Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیروت- ایرنا- خطبای جمعه و شخصیت های دینی لبنان تصمیم ترامپ در ارتباط با بلندی های اشغالی جولان را غیرقانونی و در راستای ادامه حمایت های واشنگتن از رژیم اسراییل خواندند.

به گزارش جمعه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان (NNA) ، آنان با غیرقانونی خواندن این تصمیم و سوری بودن بلندی های جولان تاکید کردند که اقدام امریکا ثابت کرد که امریکا و اسراییل زبانی جز زور نمی فهمند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** تصمیم امریکا اثری بر سرنوشت جولان ندارد
دبیرکل اوقاف مجلس اسلامی شیعه لبنان در خطبه نماز جمعه در بیروت گفت: تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای الحاق خاک جولان اشغالی به حاکمیت رژیم صهیونیستی نشانگر پشتیبانی واشنگتن از رژیم اشغالگر صهیونیستی و نخست وزیر آن است.
شیخ حسن شریفه با تاکید بر اینکه این سیاست دیرینه آمریکا در قبال مردم منطقه و کشورهای عربی از سال 1948 در قبال اسراییل است، افزود: حوادثی که در یمن و عراق و جنگ همه جانبه ای که علیه سوریه به راه افتاده، نشان از اهداف و سیاست های پلید آمریکا است.
وی تاکید کرد: تصمیم آمریکا اثری بر سرنوشت جولان اشغالی نخواهد داشت زیرا یک موضوع جدید برای ما نیست، ما باید یاد بگیریم برای رویارویی با تجاوزات آمریکا و اسرائیل چگونه متحد باشیم چون آن ها همیشه سعی می کنند که از داخل و از خارج به ما ضربه وارد کنند.

** مقاومت تنها راه نجات مناطق اشغالی است
شیخ علی الخطیب نایب رییس مجلس اسلامی شیعی لبنان هم در خطبه نماز جمعه این هفته در بقاع غربی گفت: خاک عربی و اسلامی ما ظرفیت و تحمل وجود اشغالگران را ندارد و فلسطین، شبعا و بلندی های کفرشوبا خاک عربی هستند که جایگاه مقدسی دارند و مقدس خواهند ماند.
وی ادامه داد: هویت این مناطق با تصمیم های باطل دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که در وجدان ملت های اسلامی و عربی و مقاومت هیچ ارزشی ندارد، تغییر نخواهد کرد.
شیخ خطیب خاطر نشان کرد: کسانی که برای شکست دادن طرح ها و برنامه های اسرائیل فداکاری های بسیار کرده و اشغالگران را از خاک خود بیرون راندند و توطئه هایشان را خنثی کرده اند، حتی از یک وجب خاک خود دست نخواهد کشید.
وی تاکید کرد که تصمیم آمریکا برای الحاق خاک اشغالی جولان به رژیم صهیونیستی از سوی کشوری اتخاذ شده که عضو دائمی شورای امنیت است و بر این اساس باید به قطعنامه هایی که از این شورا صادر می شود، احترام بگذارد.
نایب رییس مجلس اسلامی شیعی گفت: فرمان ترامپ یک اقدام تجاوزگرانه دیگر است که جانبداری کامل آمریکا به نفع رژیم اشغالگر صهیونیستی را ثابت می کند زیرا وی مخالف همه تفاهمنامه ها و قوانین بین المللی است که در نتیجه مقاومت مردم علیه اشغالگری صادر شده است.
وی ادامه داد: این فرمان هیچ ارزش عملی ندارد و بهترین واکنش بالا بردن جایگاه مقاومت و پشتیبانی از آن است زیرا که تنها راه برای آزاد کردن زمین های اشغالی است.
شیخ خطیب به قضیه بازگشت سوریه به اتحادیه عربی پرداخت و گفت: بازگشت سوریه به اتحادیه عربی یک ضرورت مهم برای بازگرداندن همبستگی عربی برای رویارویی با تهدیدات و توطئه هایی است که علیه امت ما طراحی می شود، سوریه همواره نوک پیکان دفاع از آرمان های امت اسلامی و ملت های آن بوده است.
وی از ملت های عربی و اسلامی خواست که جنبش هایی برای فشار به رهبران و سران خود تشکیل دهند و از آن ها بخواهند که به اصالت خود برای محافظت از حقوق ملت های خود بازگردند.
شیخ خطیب خاطر نشان کرد: برخی کشورهای عربی باید تلاش های خود را برای عادی سازی روابط با اسرائیل متوقف کنند و با دیگر کشورهای اسلامی برای رویارویی با رژیم صهیونیستی که محور شرارت و ویرانی است، همبستگی داشته باشند.

** لبنان جایگاهی در سیاست خارجی امریکا ندارد
شیخ احمد قبلان هم در خطبه نماز جمعه خود در بیروت گفت: روشن است که لبنان در سیاست های آمریکا هیچ جایگاهی جز در آنچه که به امنیت اسرائیل مربوط باشد، ندارد.
وی افزود: این ثابت می کند که سیاست واشنگتن در منطقه و به خصوص در لبنان، بر اساس ایجاد مشکلات و جنگ های فرسایشی وضع شده و هدف آمریکا این است که امنیت و ثبات لبنان را در معرض خطر قرار دهد.
شیخ قبلان تاکید کرد که لبنان باید مراقب توافقنامه ها و معامله های بین المللی باشد و مقامات لبنان نباید اجازه دهند این کشور قربانی تنش های بین المللی و منطقه ای شود.
وی ادامه داد: اولویت لبنان همبستگی ملت، ثبات اقتصادی، امنیتی و توسعه خدمات در مناطق مختلف کشور است.

** مواضع لبنان در قبال پمپئو بسیار با ارزش است
شیخ علی یاسین رییس تجمع علمای صور گفت: موضع گیری واحد مقامات لبنان و همبستگی ملی که بعد از سفر وزیر خارجه آمریکا به لبنان ایجاد شد، بسیار با ارزش است.
وی از دولت لبنان خواست که فضای همبستگی در خصوص موضوعات اقتصادی و اصلاحی ادامه یابد.
شیخ یاسین با اشاره به مناسبت روز زمین گفت: ملت فلسطین سرزمین خود را با مقاومت و وحدت بازخواهد گرداند و حوادثی چون انتفاضه و دستاور بزرگی چون ایجاد بازدارندگی علیه اسرائیل نشان از شکست تلاش بعضی از کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با اسرائیل است.
رییس تجمع علمای صور افزود: این کشورها می خواهند قضیه فلسطین را با معامله قرن از بین ببرند ولی عملیاتی که در کرانه باختری توسط فلسطینیان انجام می شود، معامله قرن را از بین خواهد برد.
شیخ یاسین اظهار نظر بعضی از سران عرب برای عادی سازی روابط با اسرائیل را محکوم کرد و گفت: این کشورها روابط خود را با اسرائیل گسترش می دهند در حالی که آمریکا خاک آن ها را با زیر پا گذاشتن همه قوانین و قطعنامه های سازمان ملل اشغال می کند.

** سیاست خارجی امریکا یک سیاست اسراییلی است
سید جعفر فضل الله در خطبه نماز جمعه در ضاحیه بیروت هم به دو مساله مهم بمباران غزه و اعتراف آمریکا به حاکمیت رژِیم صهیونیستی بر خاک اشغالی جولان اشاره کرد.
وی گفت که این دو مساله ثابت می کند که سیاست خارجی آمریکا در منطقه یک سیاست اسرائیلی است و مقوله زمین مقابل صلح دیگر هیچ ارزشی ندارد.
فضل الله با اشاره به این که مشروعیت بین المللی بعد تصمیم آمریکا درباره جولان دیگر هیچ ارزشی نخواهد داشت، افزود: نگاه آمریکا فقط منطق زور است و اگر کشوری با آن مخالفت کنند باید با آتش فتنه های داخلی و جنگ های ویرانگر بسوزد.
شبد*1436*9122

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي لبنان امريكا جولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۳۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند

آمریکا گرچه به طور تمام قد در کنار رژیم صهیونیستی ایستاده و از این رژیم برای نسل کشی فلسطینیان حمایت می‌کند، اما برای حفظ وجهه خود نیز که شده گاهی انتقاداتی سطحی از این رژیم به عمل می‌آورد. 

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: پنج واحد از ارتش اسراییل مسئول نقض فاحش حقوق بشر در حوادثی هستند که در خارج از غزه پیش از عملیات نظامی جاری در این باریکه رخ داده است. 

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره به خبرنگاران گفت: با این حال، چهار از این یگان‌ها به طور موثری اقدام به جبران تخلفات خود کرده اند. اسراییل اقدام به ارائه اطلاعات بیشتر درباره واحد پنجم کرده است و واشنگتن به گفتگو با تل آویو در این باره ادامه می‌دهد. 

وزارت خارجه آمریکا نام واحد نظامی متخلفی که از سوی واشنگتن اقدام خود را جبران نکرده است را اعلام نکرد، اما به نظر این واحد نظامی همان نیتسح یهودا است که پیش از آن زمزمه‌هایی مبنی بر تحریم این واحد نظامی به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری مطرح شده بود. 

مقامات صهیونیست و آمریکایی تاکنون درباره این موضوع جزئیات بیشتر ارائه نکرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • ادعای آزادی‌خواهی آمریکا با «سرکوب معترض‌ها» زیر سوال رفته است
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • تجمع دانشگاهیان کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی
  • تعرض به اساتید زن دانشگاه‌های آمریکا بیانگر چهره دوگانه غرب
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس
  • عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!
  • جامعه نخبگانی غرب، مفهوم نامه سال ۹۴ رهبر انقلاب را امروز درک کرد
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی