Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-30@16:33:38 GMT

بارش سیل آسا در انتظار استان چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۳۷۶۷

بارش سیل آسا در انتظار استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ قطره در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی از بعد از ظهر شنبه به استان، افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید(بیش از 100 کیلومتر بر ساعت)،بارش رگباری و سیل آساو رعد وبرق و در برخی مناطق بارش تگرگ و در نقاط مرتفع بارش برف و کاهش دید پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان داشت: از روز یکشنبه تا اوایل صبح سه شنبه برای تمامی مناطق استان، به ویژه در روز دوشنبه و برای نیمه غربی و بخش های جنوبی استان (کوهرنگ، اردل، لردگان، فارسان و کیار) بارشهای سیل آسا پیش بینی می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: طی این مدت با توجه به بارش برف، لغزندگی جاده ها، کاهش دید افقی، اختلال در تردد جاده های کوهستانی و گردنه های برفگیر انتظار می رود.

کارشناس هواشناسی؛ بیان داشت: همچنین با توجه به بارش باران و ذوب برفهای موجود، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها پیش بینی می شود.

قطره بیان داشت: با افزایش دما ، احتمال سقوط بهمن در مناطق کوهستانی دور از انتظار نیست.

وی افزود: میزان بارش‌ها در نواحی غربی و جنوبی بیش از 100 میلیمتر برآورد می شود لذا توصیه می شود: - رانندگان محترمی که قصد تردد از محورهای کوهستانی و برفگیر استان را دارند، تجهیزات ایمنی را به همراه داشته باشند - گردشگران و مسافران نوروزی ، در مکانهای امن و به دور از رودخانه ها و مسیل ها مستقر شوند. - شیلات داران محترم، جهت تنظیم آب استخرهای پرورش ماهی تمهیدات لازم را بکار گیرند. -عشایر و دامداران محترم از استقرار در ارتفاعات به سبب احتمال رخداد صاعقه خودداری نمایید.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۳۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخر هفته‌ای بارانی در انتظار خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به روند کاهش دما از فردا گفت:از روز چهارشنبه تا اواخر روز شنبه (به‌ویژه پنجشنبه و جمعه) استان تحت تأثیر سامانه بارشی فراگیری قرار خواهد گرفت که سبب رگبار و رعد و برق در اغلب مناطق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان محمد سبزه‌زاری امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی تا روز سه شنبه با توجه به عبور موج ضعیفی از فراز استان همراه با ضرایب بالای ناپایداری شاهد رگبارهای پراکنده، وزش بادهای متوسط و تندبادهای لحظه‌ای در برخی نقاط خواهیم بود.

وی افزود: طی روز دوشنبه و سه شنبه با توجه به میزان وزش باد برخاستن گرد و خاک موقت دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: از روز چهارشنبه تا اواخر روز شنبه (به‌ویژه پنجشنبه و جمعه) استان تحت تأثیر سامانه بارشی فراگیری قرار خواهد گرفت که سبب رگبار و رعد و برق در اغلب مناطق خواهد شد.

سبزه‌زاری اضافه کرد: از فردا روند کاهش دما مورد انتظار است و از ظهر سه‌شنبه تا اواخر چهارشنبه خلیج فارس مواج است.

وی تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته کشاورزی اهواز با ۳۹.۶ و ایذه با ۱۵.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده و حداکثر دمای اهواز به ۳۹.۲ و حداقل به ۲۳.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 748870

دیگر خبرها

  • تقویت بارش‌ها در چهارمحال‌ و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • تداوم هوای گرم تا چهارشنبه در اردبیل
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • آخر هفته‌ای بارانی در انتظار خوزستان
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان