Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ اگر بخواهیم چند حوزه پرکار و موفق دولت و کشور در سال 97 را نام ببریم بدون شک حوزه ورزش یکی از موفقترین بخشهای اجرایی کشور در سالی که گذشت بوده است، چراکه در سال 97 مجموعه ورزش ایران توانست به دستاوردها و افتخارات قابل توجهی دست پیدا کند. در این بین حوزه ورزش بانوان با رشد چشمگیری که از خود نشان داد توانست در کنار دیگر موفقیتهای این بخش دیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رکوردشکنی بانوان ورزشکار در سال 97

بانوان ورزشکار ایران در سال 97 در چند رویداد مهم حضور داشتند که از این بین مدالهای خوشرنگی نیز نصیب بانوان ایران شد. قطعا مهمترین رویداد برای ما بازیهای آسیایی جاکارتا بود که در ابتدا توانستیم از لحاظ حضور بانوان در بازیهای آسیایی رکوردشکنی کنیم و کاروان ایران با 105 بانوی ورزشکار در جاکارتا حضور یافت و در مدال آوری نیز تعداد مدالهای ما بیشتر شد و بانوان ما توانستند 18 مدال به دست آورند. هرچند که تعداد مدال طلای ما نسبت به بازیهای اینچئون یک مدال کاهش یافت ولی نکته حائز اهمیت در جاکارتا موفقیت رشته‌های تیمی بود که تیم کبدی بانوان توانست اولین مدال طلای خود را در بازیهای آسیایی به دست آورد. بانوان ورزشکار ایران در جاکارتا توانستند یک مدال طلا، 10 نقره و 7 برنز را کسب کنند که قطعا اگر برخی ناداوریها صورت نمی‌گرفت تعداد مدال طلا و نقره ایران قطعا با افزایش چشمگیری روبرو بود. افتخارات بانوان در جاکارتا تنها به یک مدال طلا ختم نمیشود و ما در بخش تالو نیز توانستیم برای اولین بار توسط زهرا کیانی روی سکو بایستیم و دختر آیندهدار ووشوی ایران مدال نقره را به دست آورد.

علاوه بر این اکثر رشته‌های ما در مسابقات و تورنمنتهای مختلف حضوری موفق داشتند و دختران ورزشکار توانستند آمار قابل قبولی را از خود به جای بگذارند. سال 97 را میتوان سال موفقی برای بانوان ایران قلمداد کرد. بانوان بسکتبالیست بعد از کسب مجوز از سوی فدراسیون جهانی و در اولین سال حضور در میادین بین‌المللی نمایش درخشانی داشتند و تیم بسکتبال سه به سه بانوان توانست برای اولین بار قهرمان مسابقات غرب آسیا شود و در چند رویدادی که نیز حضور داشتند نشان دادند به زودی بانوان بسکتبالیست حرفهای زیادی برای گفتن خواهند داشت.

رشد چشمگیر مشارکت بانوان در ورزش همگانی

آمار مشارکت بانوان در ورزش همگانی را نیز وقتی نگاه میکنیم این موضوع مشخص خواهد شد که بانوان در ورزش همگانی نیز رشد قابل توجهی داشتهاند. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آمار مشارکت بانوان به هزار نفر میرسید و در دهه اول انقلاب شاهد بودیم که این آمار به 76952 نفر رسید. با اقداماتی که در چند سال گذشته برای رشد و ترغیب مردم به ورزش همگانی صورت گرفته در حال حاضر 1400000 نفر از بانوان ایران به ورزش همگانی میپردازند که این رشد قابل توجه بوده است.

افتخارات بانوان ایران تنها به رشد ورزش قهرمانی و همگانی نیست و یکی از اتفاقات خوبی که در سه، چهار سال گذشته در حوزه ورزش بانوان رخ داد کسب کرسیهای بینالمللی در فدراسیونهای آسیایی و جهانی بود که همین امر یکی از دلایل پیشرفت ورزش بانوان محسوب میشود.

بانوان ورزشکار ایران در این سالها ثابت کردند که حجاب برای آنها محدودیت نیست و امروز شاهد هستیم که آنها در بسیاری از میادین و مسابقات مهم پرچم کشور عزیزمان را به اهتزاز در میآورند.

بانوان باید در ویترین ورزش کشور قرار بگیرند

فریده شجاعی، نایب رییس بانوان فدراسیون بسکتبال، درخصوص رشد ورزش بانوان در سال 97 به خبرنگار برنا گفت: طبیعی است که پس از گذشت چهل سال در هر زمینه رشد احساس شود. خوشبختانه ورزش بانوان نیز جزو حوزههایی به شمار میرود که در طول این چهار دهه روند خوبی را طی کرده است. در روزهای نخستین انقلاب به دلیل تحریمهایی که وجود داشت رشد ورزش بانوان کند بود ولی خوشبختانه این موضوع در حال حاضر و به ویژه در چند سال گذشته صدق نمیکند. در طول این سالها ورزش بانوان برای اولین بار توانست در المپیک صاحب مدال شود و همیشه در کنار مردان در کاروانهای اعزامی کشورمان جایگاه مخصوص به خودش را داشته باشد.

شجاعی با اشاره به عمده‌ترین مشکل در حوزه بانوان اظهار کرد: کمبود امکانات و نبود اسپانسر یکی از مشکلات اصلی در ورزش بانوان به شمار می‌رود. در کنار این مسائل از نگاه مسئولین و حتی مردم همیشه بخش مردان در ویترین بوده ودیده شده، البته این موضوع در اکثر کشورها به چشم میخورد و فقط مختص ایران نیست ولی امید می‌رود در آینده این نگاه‌ها تغییر یابد و بخش بانوان هم که نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند به یک اندازه توجه شود.

اصلی‌ترین مشکل در بخش ورزش بانوان نبود اسپانسر است

شهین نظری، نایب رییس بانوان فدراسیون ووشو، نیز در ادامه با اشاره به عملکرد خوب بانوان در سال 97 خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سالی که گذشت شاهد درخشش خوبی توسط بانوان بودیم و این موضوع در اکثر رشته‌ها به چشم می‌خورد. نمونه بارز آن درخشش ورزشکاران ما در مسابقات جاکارتا بود که این مسئله هم در بازیهای آسیایی و هم در پاراآسیایی وجود داشت.

نایب رییس فدراسیون ووشو در ادامه با اشاره به موفقیت بانوان ووشوکار در سال 97 گفت: ووشو بانوان نیز در همه این سالها هم پای مردان در میادین حضور پررنگی داشته و روز به روز پله‌های ترقی را طی کرده است. بدون شک ورزش بانوان با وجود همه این موفقیتها بازهم نیاز به حمایت دارد. اولین مدال المپیکی توسط بانوان در این چهل سال به دست آمد، حضور بانوان در پستهای مدیریتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی رو به افزایش است. اگر به همه این نکات توجه کنیم به وضوح شاهد پیشرفت ورزش بانوان در طول چهار دهه اخیر خواهیم بود. در حال حاضر اصلی‌ترین مشکل در بخش ورزش بانوان نبود اسپانسر برای حمایت تیم هاست که امیدوارم این معضل همیشگی نیز مورد بررسی واقع شود.

ورزش بانوان در مسیر جدیدی قرار گرفته است

طاهره طاهریان، نایب رئیس اول کمیته ملی المپیک، با اشاره به رشد چشمگیر ورزش بانوان در سال های اخیر به خبرنگار برنا گفت: اکر نگاهی به عملکرد بانوان در چند سال اخیر داشته باشیم به وضوح شاهد رشد بی سابقه بانوان چه در سطح ورزش قهرمانی و چه در سطح ورزش همگانی خواهیم بود. این رشد بی سابقه علاوه بر همت و تلاش ورزشکاران؛ حاصل مدیریت خوب فریبا محمدیان، معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان است.

طاهریان ادامه داد: اتفاقات خوبی امسال در ورزش بانوان رخ داد. برای مثال ما شاهد افتخار آفرینی تک تک بانوان در همه رشته ها بودیم. فوتسال بانوان عنوان قهرمانی رقابت های آسیایی را کسب کرد، درخشش بانوان در جاکارتا اتفاق بی نظیری بود، در حال حاضر ما شاهد افتخار آفرینی تاریخی مبینا علی نسب در مسابقات قهرمانی جهان هستیم. ورزش بانوان در مسیر جدیدی قرار گرفته است، بنابراین نیازها و مطالبات بانوان در مسیر متفاوتی قرار می گیرد. بدون تردید با پیگیری های فریبا محمدیان و حمایت دولت دوازدهم از بانوان در آینده شاهد پیشرفت جامعه ورزش بانوان خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بانوان نوروز 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۴۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامیان دروغین زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگدمال می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر ظهر شنبه در آئین سوگواری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و یادواره شهدای طلبه و روحانی ورامین که با حضور حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، سردار دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی شرق تهران در مسجد صاحب‌الزمان (عج) این شهرستان برگزار شد، نقش مردم ورامین در انقلاب اسلامی را به یادماندنی دانست و اظهار کرد: فداکاری مردم این خطه در انقلاب فراموش نخواهد شد.

قاضی عسکر در ادامه با اشاره ضرورت حجاب بانوان گفت: حجاب برای بانوان محدودیت محسوب نمی‌شو چرا که که اسلام زیباترین دینی است که برای بانوان ارزش قائل شده است.

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی (ع) با بیان اینکه اسلام زن را اجتماعی و نقش‌آفرینی آنان در جامعه را مهم می‌داند افزود: زنان باید به‌گونه‌ای در جامعه حضور یابد که هوس‌بازان طمعی به آنها نداشته باشند.

وی عنوان کرد: کسانی که شعار زن و زندگی سر می‌دادند، حامیان دروغین آزادی زنان ایران، امروز در کف خیابان، دختران دانشجوی کشورشان را لگد مال می‌کنن، این همان جامعه‌ای است که شعار حمایت از زنان جامعه کشور ما را داشت.

بر اساس این گزارش در پایان ای مراسم از خانواده ۲۰ شهید روحانی و طلبه ورامین تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6096516

دیگر خبرها

  • مورایس: مراقبت ایرانی‌ها از جنبه‌های اخلاقی را تحسین می‌کنم
  • حساسیت ایرانی‌ها به مسایل اخلاقی قابل تحسین است
  • دردسر عجيب هركول كشتى ايران (عکس)
  • حامیان دروغین زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگدمال می کنند
  • حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند
  • وقاحت که در آزادی رخ داد توهین به همه زنان بود
  • اسبقیان: بانوان هاکی در صورت کسب مدال، پاداش می‌گیرند
  • دستاورد مجموعه‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی قابل تقدیر است
  • نمره هوای تهران در روز جمعه ۱۴ اردیبهشت
  • نمره «قابل قبول» هوای تهران