Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@22:32:13 GMT

مصرف ماست در چه صورتی برای سلامتی خطرناک می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۴۵۸۳

مصرف ماست در چه صورتی برای سلامتی خطرناک می‌شود؟

خبرگزاری تسنیم: امروزه خوردن "ماست" کنار غذا برای خیلی‌ها تبدیل به یک عادت شده است، اما باید دانست که طبیعت ماست، سرد و‌تر بوده و اسید لاکتیک موجود در آن، در صورت عدم رعایت برخی موارد، می‌تواند خطراتی را به‌دنبال داشته باشد.

متأسفانه برخی از پزشکان در طب نوین، به بیماران بلغمی یا سودایی، مصرف ماست و لبنیات را تأکید می‌کنند در حالی که از نقطه‌نظر طب سنتی این تجویز پزشکان آکادمیک کاملاً اشتباه است؛ ماستی که چکیده نباشد طبیعتش نسبت به ماست چکیده، سردتر است؛ بهتر است برای مصرف ماست، تدابیری که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده، رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک چهارم ماست را اسید لاکتیک تشکیل می‌دهد؛ اسید لاکتیک موجود در ماست ایجاد اسیدوز در بدن می‌کند؛ این اسیدوز شدن می‌تواند به ریه‌ها، کلیه‌ها و مغز و اعصاب آسیب برساند.

در مورد ریه، به نفس‌نفس می‌افتید تا این هیدروژن را خارج کنید؛ می‌تواند به کلیه‌های شما هم آسیب برساند و آن‌ها را فرسوده کند تا حالت اسیدی ماست را خارج کند؛ همچنین فعالیت نورون‌های مغزی را کم می‌کند.

از دیگر مضرات ماست چکیده‌نشده می‌توان به چند مورد اشاره کرد از جمله: مصرف ناصحیح و بیش از حد ماست می‌تواند باعث پوکی استخوان و سائیدگی استخوانها، شب‌ادراری در کودکان، یبوست در روده‌ها، ناراحتی‌های اعصاب و روان، صرع (برای کسانی که طبع سرد دارند)، عرق کردن زیاد (کف دست، زیر بغل، کف پا) آلرژی، آرتروز و رماتیسم شود همچنین قدرت سیستم ایمنی بدن را کم کند و خار استخوانی در پاشنه پا یا در استخوان دنبالچه ایجاد کند.

برای کم کردن عوارض جانبی مصرف ماست معمولی، آن را حتماً با نمک و مصلحات آن مانند نعنا، آویشن، زنیان، موسیر، پونه، کاکوتی، گل محمدی مصرف کنید.

همچنین باید به‌شدت از خوردن ماست با ماهی، ماست با ترشیجات، ماست با اسفناج (بورانی) خودداری کرد و از مصرف ماست به‌همراه غذا و به‌ویژه غذا‌های گوشتی پرهیز جدی داشت.

منبع: فردا

کلیدواژه: ماست طب سنتی بورانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۴۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد اینترمیامی به ستاره پرتغالی/ رونالدو و مسی در یک تیم

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال اینترمیامی آمریکا با خرید لیونل مسی در ابتدای فصل جاری توانست خود را به صدر اخبار و توجهات فوتبال جهان برساند.

این باشگاه که مالکیتش را دیوید بکهام ستاره سابق تیم ملی انگلیس برعهده دارد با جذب ستاره‌های دیگری چون لوییز سوارز و سرژیو بوسکتس به یکی از مدعیان لیگ آمریکا تبدیل شد.

اما به نظر می‌رسد ماجراجویی‌های صورتی پوشان اینتر میامی به اینجا ختم نمی‌شود و یک خبرنگار معتبر عربستانی به نام «عبدالعزیز العصیمی» مدعی شده است که این باشگاه مذاکراتی با کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی تیم النصر عربستان انجام داده است و قصد دارد او را به خدمت بگیرد.

در صورتی که این اتفاق رقم بخورد این ۲ ستاره فوتبال جهان برای نخستین بار در یک تیم بازی خواهند کرد که می‌تواند جذابیت بسیار زیادی برای هواداران آنها داشته باشد.

کد خبر 6097518

دیگر خبرها

  • دونگ کوای ؛ جینسنگ زنانه و نسخه ای که می تواند خطرناک باشد(+عکس)
  • یک شایعه‌ی جذاب درباره‌ی همکاری مسی و رونالدو
  • احتمال حضور رونالدو و مسی در یک تیم قوت گرفت
  • مصرف این خوراکی‌ها برای تقویت استخوان واجب است
  • پیشنهاد اینترمیامی به ستاره پرتغالی/ رونالدو و مسی در یک تیم
  • پرِگابالین چیست و چرا می‌تواند خطرناک باشد؟
  • پرگابالین چیست و چرا می‌تواند خطرناک باشد؟
  • پلنگ صورتی عضله‌ای: این شخصیت دیگر خنده دار نیست! (عکس)
  • انواع قارچ‌های خطرناک را بشناسید
  • هشدار اورژانس ؛ این قارچ‌های خطرناک را مصرف نکنید