Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-05@20:03:08 GMT

تجمع علیه کنسرت تتلو/ بیانیه سفارت ایران

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۳۸۹۹

تجمع علیه کنسرت تتلو/ بیانیه سفارت ایران

امروز جمعی از مردم گرجستان در مقابل سفارت ایران در تفلیس تجمع و به رفتارهای خواننده ایرانی امیر حسین مقصودلو معروف به تتلو در کنسرتی که چهارم فروردین در پایتخت گرجستان داشت اعتراض کردند.

به گزارش عصرایران به نقل از بی بی سی، در واکنش سفارت ایران در تفلیس از اینکه "رفتارهای خارج از اخلاق و قانون به اصطلاح یک خواننده ایرانی" باعث رنجش و واکنش گروهی از مردم گرجستان شده اظهار تاسف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفارت ایران در بیانیه خود نام کسی را ذکر نکرده اما اشاره کرده که "فرد مذکور در ایران پرونده قضایی دارد" و "این سفارت و دولت ایران هیچگونه ارتباطی با سفر و برگزاری کنسرت این فرد در تفلیس نداشته و از عاملان سفر و برگزار کنندگان کنسرت مذکور کاملا بی‌اطلاع می‌باشد."

سفارت ایران از مردم گرجستان خواست که "رفتارهای غیراخلاقی و ناهنجار برخی افراد بزهکار" را که "آگاهانه یا ناگاهانه" به ارزش‌های اخلاقی، فرهنگی و قوانین و مقررات دو کشور بی‌احترامی می‌کنند "از فرهنگ و تمدن دیرینه ایرانی جدا دانسته و آن را نمونه‌ای از جامعه اخلاق مدار ایرانی ندانند."‎

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تتلو گرجستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۳۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، چهل و ششمین نشست تخصصی‌آموزشی «آیین آواز» به بزرگداشت غلامحسین بنان اختصاص دارد؛ خواننده‌ای که به سبب نوآوری‌هایش جایگاه او در آواز ایرانی به جایگاه نیما یوشیج -شاعر نوپرداز- در شعر و ادبیات تشبیه شده است.

در این نشست که سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ ساعت ۱۸ با اجرای حمید سهرابی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود، پنج سخنرانی فنی و تخصصی توسط پنج پژوهشگر و موسیقی‌دان به همراه اجرای آواز توسط چهار خواننده و نوازندگان همراهشان تدارک و پیش‌بینی شده است.

علی رستمیان مدرس و خواننده باسابقه از شناخت دیرینه‌اش از شیوه و صدای بنان خواهد گفت. «واکاوی بی‌توجهی اهالی آواز به میراث بنان» عنوان سخنرانی بهروز وجدانی پژوهشگر موسیقی خواهد بود و یسنا خوش‌فکر خواننده و مدرس آواز نیز سخنرانی‌ با عنوان «بنان میراث‌دار آواز» خواهد داشت. همچنین عنوان سخنرانی بهروز مبصری «نقش بنان در آواز ایرانی و اجراهای ارکسترال» است و علی شیرازی هم درباره «بنان و ساختار موسیقایی صدا در آواز جدید ایران» سخنرانی می‌کند.

محمدهاشم احمدوند، شهریار شهریاری، حسام صحرایی و امیرعلی هاشمی چهار خواننده‌ای هستند که هر یک به همراه گروه موسیقی همراهشان به اجرای آواز و چند تصنیف خواهند پرداخت.

حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است و برای شرکت در آن می‌توانید به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنید.

کد خبر 6097170 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) رکوردشکنی مدونا، یک و نیم میلیون نفر در کنسرت برزیل شرکت کردند
  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • ببینید | حرکت هماهنگ دختران شیرازی در کنسرت آقای خواننده
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • واکنش ائمه جمعه به برخورد مقامات غربی با تجمع دانشجویان
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • تجمع اعتراضی مردم در پارک لاله علیه زاکانی
  • تجمع اعتراضی مردم در پارک لاله علیه زاکانی / مخالفت مردم با قطع درختان + ویدئو
  • (ویدئو) تجمع اعتراضی مردم در پارک لاله علیه زاکانی؛ مخالفت‌ها با قطع درختان