Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@22:52:53 GMT

تمامی مسیرهای حادثه خیز سیلابی شهر اراک تحت کنترل است

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۳۳۲۰

تمامی مسیرهای حادثه خیز سیلابی شهر اراک تحت کنترل است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدکریم شفیعی عصر روز جمعه در حاشیه جلسه فوق العاده شورای شهر اراک که با هدف تدبیر و پیشگیری از سیلاب‌های احتمالی در بارش باران طی هفته آینده (نیمه دوم تعطیلات نوروزی) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس اعلام هواشناسی استان مرکزی، روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده (۱۱ و ۱۲ فروردین ماه)، ارک شاهد بارندگی‌های شدید و ایجاد سیلاب و طغیان رودخانه‌ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار کلانشهر اراک افزود: همچنین بر همین اساس اعلام شده حدود ۱۰۰ میلیمتر طی دو روزه ذکر شده در شهر اراک ریزش نزولات جوی خواهیم داشت.

شفیعی خاطرنشان کرد: به همین دلیل امروز در شورای اسلامی شهر اراک با حضور تعدادی از اعضای شورا شهر، معاونین و شهرداران مناطق مختلف اراک، برای بررسی آخرین شرایط موجود و جلوگیری از بروز هر گونه حادثه بر اثر بارش هماهنگی‌هایی انجام گرفت.

شهردار کلانشهر اراک بیان داشت: در این جلسه از سوی معاونین و شهرداران مناطق پنجگانه اراک، کارها و تدابیر تدوین شده برای جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا شنبه دومین جلسه ستاد بحران مدیریت شهرداری با حضور اعضا تشکیل خواهد شد تا آخرین تدابیر لازم برای جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی بر اثر بارش اندیشیده شود.

شفیعی اظهار داشت: تمام مسیرهایی که روی دره‌های گذشته هستند و روان آب‌های اراک را به سمت کویر میقان هدایت می‌کنند بررسی شده و مسیرهایی که دچار انسداد بودند هم رفع مشکل شده است.

شهردار کلانشهر اراک ادامه داد: در محدوده رودخانه قره کهریز از بالادست تا پایین دست نقاطی که نیاز به لایروبی داشته در آنها لایروبی انجام شده تا سیلاب به بحران تبدیل نشود و در همین رابطه، رود دره گردوی اراک نیز لایروبی شده است.

براساس این گزارش، شفیعی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: نکته دیگر که حائز اهمیت است و باید مدنظر گرفته شده و بیشتر به آن توجه شود، موضوع سرریز شدن سدهای اطراف اراک است. باید این سرریز را به نحو درست مدیریت کنیم که به شهر اراک و روستاهای مسیر آسیب نرساند و آب‌های سرریز شده به سمت تالاب میقان هدایت شود.

شهردار کلانشهر اراک بیان داشت: همچنین معابر و محل‌های عبور آب در اراک پاکسازی و لایروبی شده و در نهایت همه حوزه‌های اجرایی شهرداری اراک در آمادگی کامل به سر می‌برند و با ستاد مدیریت بحران استان همراه و همگام هستند و وضعیت شهر را در بارش‌ها به طور مستمر بررسی و رصد می‌کنیم.

کد خبر 4578023

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد شفیعی شهرداری اراک مدیریت شهری سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان خاکسپاری شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز با حضور مردم هنردوست اصفهانی، پیکر مرتضی شفیعی (رهبر و بنیانگذار ارکستر ملی موسیقی اصفهان) تشییع و در قطعه نام‌آوران باغ رضوان به خاک سپرده شد.

مرتضی شفیعی در سن ۴۰ سالگی به دلیل ابتلاء به بیماری کبد در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز درگذشت.

این هنرمند اصفهانی سابقه نوازندگی در ارکستر ملی ایران، ارکستر سمفونیک صدا و سیما، همکاری با ارکستر سمفونیک کنسرواتوآر چایکفسکی مسکو را داشت.

مرحوم شفیعی، ارکستر ملی اصفهان را در سال ۸۳ راه‌اندازی کرد و در سال ۹۱ رتبه نخست جایزه جشنواره موسیقی فجر را به دست آورده بود.

همکاری با خوانندگانی چون علیرضا قربانی و سالار عقیلی در کارنامه مرحوم شفیعی وجود دارد.

شفیعی نوازندگی را نزد استادانی، چون هوییک باغومیان، ابراهیم لطفی، علی‌رحیمیان، ربکا هافمن، روبن گوسمیان و آهنگسازی را نزد لوریس چکنواریان، کامبیز روش‌روان، منوچهر صحرایی، امیر اسلامی و ولادیمر خوستیف آموزش دیده بود.

کد خبر 6091896

دیگر خبرها

  • تمامی مصدومان حادثه واژگونی مینی‌بوس کارگران کاشمر از بیمارستان مرخص شدند
  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • واردات گوشت گرم گوسفندی به استان یزد، همین هفته
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد
  • پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان خاکسپاری شد
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران