Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:39:07 GMT

مکزیک به تهدید ترامپ برای بستن مرز واکنش نشان داد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۴۲۹۷

مکزیک به تهدید ترامپ برای بستن مرز واکنش نشان داد

تهران- ایرنا- وزیر خارجه مکزیک در واکنش به تهدید رئیس جمهوری آمریکا برای بستن کامل مرزهای جنوبی کشورش، گفت که مکزیکو سیتی بر مبنای تهدید عمل نمی کند.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا، «مارسلو ابرارد» وزیر خارجه مکزیک در پیامی توئیتری به تهدید ترامپ برای بستن مرز آمریکا با مکزیک در هفته آینده واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیشتر از طریق حساب رسمی خود در توئیتر تهدید کرد در صورتی که مکزیک به صورت کامل از ورود مهاجران غیرقانونی از خاک خود به آمریکا جلوگیری نکند، هفته آینده همه یا بخش بزرگی از مرزها را می بندد.
ابرارد نیز در واکنش نوشت: مکزیک بر مبنای تهدید عمل نمی کند؛ اگرنه یک میلیون و نیم آمریکایی، مکزیک را به عنوان خانه خود انتخاب نمی کردند که بزرگترین جامعه آمریکایی ها خارج از خاک آمریکا هستند.
ترامپ در پیام توئیتری خود با متهم کردن دمکرات های کنگره به تضعیف قوانین مهاجرت در آمریکا، گفت که مکزیک قوی ترین قوانین را در زمینه مهاجرت دارد و مدعی شد این کشور سالانه بیش از 100 میلیارد دلار از طریق آمریکا درآمد کسب می کند.
وی با تاکید بر اینکه کنگره کشورش باید اقدام سریع برای تقویت قوانین مهاجرت کند، از مکزیک خواست از ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا از طریق خاک این کشور جلوگیری کند.
موضوع ورود مهاجران غیرقانونی از مرزهای جنوبی آمریکا به این کشور از زمان به قدرت رسیدن ترامپ موضوعی جنجالی بوده که بارها به برخوردهای سیاسی میان ترامپ و دمکرات ها منجر شده است.
ترامپ در دوران رقابت های انتخاباتی در سال 2016 وعده داد که در مرز آمریکا با مکزیک دیواری ایجاد می کند تا از ورود مهاجران غیرقانونی جلوگیری کند.
رئیس جمهوری آمریکا معتقد است که بیشترین آمار جنایات از جمله قتل و قاچاق موارد مخدر در کشورش مربوط به مهاجران غیرقانونی است اما نهادهای امنیتی مثل پلیس فدرال این ادعا را تایید نمی کنند.
جدال برای ساخت دیوار در مرز آمریکا با مکزیک اوایل سال جاری میلادی باعث تعطیلی 35 روزه بخش هایی از دولت فدرال آمریکا شد که طولانی ترین مورد در تاریخ این کشور بود.
دمکرات های کنگره آمریکا با ساخت چنین دیواری مخالف هستند و حاضر به تامین بودجه برای آن نیستند.
ترامپ در ابتدای به قدرت رسیدن گفته بود که مکزیک هزینه ساخت این دیوار را تامین می کند اما بعدها با انکار مقام های مکزیکی و درخواست بودجه از کنگره مشخص شد که دروغ گفته است.
شبد**9416**9122

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مكزيك آمريكا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۴۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نشستی خصوصی، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در یک نشست خصوصی و پشت درهای بسته در اقاماتگاه خود در فلوریدا، دولت جو بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

وی این مقایسه را در میانه اظهاراتش در خصوص پرونده های حقوقی علیه خود مطرح کرد و ضمن حمله به دادستان های این پرونده‌ها گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می کنند و این تنها چیزی است که آنها دارند. این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می شوند».

ترامپ سپس با بیان اینکه بایدن بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ کشورمان است، افزود: «زمانی که متهم شدم، گفتم خوب، حالا زمان مبارزه است. او [بایدن] به شدت ناتوان و متقلب است. مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر گرفته است. او یک کلاهبردار است.»

وی همچنین جک اسمیت بازرس ویژه‌ای که دو پرونده فدرال علیه ترامپ را در دست دارد، «قاتل شرور» و «دیوانه» خواند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش حامدی فر به درگیری با بازیکن ذوب آهن+فیلم
  • ادامه واکنش‌ها به یک گزارش بی نامه و نشان از BBC + فیلم
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!