و مقاومت بود بیان داشت: ایشان ضمن انجام مبارزات سیاسی، از قیام های علویان پشتیبانی کرده و به دنبال ترویج معارف شیعه بوده اند.

 

امام جمعه خرم آباد روز مبعث را یکی از اعیاد بزرگ اسلامی برشمرد و گفت: مبعث پیامبر(ص)سرآغاز هدایت، سعادت بشری و مبدا تحول بشری است واجتناب از طاغوت و پرستش خدای یگانه فلسفه بعثت پیامبران بوده است.

 

آیت الله میرعمادی با اشاره به این که مردم در 12 فرودین سال ۵۸ پای صندوق ها آمدند و به جمهوری اسلامی رای دادند، یاد آورشد: به فرموده امام خمینی (ره)۱۲ خمینی (ره) 12 فروردین روز عید انقلاب اسلامی ایران است.

 

وی تأکید کرد: انقلاب ما مبتنی بر ۲ رکن جمهوریت و اسلام است وجمهوریت و اسلامیت جدا از هم نیستند؛ امروز خواسته مردم حاکمیت اسلام و قرآن است.

 

خطیب نماز جمعه خرم آباد طبیعت را نشانه ای از نشانه های خدا و آیه ای از ایات الهی دانست و گفت:باید با حفظ این نعمت الهی شاکر باشیم و حفظ و احترام به طبیعت باید به عنوان یک فرهنگ در میان مردم ما نهادینه شود.

 

میرعمادی با بیان این که باید در برابر قطع و از بین بردن شاخ و برگ درختان نهی از منکر کرد، تأکید کرد: یکی از عوامل اصلی سیل ویرانگر دست اندازی در طبیعت بوده است ما در طبیعت تصرف نابجا داشته ایم لذا باید نسبت به حفظ طبیعت و منابع طبیعی کوشا باشیم.

 

وی بیان داشت: در این سیل ضمن استفاده از تجربه گذشته واطلاع رسانی، اقدامات پیشگیرانه صورت گرفت، هم چنین هماهنگی خوبی بین مسئولان وجود داشت.

 

به گفته وی خسارت وارد شده به لرستان در جریان سیل اخیر بیش از آن چیزی است که تصور می شود، بسیاری از منازل و اماکن تجاری پل و جاده و مزارع مردم دچار خسارت جدی شد و به دلیل قطع راه های روستایی تعدادی از مردم هنوز از امکانات برخوردار نیستند.

 


تسهیلات کشور بایستی در خدمت تولید باشد/لزوم احداث سد معشوره

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان کوهدشت با اشاره به اهمیت مسئله بعثت پیامبران اظهار کرد: علم چراغ عقل را درخشنده‌تر می‌کند منتها آن علمی مفید است که جهت‌دار و در خدمت بشریت باشد.


وی افزود: انبیاء الهی افق عقل و علم را هدایت کرده و بشریت را از ضلالت و گمراهی نجات داده و در مسیر حق قرار می‌دهند.


امام جمعه کوهدشت راه نجات کشور را درگرو دین‌داری در مسیر الهی برشمرد و اظهار داشت: حضرت آقا در سخنان ابتدای سال خود در جوار حرم مطهر رضوی درزمینهٔ رابطه با دنیای غرب، اقتصاد، شعار امسال و مسئله جوانان مطالب مهمی ایراد فرمودند.


طهماسبی تصریح کرد: مقام معظم رهبری درزمینهٔ رونق تولید فرمودند که براى نجات اقتصاد کشور بایستی عالمانه، مجاهدانه و براى خدا کارکرد چراکه ظرفیت داخل کشور براى شکوفایى اقتصاد کافى است.


وی با اشاره به اینکه بایستی جلو ضعف مدیریت گرفته شود، خطاب به فرماندار شهرستان بیان داشت: چرا حضور مدیران بانک‌ها در نماز جمعه نمایان نیست؟! بانک‌ها وظیفه‌شان این است که حضورداشته و به درد دل مردم گوش فرا دهند.


امام جمعه کوهدشت سرمایه‌داران را به سرمایه‌گذاری در بخش تولید فراخواند و گفت: تسهیلات کشور بایستی در خدمت تولید باشد تا جوانی نداشته باشیم که از بیکاری رنج ببرد.


طهماسبی بیان کرد: در گام دوّم انقلاب بایستی ظرفیت‌ها و فسادها شناخته و مقابله شوند و در این راه، قوه قضائیه نقش مهمی می‌تواند ایفا کند.


وی اشاره‌ای به وقوع سیل اخیر داشت و تأسف از وارد شدن خسارات جانی و مالی بر مردم اظهار کرد: بخش زیادى از خسارت‌های وارده به مردم و کشورمان ناشی از نامهربانی خود ما به طبیعت و قطع درختان جنگل است.


امام جمعه کوهدشت ضمن تقدیر از آمادگی و تلاش نیروهای مسلح کشور اعم از ارتش، سپاه، وزارت دفاع و نیروهاى انتظامى گفت: گاهی می‌توان از میزان خسارت‌های ناشی از سیل کم کرد و این امر نیاز به برنامه‌ریزی بلندمدت دولت درزمینهٔ ایجاد زیرساخت‌های لازم است.


طهماسبی با اشاره به خسارت بیش از 30 میلیارد تومانی کوهدشت در سیل اخیر و لزوم احداث سد معشوره خطاب به وزیر نیرو اظهار داشت: چندین سال است که از راه قانون فریاد می‌زنیم که احداث سد معشوره ضروری است، چرا بایستی این‌همه آب روان‌ها به هدر برود؟! مگر کوهدشت جزء ایران نیست، چرا وزیر نیرو به کوهدشت سفر نمی‌کند و به خواسته به‌حق مردم اعتنایی ندارد.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۲۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا  و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری و فعالیت‌های فرهنگی انقلاب اسلامی است.

 نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: حرکت دانشجویان کشورهای غربی برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری و نشان دهنده این است که حرف حق جای خود را باز خواهد کرد.

 آن هم دانشجویانی که مسلمان نیستند و چه بسا این حرکت بازتاب همان نامه‌ها باشد و نشان دهنده این است که حرف حق جای خود را باز خواهد کرد و راه خود را پیش خواهد برد.

 به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان گفت:  یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی تلاش برای ارتقا علمی، فرهنگی و رشد اقتصادی جامعه اسلامی است.

امام جمعه زاهدان ضمن اشاره به ۲۵ شوال تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) عنوان کرد: امام صادق(ع) نمونه انسان کامل، پیشتاز، پیش‌رو و یک نمونه عالی برای بندگی صالح و شایسته خدا بود که دوست و دشمن به عبادت، زهد، علم، اخلاق، عرفان و معنویت ایشان شهادت دادند.

وی گفت: به واسطه اینکه سن امام صادق(ع) بیشتر از سایر ائمه بود به نام شیخ‌الائمه شناخته می‌شوند و ایشان در سن۳۱ سالگی به امامت رسیدند و ۳۴ سال امامت داشتند و در سن ۶۵ سالگی به دست منصور دوانیقی به شهادت رسیدند. وی گفت: ما باید از امام صادق(ع) درس بگیریم و در جهت تقویت وحدت، اتحاد و انسجام امت اسلامی و نیز تقویت مکتب اهل بیت(ع) و ترویج معارف مکتب اهل بیت(ع) با فرستادن فرزندان مستعد خود به حوزه‌های علمیه تلاش کنیم تا با معارف اسلام آشنا و در برابر هجوم دشمنان از اسلام ناب دفاع کنند و مبلغ شایسته‌ای باشند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و تبریک روز معلم با اشاره به عملیات وعده صادق عنوان داشت: عملیات وعده صادق نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت بود و ایران اسلامی توان نظامی، دفاعی، علمی و اطلاعاتی خود را به رخ دشمنان جهان اسلام کشید و با اقتدار کامل این عملیات را انجام داد و دل مسلمانان و آزادی خواهان جهان را شاد کرد.نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بیان داشت: در عرصه بین‌المللی همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند جریان فلسطین و غزه در صدر اخبار است خصوصا در این روزها که دانشجویان و دانشگاهیان آمریکا و اروپا هم به طرفداری از مردم غزه به میدان آمده اند و علیه رژیم غاصب صهیونیستی شعار می‌دهند و می‌بینیم که چه برخوردهایی با آن‌ها ‌می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • اسرائیل از مقاومت فلسطینیان خسته شده است/جنبش دانشجویی شکل گرفته،برخلاف تصور صهیونیسم جهانی است
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟
  • امام جمعه اهواز: طرح «نور» محله به محله اجرا شود
  • امام جمعه اهواز : طرح حجاب «نور» محله به محله اجرا شود
  • غیرمسلمانان به کشتار مردم غزه اعتراض کرده اند ولی خبری از اعتراض در بلاد اسلامی نیست
  • صدا و سیما مؤثرترین نقش را در ایجاد تمدن اسلامی دارد
  • تذکر معنادار امام جمعه تبریز به کاندیداهای دور دوم تبریز در انتخابات مجلس
  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان