Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@19:30:26 GMT

دولت اعتباری برای توسعه بنادر ندارد

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۳۰۳۵

دولت اعتباری برای توسعه بنادر ندارد

تین‌نیوز | 

رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی دولت اعتبار و بودجه لازم را برای توسعه بنادر کشور ندارد، از این رو بهترین راه کار بهره گیری از ظرفیت های گسترده بخش خصوصی است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، حسین هاشمی تختی نژاد عملکرد یک ساله سازمان بنادر و دریانوردی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه در سال 97 اقدامات خوبی در عرصه جذب سرمایه های بخش خصوصی برای توسعه بنادر صورت گرفته، اما به طور حتم این میزان کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشست‌های ویژه مجلس برای توسعه بنادر کشور در سال جدید

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد، خمیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می رسد که برای توسعه جذب سرمایه گذاران در حوزه بنادر باید برنامه ریزی و سیاست گذاری های جدیدی صورت گیرد، البته در این عرصه جلسات بسیاری با مسئولان سازمان بنادر برگزار شد و در این نشست ها، تذکرات و توصیه های لازم مطرح شد.

وی افزود: در شرایط کنونی دولت اعتبار و بودجه لازم را برای توسعه بنادر کشور ندارد، از این رو بهترین راه کار بهره گیری از ظرفیت های گسترده بخش خصوصی است که این مسئله نیازمند ارائه مشوق های اقتصادی برای جذب سرمایه گذار است.

پیشرفت های چشمگیر بندر چابهار در سال 97

هاشمی تختی نژاد ادامه داد: همچنین در بحث توسعه بنادر به ویژه بندر چابهار شاهد پیشرفت های چشمگیر هستیم که این موضوع یکی از نقاط قوت عملکرد سازمان بنادر محسوب می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: یکی از اقدامات مطلوب، تلاش برای جذب سرمایه گذار خارجی برای توسعه بنادر است که در این عرصه شاهد پیشرفت های مثبت هستیم.

انحراف بودجه ای سازمان بنادر بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال 96

وی گفت: یکی از نکات قابل توجه، بحث انحراف در عملکرد بودجه ای سازمان بنادر و دریانوردی است، بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال 96، این سازمان در عملکرد اعتباری خود انحراف داشته است، البته این مسئله به معنای تخلف و فساد نیست، بلکه منظور جابه جایی اعتبارات بوده که این مسئله خود تخلف است.

رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: هدف اصلی سازمان بنادر و دریانوردی در سال پیش روی، باید جذب سرمایه و جذب بخش خصوصی برای فعالیت در بنادر و توسعه این مناطق باشد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: توسعه بنادر کمیسیون عمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۳۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان

آفتاب‌‌نیوز :

حمید امانی همدانی در مورد یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۳ یک رقم ۱۴۳ هزار میلیارد تومان برای یارانه نان قرار داده‌اند و همچنین ۱۸ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده فرآورده‌های نفتی در جدول تبصره ۸ در نظر گرفته شده که مجموع این دو رقم ۱۶۱ هزار میلیارد تومان خواهد شد که برای یارانه نان در سال جاری اختصاص می‌یابد.

در قانون بودجه ۱۴۰۲ برای یارانه نان در تبصره ۱۴ در بخش هدفمندی یارانه‌ها، در بند ۱ـ۴ـ مبلغ پانصد و شصت هزار میلیارد (۵۶۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال بابت یارانه نان در نظر گرفته شد.

نیز در بند ۶ تبصره ۱۴ آمده است، ۶ ـ سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است منابع حاصل از حذف یارانه خانواده‌های غیرمشمول حمایت دولت و عوارض و مالیات بر ارزش افزوده موضوع جزء (۱ـ ۶) این بند را با تخصیص سازمان صرفاً برای تأمین یارانه نان و بابت مستمری خانوار‌های پشت نوبتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور (مبلغ هشت هزار میلیارد (۸.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال) هزینه نماید.

 قیمت خرید تضمینی گندم از کیلویی ۱۵ هزار تومان پارسال به رقم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان در سال جاری افزایش یافته است. 

پیش‌بینی شده امسال بیش از ۱۰ میلیون تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان به نرخ تضمینی خریداری شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد
  • تشریح نشست کمیسیون اصل نود توسط خضریان
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری در کمیسیون اصل۹۰
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان