Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارک جنگلی ارم واقع در شهر چمران شهرستان بندرماهشهر یکی از پارک‌های بینظیر در کشور بوده که شامل چهار بخش فضای سبز با مساحتی بالغ بر ۴۰ هکتار، نهالستان با بیش از ۲۵۰ هزار اصله نهال، مجموعه مختلفی از حیوانات، بخش ابنیه و دریاچه مصنوعی بوده است. ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۵ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرماهشهر، در ایام نوروز اماکن مختلفی جهت تفریح و گذراندن اوقات فراغت خانواده‌ها و مسافران در هر منطقه‌ای در نظر گرفته می‌شود و با سر و سامان دادن به این اماکن تلاش می‌شود میزبانی شایسته‌ای از مهمانان به عمل بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی شک پارک بزرگ ارم طی سال‌های اخیر یکی از پر رفت و آمد ترین اماکن تفریحی شهرستان بندرماهشهر در ایام نوروز بوده است بصورتی که روزانه تعداد زیادی از مسافران نوروزی از این مکان بازدید و با استفاده از امکانات تفریحی و رفاهی آن، ساعات خوشی را در کنار خانواده خود سپری می‌کنند.

عباس اویسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به یکی دیگر از جاذبه های تفریحی شهرستان بندرماهشهر گفت: پارک ارم واقع در شهر چمران یکی از پارک‌های بی‌نظیر در این شهرستان است که  شامل به چهار بخش فضای سبز و تنظیفات و نهالستان، مجموعه حیوانات، بخش ابنیه، بخش تاسیسات است.

وی افزود : فضای سبز موجود در پارک ارم بالغ بر 40 هکتار بوده که شامل قسمت‌های چمن کاری شده در حدود 40000 متر مربع ،کاشت گل‌های فصلی و محدوده‌های جنگل کاری شده این بخش شامل گونه‌های متفاوت گیاهی ، درختی و درختچه‌های تزئینی در حدود 100 گونه متفاوت از جمله کهور ایرانی ، کهور پاکستانی ، لیل ، درمان عقرب ، انجیر بنگال ، آکاسیا ، کنار ، موز ، توت ، جامبو و انار است، همچنین کاشت گل‌های فصلی تابستانه و زمستانه ، درختچه‌های تزئینی شاهپسند ، ختمی چینی ، تاکاما، ابریشم مصری ، نخل فنیکس و انواع گل‌های کاغذی و شب بو است.

رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی خلیج فارس بندرماهشهر بیان کرد: نهالستان اصلی و فرعی در مساحتی حدود یک هکتار با گنجایش بیش از 250000 اصله نهال در گونه‌های متفاوت یکی از ویژگی‌های بارز پارک ارم که قابلیت نگهداری و تکثیر گونه‌های گیاهی را میسر می‌سازد. کاشت بذر و گرفتن قلمه و پرورش آن از دیگر مشخصات نهالستان پارک ارم  است.

اویسی رئیس انجمن دوستدارن میراث خلیج فارس بندرماهشهر در ادامه با اشاره به حیوانات آبزی و قفسی این پارک عنوان کرد: از جمله گونه‌های موجود در این پارک  غاز ، قو ، اردک ، انواع کبوتر ، طوطی ، قرقاول ، مرغ عشق ، کبک ، مرغ مینا ، شتر مرغ ، مرغ و خروس محلی ، طاووس ، خرگوش ، اسب ، بوقلمو ، عقاب ، شاهین و میمون است. این مجموعه متشکل از دریاچه ، برج کبوتر‌ها ، قفس پرندگان ، دو باب قفس میمون‌ها ، قفس شتر مرغها ، قفس مرغ عشق ، قفس شاهین در مساحتی حدود 400 متر مربع است.

وی گفت: بخش دیگر فضای سبز پارک ارم وجود نخلستان بزرگ معروف به باغ دانش با داشتن بیش از 410 اصله درخت خرمای بارور با مساحتی در حدود 8 هکتار در ضلع غربی پارک ارم قرار دارد و باغ مرکبات ، که شامل گونه‌هایی از قبیل درختان لیمو ، زیتون ، نارنج ، و لیموشیرین با مساحت 7000 متر مربع جلوه دیگری از ویژگی‌های پارک ارم بوده است.

بهار 98- 102|استان بوشهر دارای ظرفیت مهم گردشگری است+فیلمبهار 98- 92|سفر به دل زیبایی‌های طبیعت؛ تماشای جاذبه‌های رؤیایی لرستان با قطار گردشگریبهار 98- 65|شیراز آماده استقبال از مسافران نوروزی؛ از برپایی نمایشگاه‌های مختلف تا برگزاری تورهای گردشگری

عبدالرضا تنگ‌تکابی در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: پارک ارم در هر بازه زمانی که شرایط آب و هوایی اجازه بدهد، میزبان مهمانان است  و شهروندان می‌توانند از امکانات آن بهره ببرند ولی بدون شک در تعطیلات نوروز استقبال مردم از پارک بصورت چشمگیری افزایش پیدا می‌کند و به همین دلیل تدابیری جهت رفاه حال مهمانان در نظر گرفته شده است.

وی درباره برخی اقدامات انجام شده در پارک ارم در آستانه عید نوروز گفت: در روزهای پایانی سال  2 قایق پدالی دو نفره و 2 قایق چهار نفره جدید به دریاچه پارک اضافه شد که خانواده‌ها می‌توانند از آن بهره ببرند و همچنین سالن بولینگ پارک فعال شده است و بازدید کنندگان و به خصوص جوانان می توانند از این ورزش مفرح بهره ببرند.

مدیر پارک ارم شهرستان بندرماهشهر بیان کرد: قسمت‌های مختلف پارک از جمله پایه‌های برق، حفاظ اطراف دریاچه، تابلو‌های هشدار دهنده و راهنما، پیاده‌روها،  آبشار سنگی و جداول رنگ آمیزی شدند و تعدادی از وسایل که نیاز به تعویض داشتند از جمله سطل‌های زباله، لامپ های سوخته، شیرهای آبخوری تعویض شدند.

وی با اشاره به تکثیر درختان مثمر در این پارک افزود: 5 نوع درخت میوه در قسمت‌های مختلف پارک کاشته شده است و تمام درختان نیز هرس و فرم‌دهی شده‌اند،  همچنین آلاچیق‌های چوبی سنتی نیز در قسمت‌هایی از پارک بزرگ ارم در نظر گرفته شده است که برخی امکانات نیز در اختیار استفاده کنندگان از این آلاچیق‌ها قرار می‌گیرد.

تنگ تکابی در پایان پارک ارم را دارای ویژگی‌های کم نظیری دانست و خاطر نشان کرد: وجود انواع گیاهان زینتی و دارویی، سالن بدنسازی، رستوران، دو دریاچه، سالن بولینگ، قفس حیوانات و پرندگان و المان های زیبا در کنار فضای سبز گسترده و چشمگیر پارک ارم را در سطح استان خوزستان و حتی کشور متمایز کرده است و امیدواریم شهروندان و مهمانان با بهره گیری از این امکانات ساعاتی خوشی را در پارک زیبای ارم پشت سر بگذارند.

انتهای پیام/ ع

R41468/P4001/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۴۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجم گلزن آماده تقابل با استقلال (عکس)

به گزارش ورزش سه، رضا اسدی مهاجم گلزن سپاهان که در نیم فصل مسابقات 8 گل به ثمر رسانده بود در 8 بازی نیم فصل دوم تنها 2 گل به ثمر رساند تا با روزهای اوج خود فاصله داشته باشد.

او در تمرین امروز سپاهان پا به توپ شد و با انگیزه بالایی به تمرین پرداخت، اسدی در بازی با پرسپولیس به عنوان جانشین به میدان آمد و با توجه به مصدومیتی که برای او ایجاد شده بود نتوانست به طور کامل در زمین حضور داشته باشد اما با رفع مصدومیت به نظر می‌رسد که در بازی با استقلال خوزستان به ترکیب اصلی این تیم باز گردد.

ستاره خط حمله سپاهان علاوه بر حضور موثر در خط حمله این تیم با جنگدگی در میانه میدان، بازگشت به عقب و بازیسازی از عقب زمین و حرکت به نقاط مختلف زمین باعث می‌شود تا دیگر بازیکنان این تیم از پرس مدافعان حریف خارج شوند و نقش محوری و کلیدی در تفکرات تاکتیکی مورایس دارد.

اسدی در پنج بازی اخیر برای سپاهان موفق به گلزنی نشده و زوج او در خط حمله شهریار مغانلو با فاصله نسبت به او در صدر جدول گلزنان قرار گرفت و فاصله 4 گله بین آنها ایجاد شد.

دیدار سپاهان و استقلال خوزستان دوشنبه ساعت 18:10 در ورزشگاه خانگی طلایی‌پوشان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • چرا شهرداری تهران درختان پارک جنگلی سرخه حصار را قطع کرد؟
  • ورزشگاه وطنی آماده میزبانی از بازی نساجی - پرسپولیس / فیلم
  • آماده برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان هستیم
  • بلاروس: آماده میزبانی مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه هستیم
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • میزبانی خوزستان از ۲ بازی لیگ برتر فوتبال
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • تولد گوزن زرد ایرانی در خرم‌آباد/ کشت و صنعت بزرگترین سایت خصوصی تکثیر و پرورش کشور
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های خوزستان از دست رفت
  • مهاجم گلزن آماده تقابل با استقلال (عکس)