Web Analytics Made Easy - Statcounter

روستای درکش در فاصله ۳۰کیلومتری جنوب غربی آشخانه مرکز شهرستان مانه سملقان در استان خراسان شمالی با زیبایی بسیار و جاذبه‌ فراوان قرار گرفته است. ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۱ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، روستای درکش در فاصله 30کیلومتری جنوب غربی آشخانه مرکز شهرستان مانه سملقان در استان خراسان شمالی با زیبایی بسیار و جاذبه‌ فراوان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درکش از روستاهای گردشگری خراسان شمالی است که در شهرستان مانه و سملقان قرار دارد و به عنوان یکی از دل‌انگیزترین جاذبه‌ها و کم‌ نظیرترین جلوه‌های گردشگری روستایی استان بر دامنه کوه یامان داغی معروف است.

بهار 98| خراسان شمالی؛ سلام دوباره «عمارت آینه خانه» به گردشگران نوروزی+فیلمبهار 98| خراسان شمالی؛ اسپاخو نمادی از روزگاران کهن + فیلمبهار 98| زیبایی جهان در باغ جهان‌نمای شیراز؛ جلوه‌های ناب طبیعت بهاری+فیلم

روستای درکش با طبیعتی جنگلی و کوهستانی، با چشمه‌سارها و آبشارهای مصفا در حاشیه غنی‌ترین ذخیره‌گاه جنگل‌های بلوط شرق کشور است و وجود باغ‌های میوه، انواع گیاهان دارویی و شفابخش، گونه‌های مختلفی از حیات وحش، تپه‌های باستانی و چشم‌اندازهای بکر و دلپذیر، جلوه‌ای خاص و بی‌مانند به این تفرجگاه بخشیده است.

وجود باغ‌های میوه، انواع گیاهان دارویی و شفابخش، گونه‌های مختلفی از حیات وحش، تپه‌های باستانی و چشم‌اندازهای بکر و دلپذیر، جلوه‌ای خاص و بی‌مانند به این تفرجگاه بخشیده که هر ساله میزبان شمار زیادی از دوستداران طبیعت است.

روستای درکش در دره واقع شده و رودخانه درکش (زوهاور) از میانه آن می‌گذرد و در جنوب روستا کوه آلاداغ با ارتفاع دو هزار و 455 متر و دره کنداب قرار دارد. حرفه بیشتر اهالی آبادی، زراعت، باغداری، دامداری و محصولات عمده زراعی آن گندم، جو، یونجه، ذرت و چغندر قند و محصولات عمده باغی انگور، گردو، هلو و سیب است.

وجود آثار تاریخی با ارزش چون قزلر قلعه و سردابه‌های زیبا و همچنین ارتفاعات و کوه‌های مرتفع، سرچشمه‌های پر آب،  درختان جنگلی و مناطقی چون چشمه جنگلی ییلاق، چشمه گلزار و سرچشمه سردار از مهمترین دیدنی‌های این روستا به شمار می رود. همچنین از آثار فرهنگی و تاریخی این روستا می‌توان از برج سبزعلی خان قراچورلو که قدمت آن به یک قرن پیش می رسد، نام برد.

انتهای پیام/

R7719/P4001/S6,55/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۴۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سلیمی مفرد ظهر سه شنبه در بازدید از روستاهای سطح بخش آبپخش اظهار داشت: برخی از روستاهای بخش آب‌پخش از جمله چم‌درواهی با توجه به نداشتن دهیاری و اعتبار کم روستا نیازمند توجه بیشتر مسئولان شهرستان هستند.

وی افزود: ۲ روستای چم دوراهی و میاندشت در مسیر اصلی ورودی و خروجی بخش آب‌پخش قرار گرفته‌اند و این موضوع نیازمند توجه بیشتر به ورودی‌های این روستاها به منظور جذب گردشگر است.

سرپرست بخشداری آب‌پخش ابراز داشت: آسفالت بریدگی‌های مسیر اصلی روبروی روستای میاندشت و ورودی این روستا از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مطالبات مردم از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دشتستان است.

کد خبر 6093283

دیگر خبرها

  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران
  • رخ نمایی فصل بهار در طبیعت روستای چوبر + فیلم
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن