Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@18:26:55 GMT

چرا ایران دریایی از آب شد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۴۷۳۱

چرا ایران دریایی از آب شد

یک جغرافیدان اقلیم شناس گفت: بهار امسال، دو سیستم سودانی و مدیترانه ای، فعال و با هم وارد ایران شدند، از روز یک شنبه نیز سامانه بارشی جدیدی با قدرت کمتر وارد ایران می شود.

امیر گندمکار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عامل بارش در جنوب و جنوب غرب ایران، سامانه بارشی مدیترانه ای و سامانه بارشی سودانی است، سیستم مدیترانه ای از سمت غرب و سیستم سودانی از سمت جنوب غرب وارد ایران می شود، اما در برهه زمانی حاضر هر دو سیستم فعال و با هم وارد ایران شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به علاوه براساس نقشه، رطوبت دریای سرخ، دریای مدیترانه و خلیج فارس نیز در تقویت این سیستم ها موثر بوده اند.

وی در توضیح بارش های چند روز اخیر افزود: در طی چند روز گذشته خلیج فارس گرم شده و بخار آب فراوانی در این منطقه متراکم شده بود به علاوه، رطوبت  دریای عمان، دریای سرخ و دریای مدیترانه نیز به رطوبت خلیج فارس تزریق شد. در نتیجه تراکم رطوبت، دو سامانه بارشی تقویت شده و بارش خود را بر روی ایران انجام دادند.

این جغرافیدان اقلیم شناس با اشاره به ورود همزمان دو سامانه بارشی به ایران، تصریح کرد: در این برهه زمانی، شرایط صعود سیستم های کم فشار مدیترانه ای و سودانی فراهم، رطوبت از همه جهات وارد شده و پس از صعود موجب ایجاد بارش می شود، همچنین این دو سیستم همزمان با یکدیگر وارد شده و یک منطقه همگرایی در ایران ایجاد کردند.

گندمکار گفت: سامانه بارشی دیگری در راه ایران است که از یکشنبه وارد کشور می شود، این سیستم اندکی از سیستم فعلی ضعیف تر خواهد بود اما همانند سامانه بارشی قبلی، دو سیستم مدیترانه ای و سودانی همزمان با هم وارد ایران شده و موجب ایجاد یک منطقه همگرایی و بارش های شدید می شود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: باران بارش باران سامانه بارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۴۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی امروز وارد استان می‌شود

            به

گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، محمد حسن باقری شکیب با بیان اینکه رگبار موقت باران، احتمال رعد و برق در برخی از مناطق استان برای امروز پیش بینی می‌شود، افزود: این رگبار موقت در مناطق کوهستانی نیز پیش بینی می‌شود.

او گفت: با فعالیت سامانه بارشی جدید بارش‌های گسترده تری را در بیشتر نقاط استان شاهد خواهیم بود. 

کارشناس هواشناسی استان گفت: از روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده هوا صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و وزش باد روز چهارشنبه در برخی از نقاط استان پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی امروز وارد استان می‌شود
  • سامانه بارشی جدید امشب وارد خوزستان می‌شود
  • همه‌چیز درباره ناو شهید مهدوی؛ ناو مجهز به موشک بالستیکی که وارد نیمکره جنوبی زمین شد
  • وضع آب و هوا ؛ از فردا سامانه بارشی به کشور وارد می شود
  • سامانه بارشی فردا وارد ایران می‌شود
  • ناو «شهید مهدوی» وارد نیمکره جنوبی زمین شد
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۱۶؛ سامانه بارشی فردا وارد ایران می‌شود
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۶؛سامانه بارشی فردا وارد ایران می‌شود
  • سامانه بارشی جدید با طوفان و رعد و برق شدید وارد شیراز شد
  • هواشناسی ایران/ سامانه بارشی جدید دوشنبه از غرب وارد کشور می‌شود